Jump to content
IGNORERAD

Air Asia - bra eller dåligt


born41

Recommended Posts

Om man skall boka med Air Asia så är det många val som skall göras.

Man skall betala för bagaget i förväg och då måste man veta hur tungt det är och så väljer man 20 kg för att vara på den säkra sidan,Man får betala extra om man vill ha mat, man måste se upp så man inte får betala för en försäkring som man inte vill ha. Dom har bland annat 3 olika biljettkategorier, regular som inte kan ombokas,för 10 dollar extra kan man omboka intill 48 timma innan start och för ytterligare dollar kan man omboka nästen fram till start.

 

Beställde 2 st t o retur Bangkok till Yangon och det blev mycket billigare än Thai air.

Återresan skulle bli Söndag morgon men en vecka innan kom vi på att det skulle passa bättre med lördag eftermiddag.

 

Jag hade betalat 2 x 10 dollar för den möjligheten så glad i hågen satte jag mig vid datorn för att boka om biljetterna.

Jag upptäckte då att jag måste betala ett ombokningstillägg på 1000 sv kronor , så i slutänden blev det inte billigare än om jag flugit med Thai!

Air Asia flyger till o från Don muang medan Thai flyger till Suvarnabumi..

 

Bra eller dåligt - döm själv

 

born41

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    5

  • kenneth073

    4

  • L64

    3

  • Jokern

    3

Mest aktiva i denna tråd

Air Asia har funkat jättebra, jag tycker dom e kanon även om vissa klagar på att han taxen e i bakgrunden men de skiter jag i fullständigt.

 

Tappade en hel ToR en gång men det berodde helt på mig själv så dom 212 kronorna smälte jag utan problem.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Ryanair över det hela. Har åkt med dom åtskilliga gånger och aldrig haft problem. Men som sagt vid bokningen är det bäst att tänka sig för hur mycket baggage man kommer ha. Jag tar gärna 30 kg till låg kostnad när jag bokar biljetten än att betala bra mycket dyrare senare. Läs genom det finstilta!

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

Det framgick inte vid bokningen att en avgift för ombokning skulle tillkomma?

Tack för informationen, förhoppningsvis kan man nu undvika att göra samma sak.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Har åkt Air Asia ett flertal gånger. Man får vad man betalar för. Ibland kan man göra riktiga fynd. Flög BKK-Kota Kinabula/ Kuching - KL - BKK för 200 SEK en gång. Håll koll på vikten på bagaget och var säker på när du ska resa. Jag är nöjd med att alternativ finns. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker alltid med dom , inga problem för  min del. Bra priser och bra service. Kommer dit man ska utan problem synd bara att dom flyttat till gamla flygplatsen

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt när man ska åka billigt, så får man vara mer uppmärksam.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska veta vad man köper! Och AirAsia har funkat jättebra för min del. Point to point

bolag. Bra om man ska flyga mellan två städer, har flygit med till KL, Chiang Mai, Phnom Phem.

Billigt bara man är ute tidigt .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar oxå Air Asia. Å förjävla snygga flygvärdinnor brukar de ha.. Det är bara passa på att kolla in menyn under resan och käka när man kommer fram... :wub::love:

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök boka så tid

igt som möjligt. Air asia höjer, enl. min erfarenhet , priset avsevärt ju närmare avgångsdatum.

bolaget alltid fungerat bra för mig.

 

                                   Embler.

 

                           

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med dom i februari, Ubon - Bangkok , deras avgångstid passade mej.

 

Något lågprisbolag var det inte, bagage tror jag var 14kg så när alla tillägg var

betalda så var priset detsamma somThai´s. Det störde inte för det var inte

priset men tidpunkten som gjorde att jag valde dom.

 

Allt funkade bra ,nytt plan,ok värdinnor, kass fika men det är jo bara ungefär 1 timme till Bangkok.

 

En sak och det räcker för mej,aldrig mer Asian, knäna under hakan i en timme

 

Nog det flygplan med sämst plats någongång så aldrig mer. Jag är inte speciellt lång

 

187 cm  men det var en riktig plåga.

 

Annars allt problemfritt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag reste vägde jag bagaget innan jag lämnade hemmet.

Ajdå, 24 kg.

 

Inga problem, jag gick in på airasias hemsida och ändrade min bokning till 25 kg, kostade mig 107 baht.

 

4 personer Suratthani via Bangkok till Chiang Mai ToR = 6000 baht.

Bokade 10 månader tidigt under en rea.

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man bokar till thailändare, måste man då uppge deras idkortsnr?

Idkortnummer eller passnummer.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara positiva erfarenheter, sist flyg vi med dom 6 gånger..

Man får bättre service än vad man betalar, det är bara att läsa allt innan man bokar..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just bokat en ToR BKK-CNX med dom för 2 pers ( mitten av feb) priset var inte det bästa dock.

7200 B

 

vi får se om jag kommer ner i deras stolar *ASG*

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just bokat en ToR BKK-CNX med dom för 2 pers ( mitten av feb) priset var inte det bästa dock.

7200 B

 

vi får se om jag kommer ner i deras stolar *ASG*

Du bokade väl plats med extra benutrymme, annars får du nog ta sågen med dig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just bokat en ToR BKK-CNX med dom för 2 pers ( mitten av feb) priset var inte det bästa dock.

7200 B

vi får se om jag kommer ner i deras stolar *ASG*

För båda?

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just bokat en ToR BKK-CNX med dom för 2 pers ( mitten av feb) priset var inte det bästa dock.

7200 B

 

vi får se om jag kommer ner i deras stolar *ASG*

Jo ner kommer du ,men du får inte plats med benen ,för det fick du inte sist du flög med dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo ner kommer du ,men du får inte plats med benen ,för det fick du inte sist du flög med dom

hehehe men jag kom fram och jag överlevde så jag tar och ger dom ett försök till. (snål som man är vill man inte lägga 100 % mer pengar på att åka Thai)

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger inte så ofta så då blir det Thai, har tagit hem 2 MTB(Moutainbike) till ARN från Phuket via BKK hade 20 kg fritt men med cyklarna var det ca 35kg behövde inte betala ett öre för det,  att räkna på några sketna hundralappar engagerar jag mig inte i. Direktflyg med Thai Chiang mai- Phuket 700 sek 1 feb tycker jag är rimligt, eller? Vi har alla olika prioriteringar tur är väl det.Fan nu är jag grymt skinksmörgåssugen . måste,åtgärdas/Stefantaby

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar att checka in på flygplatsen också

 

Gjorde vi i somras när vi flög BKK-Kuala Lumpur

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Åkte så sent som igår. Bättre än dom flesta lågprisbolag.. Sämre än dom flesta ordinarie flygbolag. Billigast på dom flesta sträckor inom Asien om man bokar tidigt. Åkte tor till Borneo under 300 SEK en gång. Igår till Penang blev 1300 SEK tor inget fynd men antagligen billigare än tex Thai Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...