Jump to content
IGNORERAD

Min (korta) karriär som trädgårsmästare


Stefan

Recommended Posts

Många av oss drömmer om att flytta till Thailand och skaffa sig ett jobb, så även herr Stefan. Så denna gång tänkte jag att det var dags att prova. Efter att klurat över villket jobb jag skulle välja, så föll valet på trädgårsmästare! Sagt och gjort, tog bilen till Chok Chai och köpte massor av stora växter som skulle planteras på tomten framför vårat nya lilla hus (mer om det i en senare tråd). Glad i hågen satte jag spaden i marken för att gräva planteringshål, jag har aldrig varit rädd för hårt kroppsarbete, så detta skulle bli en baggis! 

post-3205-0-21658500-1355804920_thumb.jp

Efter 2 timmars grävande och spettande i jorden som mest kan liknanas med betong började det snurra i huvudet. Efter ytterligare en halv timmes arbete i stekande sol sade kroppen ifrån! Undertecknad fick ledas in till madrassen och fick en blöt handduk över huvudet. 

post-3205-0-34438000-1355804462_thumb.jp

Frugan anlitade grannen för 100 bath så att arbetet kunde slutföras

post-3205-0-74154300-1355804645_thumb.jp

I ett lamt försvar menade jag att jag inte alls är en tunnis, för det är faktisk förbjudet för Faranger att jobba som trädgårdsmästare i Thailand!

Jag har där med beslutat att avsluta min karriär som trädgårdsmästare, och allt annat kroppsarbete i Thailand med för den delen!

Tack Thailand för att det är förbjudet att ta sådana här jobb!

\\S

post-3205-0-34438000-1355804462_thumb.jp

post-3205-0-74154300-1355804645_thumb.jp

post-3205-0-21658500-1355804920_thumb.jp

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Många av oss drömmer om att flytta till Thailand och skaffa sig ett jobb, så även herr Stefan. Så denna gång tänkte jag att det var dags att prova. Efter att klurat över villket jobb jag skulle välja, så föll valet på trädgårsmästare! Sagt och gjort, tog bilen till Chok Chai och köpte massor av stora växter som skulle planteras på tomten framför vårat nya lilla hus (mer om det i en senare tråd). Glad i hågen satte jag spaden i marken för att gräva planteringshål, jag har aldrig varit rädd för hårt kroppsarbete, så detta skulle bli en baggis! 

attachicon.gifIMG_20121218_095058.jpg

Efter 2 timmars grävande och spettande i jorden som mest kan liknanas med betong började det snurra i huvudet. Efter ytterligare en halv timmes arbete i stekande sol sade kroppen ifrån! Undertecknad fick ledas in till madrassen och fick en blöt handduk över huvudet. 

attachicon.gifIMG_20121218_103915.jpg

Frugan anlitade grannen för 100 bath så att arbetet kunde slutföras

attachicon.gifIMG_20121218_104626.jpg

I ett lamt försvar menade jag att jag inte alls är en tunnis, för det är faktisk förbjudet för Faranger att jobba som trädgårdsmästare i Thailand!

Jag har där med beslutat att avsluta min karriär som trädgårdsmästare, och allt annat kroppsarbete i Thailand med för den delen!

Tack Thailand för att det är förbjudet att ta sådana här jobb!

\\S

:14:  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Du är förståndig du !   :thumbsup:

 

Försöka ge sig på ett kroppsarbete i Thailand är bara befängt !

 

Mvh Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är förståndig du !   :thumbsup:

 

Försöka ge sig på ett kroppsarbete i Thailand är bara befängt !

 

Mvh Luke the Drifter

Nej fy fan, aldrig mer, det var en nära döden upplevelse! Sitter nu på altanen med en kall Chang och lite skämsigt tittar på medans grannen sliter för 100 thb. Tänker ge honom en regäl bonus!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hade aldrig gett upp utan en bra bortförklaring. 

 

Så regel nr1 är...

INNAN ni ger er in på saker som fysiskt kroppsarbete så måste ni planera undanflykten FÖRST!

Det är nämligen svårt att komma på något smart när man är dehydrerad och bakis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade aldrig gett upp utan en bra bortförklaring. 

 

Så regel nr1 är...

INNAN ni ger er in på saker som fysiskt kroppsarbete så måste ni planera undanflykten FÖRST!

Det är nämligen svårt att komma på något smart när man är dehydrerad och bakis.

Det har du så rätt i, det är ju så lätt att vara efterklok när man står där med tappat ansikte! 

hur fan visste du att jag var bakis? De mummlas här i byn om en Farang som sitter med kikare o spanar, är det du?

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är förståndig du !   :thumbsup:

 

Försöka ge sig på ett kroppsarbete i Thailand är bara befängt !

 

Mvh Luke the Drifter

 

Det e väl 20 år sedan man höll på med "kroppsarbete" :crazy: Sen låg man mest på rygg :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Bra initiativ i alla fall och du ser ju arbetsglad ut på bilden!

Fast det är fusk, Thailändaren har ju både skydd mot solen och han sitter ner. Han spelar inte alls i samma division!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Bra initiativ i alla fall och du ser ju arbetsglad ut på bilden!

