Jump to content
IGNORERAD

Julrea på Iphone och Ipad


erik-sson

Recommended Posts

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    21

  • jocko53

    11

  • Khemmarat

    7

  • Songkran

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tja... betydelsen av Steve Jobs död är kraftigt överdriven enligt min mening.

 

Men visst krävs det något speciellt om man ska ut högre priser. Senaste siffran jag såg vad gäller mobiler var att Apple har 6% av den totala marknaden och 77% av den totala vinsten... då är det liksom inte så viktigt att man säljer fler enheter än Samsung.

 

Herr Chang har talat.

Visar hur korkade kunderna är som går på det :(

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja... betydelsen av Steve Jobs död är kraftigt överdriven enligt min mening.

 

Men visst krävs det något speciellt om man ska ut högre priser. Senaste siffran jag såg vad gäller mobiler var att Apple har 6% av den totala marknaden och 77% av den totala vinsten... då är det liksom inte så viktigt att man säljer fler enheter än Samsung.

 

Herr Chang har talat.

Helt rätt,det gäller att behålla  dessa 6% (sektmedlemar ). inte så många procent att leka med

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vadå? Min poäng är ju att Apple tjänar betydligt mer pengar...

 

 

En låg procent innebär att det finns stort utrymme att växa...

 

Herr Chang har talat.

Jag viste inte att Apple var så jävla små,6%. ett myggskit i havet,

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att det är vanligt i USA. Där är det också vanligt att man tecknar abonnemang för hela familjen och ringer gratis sinsemellan.

 

Herr Chang har talat.

 

Frugan å jau har varsin iphone, vi kan ringa gratis till varann.- Efter 35 år ihopa har man ente så möed att snacka om, man vet redan va den andre svarar innan man öppnat flabben :crazy:

post-3585-0-83265300-1356043089_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vadå? Min poäng är ju att Apple tjänar betydligt mer pengar...

 

 

En låg procent innebär att det finns stort utrymme att växa...

 

Herr Chang har talat.

 

Ok, men för att få trovärdighet i dina inlägg så bör man inte hålla på med gissningar

"och jag tror" argument. Har man fel på det ena så är väl chansen att man har fel

på det andra oxå ganska stor...

 

Herr Nilsson har talat

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja vadå? Min poäng är ju att Apple tjänar betydligt mer pengar... En låg procent innebär att det finns stort utrymme att växa... Herr Chang har talat. Ok, men för att få trovärdighet i dina inlägg så bör man inte hålla på med gissningar "och jag tror" argument. Har man fel på det ena så är väl chansen att man har fel på det andra oxå ganska stor... Herr Nilsson har talat
Eh, tjänar inte Apple mer pengar? Det övriga som du påstår är nog bara vad du tror.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag viste inte att Apple var så jävla små,6%. ett myggskit i havet,

 

6% är räknat på alla sorters mobiler som säljs, billigt plastigt skräp ned minimal funktion inräknat.

 

Apple tillverkar inte sånt, men media tycks ha en fixering vid hur många enheter som säljs. Inte vad producenten tjänar på dom.

 

6% må vara myggskit, men 77% av den totala vinsten på samtliga moibiler som säljs väcker en viss avundsjuka hos konkurrenterna...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

6% är räknat på alla sorters mobiler som säljs, billigt plastigt skräp ned minimal funktion inräknat.

 

Apple tillverkar inte sånt, men media tycks ha en fixering vid hur många enheter som säljs. Inte vad producenten tjänar på dom.

 

6% må vara myggskit, men 77% av den totala vinsten på samtliga moibiler som säljs väcker en viss avundsjuka hos konkurrenterna...

 

Herr Chang har talat.

6% är snart ett minne blott, tanke på som patenttrollet faller. :)

 

De där billiga plasttelefonerna är det många som har stor glädje av. Speciellt dom som inte har så mycket pengar. Men tänka sig, en billig plasttelefon för 500:- är mer innovativ än en instängd iphone. Håhåjaja!

Link to comment
Dela på andra sajter

6% är räknat på alla sorters mobiler som säljs, billigt plastigt skräp ned minimal funktion inräknat.

 

Apple tillverkar inte sånt, men media tycks ha en fixering vid hur många enheter som säljs. Inte vad producenten tjänar på dom.

 

6% må vara myggskit, men 77% av den totala vinsten på samtliga moibiler som säljs väcker en viss avundsjuka hos konkurrenterna...

 

Herr Chang har talat.

Jag förstår.av den totala marknaden har Apple 6%,vilket jag tycker är myggskit,sen får du tycka vad du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Tittar man på den Kinesiska marknaden så är potentiella iphone köpare långt färre än potentiella billig plastskräpsköpare, så det vissa förlorar på gungorna kan de ta in på karusellen.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag förstår.av den totala marknaden har Apple 6%,vilket jag tycker är myggskit,sen får du tycka vad du vill.

 

 

 

 

Envisa rykten säger också att Bentley säljer färre bilar än Tata.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har skrivit det innan, men förstår fortfarande inte hur man som konsument kan tycka att det är positivt att ett företag som har 6% av marknaden men samtidigt har 77% av vinsten. Vinsten har absolut ingenting med kvalitén av varorna att göra, utan anger istället hur mycket företag tjänar på att man handlar av dom.

