Jump to content
IGNORERAD

Julrea på Iphone och Ipad


erik-sson

Recommended Posts

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    21

  • jocko53

    11

  • Khemmarat

    7

  • pangalus

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bara vara lungna snart kommer HC och Lappen och förklarar varför och allt är lugnt. :crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Bara vara lungna snart kommer HC och Lappen och förklarar varför och allt är lugnt. :crazy:

 

Är Lappen tillbaka? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Lappen tillbaka? :)

 

 

Vem vet detta fasarium till information av världspressen kanske kan få honom att kliva ner från Rommefjället och komma in i matchen igen

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan kostar en iPhone 5 vanligtvis bara 199 dollar dvs ca1400kr i USA

 

Varför sådan stor prisskillnad mot sverige isåfall?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan kostar en iPhone 5 vanligtvis bara 199 dollar dvs ca1400kr i USA

 

Varför sådan stor prisskillnad mot sverige isåfall?

Tydligen

 

http://store.apple.com/us/browse/home/shop_iphone/family/iphone5

 

 

Snacka om uppskörtade vi i sverige blir

 

 

EDIT: nja ... operatörsbundet pris...

 

Fri som en fågel  649 dollares

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Same same Thailand ett pris för jänkare och ett annat för utlänningar :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Priser i USA anges priser oftast utan moms, i Sverige är det i regel med moms. Momsen är betydligt lägre i de flesta av USAs delstater.

 

Att Wal-Mart väljer att sälja Appleprodukter med förlust för att locka kunder till butiken är ju upp till dom. Jag tror knappast att Apple ger några rabatter.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står ju att det är i samråd med Apple,

 

om det är med rabatt vet nog bara inköparna,men nog låter det så.

 

Så tro det kan vi göra i kyrkan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står ju att det är i samråd med Apple,

 

om det är med rabatt vet nog bara inköparna,men nog låter det så.

 

Så tro det kan vi göra i kyrkan.

 

Visst, varken du eller jag vet. Endast Apple och Wal-Mart...

 

Vad gäller samråd så ställer Apple vissa krav på återförsäljarna, bland annat vad gäller lägsta pris. Något svenska återförsäljare med jämna mellanrum gnäller om, och klickhororna gärna skriver om.

 

Wal-Mart kan ha fått godkänt att på egen bekostnad sänka priset. En lika giltig teori som din.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan teori är att wal-mart har köpt in så många att de

har fått ett bra pris,och sen fick de prissätta som de ville........

 

Men som sagt det är bara en teori.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det de som vill ha windows i telefonen? :crazy:

Dä finns det! Ny Nokia 610 en till mäjj och en till frugan! Nu vill grannen osså ha en! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan teori är att wal-mart har köpt in så många att de

har fått ett bra pris,och sen fick de prissätta som de ville........

 

Men som sagt det är bara en teori.

 

Det är förstås möjligt. Däremot tror jag inte på att iPhone 5 skulle sälja så dåligt att Apple måste rea ut dom. Något klickhororna gärna påstår...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till slut fick även Apple ta till det gammal knepet att dumpa priset för att försöka hålla försäljningssiffrorna uppe. Detta är början till slutet ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Till slut fick även Apple ta till det gammal knepet att dumpa priset för att försöka hålla försäljningssiffrorna uppe. Detta är början till slutet :wink:

 

Du menar samma gamla knep som Samsung använder sig av? Köp en, få en till gratis... ökar förvisso marknadsandelen!

 

Herr Chang har talat,.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Du menar samma gamla knep som Samsung använder sig av? Köp en, få en till gratis... ökar förvisso marknadsandelen!

 

Herr Chang har talat,.

 

 

Var kan man få detta?

Både jag och sambon är sugna på varsin Samsung!

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple kan givetvis inte stå över konsumentprodukternas naturlag; alla produkter blir efter ett tag me-too produkter och där är smart-phones och tablets nu. Precis som man inte kan ta ut överpriser på TV-apparater, miniräknare eller cornflakes så kan man inte längre göra det för en iPhone. Enda sättet att fortsätta att ta ut mer än sina konkurrenter för tekniskt likvärdiga produkter är att fortsätta med innovationer och design men det känns allt som det stannat av lite där sedan de förlorade sin ledare.

HC kommer givetvis hävda motsatsen fast jag tror nog att han ändå egentligen håller med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde att Lidl också ska börja kränga appleprodukter. Köp ett kilo tysk korv få en iphone på köpet. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kan man få detta?

Både jag och sambon är sugna på varsin Samsung!

 

Jag vet att det är vanligt i USA. Där är det också vanligt att man tecknar abonnemang för hela familjen och ringer gratis sinsemellan.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple kan givetvis inte stå över konsumentprodukternas naturlag; alla produkter blir efter ett tag me-too produkter och där är smart-phones och tablets nu. Precis som man inte kan ta ut överpriser på TV-apparater, miniräknare eller cornflakes så kan man inte längre göra det för en iPhone. Enda sättet att fortsätta att ta ut mer än sina konkurrenter för tekniskt likvärdiga produkter är att fortsätta med innovationer och design men det känns allt som det stannat av lite där sedan de förlorade sin ledare.

HC kommer givetvis hävda motsatsen fast jag tror nog att han ändå egentligen håller med.

 

Tja... betydelsen av Steve Jobs död är kraftigt överdriven enligt min mening.

 

Men visst krävs det något speciellt om man ska ut högre priser. Senaste siffran jag såg vad gäller mobiler var att Apple har 6% av den totala marknaden och 77% av den totala vinsten... då är det liksom inte så viktigt att man säljer fler enheter än Samsung.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Jag vet att det är vanligt i USA. Där är det också vanligt att man tecknar abonnemang för hela familjen och ringer gratis sinsemellan.

 

Herr Chang har talat.

 

Du menar abonnemangen som kostar flera telefoner under bindningstiden, sånt skit vill vi inte ha då är det billigare att köpa kontant!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...