Fast det är fusk, Thailändaren har ju både skydd mot solen och han sitter ner. Han spelar inte alls i samma division!

Tänkte inte på det! Men förstog att det var något lurt!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det har du så rätt i, det är ju så lätt att vara efterklok när man står där med tappat ansikte! 

hur fan visste du att jag var bakis? De mummlas här i byn om en Farang som sitter med kikare o spanar, är det du?

 

 

Ingenting som jag visste.

Men jag har o,3 grundskolepoäng i sannolikhetslära. Och sannolikheten att farang är full i Thailand är 99,5%

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingenting som jag visste.

Men jag har o,3 grundskolepoäng i sannolikhetslära. Och sannolikheten att farang är full i Thailand är 99,5%

he he, i mitt fall får du lägga till 0.5% minst!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Det har du så rätt i, det är ju så lätt att vara efterklok när man står där med tappat ansikte! 

hur fan visste du att jag var bakis? De mummlas här i byn om en Farang som sitter med kikare o spanar, är det du?

 

Bättre med ett tappat ansikte än ett förlorat ansikte

Link to comment
Dela på andra sajter

Många av oss drömmer om att flytta till Thailand och skaffa sig ett jobb, så även herr Stefan. Så denna gång tänkte jag att det var dags att prova. Efter att klurat över villket jobb jag skulle välja, så föll valet på trädgårsmästare! Sagt och gjort, tog bilen till Chok Chai och köpte massor av stora växter som skulle planteras på tomten framför vårat nya lilla hus (mer om det i en senare tråd). Glad i hågen satte jag spaden i marken för att gräva planteringshål, jag har aldrig varit rädd för hårt kroppsarbete, så detta skulle bli en baggis! 

attachicon.gifIMG_20121218_095058.jpg

Efter 2 timmars grävande och spettande i jorden som mest kan liknanas med betong började det snurra i huvudet. Efter ytterligare en halv timmes arbete i stekande sol sade kroppen ifrån! Undertecknad fick ledas in till madrassen och fick en blöt handduk över huvudet. 

attachicon.gifIMG_20121218_103915.jpg

Frugan anlitade grannen för 100 bath så att arbetet kunde slutföras

attachicon.gifIMG_20121218_104626.jpg

I ett lamt försvar menade jag att jag inte alls är en tunnis, för det är faktisk förbjudet för Faranger att jobba som trädgårdsmästare i Thailand!

Jag har där med beslutat att avsluta min karriär som trädgårdsmästare, och allt annat kroppsarbete i Thailand med för den delen!

Tack Thailand för att det är förbjudet att ta sådana här jobb!

\\S

Då bor vi inte så långt ifrån varandra. jag bor i pak thong chai.

 

MVH mavange

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

been there, done that.

 

en gång när jag kom ner så skulle polarna riva ena halvan av kåken för att bygga uthyrningsrum

 

glad i hågen så skulle jag ninsann vissa att jag vart i rivningsbranchen o tog tag i storsläggan o började riva, en halvtimme senare så låg jag utslagen i en skuggig hörna medans thai på 50 kg fortsatte... hehe

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då bor vi inte så långt ifrån varandra. jag bor i pak thong chai.

 

MVH mavange

Det var som fan! Jag var i Pak Thong Chai igår! Frugan har släktingar där. Jag gillar den byn, mycket grönare och gemytligare än Khon Buri.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor inte inne i Pak thong Chai. Jag bor på ett ställe som heter Takhu Nangtard. Jag var i chok chai i går och hälsade på en annan svensk.

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor inte inne i Pak thong Chai. Jag bor på ett ställe som heter Takhu Nangtard. Jag var i chok chai i går och hälsade på en annan svensk.

vi var i ban lom khaow, som ligger lite utanför pak thong chai. 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för i går J. Vi är några som inte har så långt till varandra.

 

Det närmaste jag kommit med fysiskt arbete är att vattna trädgården och där stannar det.

Ändrades av BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för senas J. Vi är några som inte har så långt till varandra.

 

Det närmaste jag kommit med fysiskt arbete är att vattna trädgården och där stannar det.

Tack för Ölen B

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra kämpat pöjken! Hade jag varit dej hade jag no haft en kall handduk och en kall chang hela vägen genom arbetet.borde underlätta.hehe

Tycker nog att du kan nya tag på andra sidan tomten med enna nya vetskap?  :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack själv för stunden och trevligt sällskap.

 

Idag tog vi moppen in till Korat zoo och badade lite, utan badmössa!

Många skolklasser alla hade badmössa, jag hade min naturliga :-)

 

Vi hörs.

Ändrades av BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra kämpat pöjken! Hade jag varit dej hade jag no haft en kall handduk och en kall chang hela vägen genom arbetet.borde underlätta.hehe

Tycker nog att du kan nya tag på andra sidan tomten med enna nya vetskap?   :-)

Nä, nu har jag gjort mitt! Har faktiskt en hälsning till dig från min grabb, han och en polare bodde hos Maitan för någon månad sedan, Micke och Adam heter de ohängda hårdrockarna!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...