Enligt det resonemanget borde företag som World travel team vara det bästa som finns.

Ta betalt för varor man inte levererar = 100% vinst, bättre kan det inte bli :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har skrivit det innan, men förstår fortfarande inte hur man som konsument kan tycka att det är positivt att ett företag som har 6% av marknaden men samtidigt har 77% av vinsten. Vinsten har absolut ingenting med kvalitén av varorna att göra, utan anger istället hur mycket företag tjänar på att man handlar av dom.

 

Enligt det resonemanget borde företag som World travel team vara det bästa som finns.

Ta betalt för varor man inte levererar = 100% vinst, bättre kan det inte bli :)

 

Dumheter... om konsumenter är beredda att betala mer för en produkt så betyder det i regel att kvaliten är högre. Tror du folk är idi*ter?
 
I en marknadsekonomi är det sunt att företag går med vinst. Det är liksom syftet med ett företag... att gå med vinst, inte att sälja så många enheter som möjligt. Så ja, om vi ska bedöma företag så är det vinsten man tittar på i första hand.
 
Föredrar du en kommunistisk ekonomi där företag säljer sina utan tvivel undermåliga produkter till självkostnadspris?
 
Herr Chang har talat.
Link to comment
Dela på andra sajter

Dumheter... om konsumenter är beredda att betala mer för en produkt så betyder det i regel att kvaliten är högre. Tror du folk är idi*ter?
 
I en marknadsekonomi är det sunt att företag går med vinst. Det är liksom syftet med ett företag... att gå med vinst, inte att sälja så många enheter som möjligt. Så ja, om vi ska bedöma företag så är det vinsten man tittar på i första hand.
 
Föredrar du en kommunistisk ekonomi där företag säljer sina utan tvivel undermåliga produkter till självkostnadspris?
 
Herr Chang har talat.

Nej folk är inte idi*ter,det räcker att 6% är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väl så att i dagens marknadsekonomi så är det inte alltid så att varför folk köper ens produkter har med kvalitet att göra, kvalitet är kanske en av parametrarna, men ofta är det väl så att många av dagens konsumenter (tex ungdomar o sk yuppisar) mer går efter "vill ha"-faktorn. Vilket ger en hög försäljning av produkter av i bland tvivelaktig kvalitet (inget märke utpekat, så dum är jag inte).

 

När det gäller vinsten i ett företag så är den naturligtvis viktig, men det måste vara en balans, för stor vinst väcker ont blod hos konsumenterna också. Detta är inte nyttigt för ett företag heller. Underskatta inte den starka "avundsjukan", den kan ödelägga företag med för stor vinst.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

6% är räknat på alla sorters mobiler som säljs, billigt plastigt skräp ned minimal funktion inräknat.

 

Apple tillverkar inte sånt, men media tycks ha en fixering vid hur många enheter som säljs. Inte vad producenten tjänar på dom.

 

6% må vara myggskit, men 77% av den totala vinsten på samtliga moibiler som säljs väcker en viss avundsjuka hos konkurrenterna...

 

Herr Chang har talat.

 

Precis detta är ju vad jag hakat upp mig på tidigare. Har läst på annat ställe att de flesta mobiloperatörer har någon enstaka procents vinstmarginal på sina telefoner (kommer inte ihåg exakt siffra längre) medan Apple har 50 % vinsmarginal (inte hundra på siffran här längre). Detta fungerar ju så länge det finns personer som vill köpa en iPhone för det pris som Apple dikterar (tänkte skriva så länge folk är så dumma så de betalar det priset).

 

Tillverkningskostnaden för en iPhone är ju knappast högre än för motsvarande annat fabrikat, vilket innebär att iPhone måste visa något extra som vissa personer attraheras av. För något år sedan var iPhone något extra, och Apple ska ha all credit för att ha för standarden för smart phones framåt. Idag tycker jag personligen att iPhone är en sämre "pryl" än motsvarande Samsung eller HTC, och jag tror att väldigt många håller med mig. de som fortsätter att köpa iPhone är de som redan är frälsta, och därmed inte ens tittar åt annat håll. Om inte Apple lyckas hitta på något riktigt nytt (igen!) tror jag att de flesta nya köpare kommer att välja annat fabrikat, som då betingar ett lägre pris, och har lika bra eller bättre funktionalitet.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis detta är ju vad jag hakat upp mig på tidigare. Har läst på annat ställe att de flesta mobiloperatörer har någon enstaka procents vinstmarginal på sina telefoner (kommer inte ihåg exakt siffra längre) medan Apple har 50 % vinsmarginal (inte hundra på siffran här längre). Detta fungerar ju så länge det finns personer som vill köpa en iPhone för det pris som Apple dikterar (tänkte skriva så länge folk är så dumma så de betalar det priset).

 

Tillverkningskostnaden för en iPhone är ju knappast högre än för motsvarande annat fabrikat, vilket innebär att iPhone måste visa något extra som vissa personer attraheras av. För något år sedan var iPhone något extra, och Apple ska ha all credit för att ha för standarden för smart phones framåt. Idag tycker jag personligen att iPhone är en sämre "pryl" än motsvarande Samsung eller HTC, och jag tror att väldigt många håller med mig. de som fortsätter att köpa iPhone är de som redan är frälsta, och därmed inte ens tittar åt annat håll. Om inte Apple lyckas hitta på något riktigt nytt (igen!) tror jag att de flesta nya köpare kommer att välja annat fabrikat, som då betingar ett lägre pris, och har lika bra eller bättre funktionalitet.

 

/GSt

Helt rätt,förstårman inte detta är man fångad av sekten,

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Dumheter... om konsumenter är beredda att betala mer för en produkt så betyder det i regel att kvaliten är högre. Tror du folk är idi*ter?
 
I en marknadsekonomi är det sunt att företag går med vinst. Det är liksom syftet med ett företag... att gå med vinst, inte att sälja så många enheter som möjligt. Så ja, om vi ska bedöma företag så är det vinsten man tittar på i första hand.
 
Föredrar du en kommunistisk ekonomi där företag säljer sina utan tvivel undermåliga produkter till självkostnadspris?
 
Herr Chang har talat.

 

 

Nu får bäste herrn bromsa lite, har han hört ordet MODE tidigare?

Apple produkterna är HÖGSTA MODE inom vissa grupper!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dumheter... om konsumenter är beredda att betala mer för en produkt så betyder det i regel att kvaliten är högre. Tror du folk är idi*ter?   I en marknadsekonomi är det sunt att företag går med vinst. Det är liksom syftet med ett företag... att gå med vinst, inte att sälja så många enheter som möjligt. Så ja, om vi ska bedöma företag så är det vinsten man tittar på i första hand.   Föredrar du en kommunistisk ekonomi där företag säljer sina utan tvivel undermåliga produkter till självkostnadspris?   Herr Chang har talat.
Nja, folk overlag ar nog inte idi*ter men man kan nog heller inte pasta att idi*ter ar sallsynta. Folk som ar 2012, eller nastan 2013, koper en mobiltelefon for att de tror att kvaliteten eller den tekniska prestandan skulle vara markbart hogre an hos nagon annan leverantor far nog anses ligga farligt nara idi*tnivan. En mobiltelefon ar en accessory precis som en klocka, en t-shirt eller ett par skor och da telefonen byts ut varje ar sa ar nog kvalitet det sista genomsnittskoparen bryr sig om. Apple var forst och byggde upp en imponerande image och brand awareness och darfor kan de fortfarande ta mer betalt for vad som egentligen ar en me-too produkt; stor eloge till Apple och nagot som kommer anvandas I marknadsforingskurser I decennier, dock knappast I nagra tekniska utbildningar. Ericsson var ocksa forst en gang I tiden men det gar snabbt nar man saljer modeartiklar, formodligen sa forstar dock Apple, till skillnad fran HC, att de ar I modebranschen, inte I teknikbranschen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Dumheter... om konsumenter är beredda att betala mer för en produkt så betyder det i regel att kvaliten är högre. Tror du folk är idi*ter?

 

Folk är tyvärr ofta dummare än vad man tror. Att ett företag kan ta ut överpriser på sina produkter beror enligt min mening mest på att dom har den smartaste marknadsföringen. Hälsokostbranchen är ett lysande exempel på detta. Folk köper pillerburkar med totalt verkningslösa så kallade mediciner för hundratals kronor/burk.

 

Folk lägger även ut mycket pengar på kläder, skor mm bara för att det ska vara det rätta märket där en stor del av priset går till att betala tillverkarnas dyra marknadsföring. Det högre priset behöver alltså inte ha med produktens kvalite' att göra.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Folk är tyvärr ofta dummare än vad man tror. Att ett företag kan ta ut överpriser på sina produkter beror enligt min mening mest på att dom har den smartaste marknadsföringen. Hälsokostbranchen är ett lysande exempel på detta. Folk köper pillerburkar med totalt verkningslösa så kallade mediciner för hundratals kronor/burk. Folk lägger även ut mycket pengar på kläder, skor mm bara för att det ska vara det rätta märket där en stor del av priset går till att betala tillverkarnas dyra marknadsföring. Det högre priset behöver alltså inte ha med produktens kvalite' att göra. Fritz..
En tavla målad av mig med oljefärger på canvasduk bör alltså kosta mer än om Carl Larsson har kladdat med vattenrätt på vanligt papper?
Link to comment
Dela på andra sajter

Dumheter... om konsumenter är beredda att betala mer för en produkt så betyder det i regel att kvaliten är högre. Tror du folk är idi*ter?

 

 

Jag trodde att syftet med att sälja en produkt ur konsumentens synvinkel skall, vara att sälja en högkvalitativ produkt till så bra pris som möjligt.

Om dom besitter 77% av vinsten så visar ju detta att dom tar ut kraftigt mycket mer än vad produkten kostar att producera.

Men visst det verkar bevisligen som man kan sätta det epitetet på (viss)a (person)er på forumet eftersom man helt oblygt skryter om att man betalar överpriser för en produkt. :crazy:

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...