Jump to content
IGNORERAD

Nu jävlar börjar allvaret!


Guest Jimmy 666

Recommended Posts

Du bor antagligen strandnära. Promenera eller jogga på beachen om kvällarna!

Gjorde jag när jag stannade länge i Jomtien för några år sedan & jag är defenitivt ingen atlet & har aldrig varit det.

Skippa all läsk & öl (sang-som med soda istället för coke).

Dra ner på riset.

Skippa farang maten som om den tillagas i restaurang oftast är allt utom nyttig.

Du kommer snart att vara i topp form!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    14

  • Cobra

    11

  • Jive

    8

  • andrejsdenruskige

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Läsk och tänder kompis, inte bra, dom försvinner sakta men säkert! Hade en kompis i Järfälla som hette Bjarne (RIP) dog för 2 veckor sedan, och han hade inga tänder kvar efter 2,000,000 liter Cola drickande!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tyvärr kan vi inte påverka var fettet sätter sig eller var vi vill att fettet försvinner först, vid bantning minskar det ofta först i ansiktet som oftast inte är så angeläget. Det går ju att påverka muskelmassan genom träning och därigenom hålla in tex magen.Träning av Gluteus maximus,-midi och- mini gör att baken blir fastare men inte säkert mindre, men all träning ökar caloriförbrukningen inte bara just vid träningstillfället utan även efter träningen, så det är alltid positivt med träning inte bara för utseendet utan för många funktioner i en kropp. Det gäller bara att hitta sin träningsmetod/ motionsmetod som gör att du gör det regelbundet, nästan gör dig beroende av att träna/motionera då kan du fuska då och då utan att det förstör det långsiktiga. Det finns ju många metoder idag för att minska att samla på sig fett men det fungerar nog olika från person till person förutom det genetiska arvet som har stor betydelse. Det finns feta personer som har en väl fungerande kropp och smala personer som har dålig kondition, utseendet har alldeles för stor inverkan på hur bra du tror att du mår. Du kan göra en hälsotest, prata med din husläkamottagning så kan dom säkert hjälpa dig, där du kan bla kan få världen på ditt blodfett som ger en indikation på att du bör förändra din kost/motion. Oavsett vad vi äter och hur vi tränar så vill jag återge hur en svensk läkare beskrev livet;" Liver är en sexuellt överförd sjukdom som alltid slutar med döden" , ja så är det nog, men vi kan ju göra resan dit så behaglig som möjligt . Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har problem med vikten jag med, vill gå upp några kilo väger nu 68,5 men vill komma upp till ca 70-71.

Ha det

Skicka ett pm till Knasen, han har koll på läget när det gäller o "biffa" till sig// Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till J666!!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jimmy. Du är inte fet, du har slappa magmuskler.

Det där kallas Bebismage.

Träna magen som f-n men glöm för h-e inte ryggen, kör den lika mycket.. Prova får du se, du kan inte proppa i dej såå jäkla mkt. när magmusklerna håller till baka magsäcken..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Skaffa en träningspolare så kan man tvinga ut det sista lilla ur musklerna på gymet.

"Kasta ben" är en annan grej man kan göra då. Helvete vad det tar i magen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inget överflödigt fett på Jimmys kropp, det fattas bara magmuskler.

Men jag säger INTE att cykling är onyttigt

Han sitter för mycket.

Det är faran med att ha det jobbet han har.

10 x 3 sittupps före och efter jobbet,

och en skön träningsmaskin hemma. :crazy:

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jimmy. Du är inte fet, du har slappa magmuskler.

Det där kallas Bebismage.

Träna magen som f-n men glöm för h-e inte ryggen, kör den lika mycket.. Prova får du se, du kan inte proppa i dej såå jäkla mkt. när magmusklerna håller till baka magsäcken..

Inte ens 100 situps om dagen kan få just magfettet att försvinna.

Hudfett märker bara i mycket liten omfattning vad som händer i musklerna inunder, och särskilt inte på ett sätt som får det att försvinna.

Det enda sättet att nå dit är med energiunderskott: att förbränna fler kalorier än du äter och dricker.

Det tär på fettet över hela kroppen – också på magen.

Självklart med kontinuerlig motion.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har problem med vikten jag med, vill gå upp några kilo väger nu 68,5 men vill komma upp till ca 70-71.

Ha det

Du får äta mer o skita mindre..

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Ja jag har problem med vikten jag med, vill gå upp några kilo väger nu 68,5 men vill komma upp till ca 70-71.

Ha det

Byt ut din mjölk mot grädde så ska du se att det ordnar sig.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja jag har problem med vikten jag med, vill gå upp några kilo väger nu 68,5 men vill komma upp till ca 70-71.

Ha det

Börja träna eller rubba ämnesomsättningen på annat sätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Börja träna eller rubba ämnesomsättningen på annat sätt

Ute och vandrar i naturen i stort sett varje dag här uppe i Chiangmai det kan bli slät vandring och det är mycket bergsvandring.

För det mesta mellan 2-5 timmar per gång, det borde ju sätta fart på ämnesomsättningen tränar även med vikter hantlar och curlstång,

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Läsk och tänder kompis, inte bra, dom försvinner sakta men säkert! Hade en kompis i Järfälla som hette Bjarne (RIP) dog för 2 veckor sedan, och han hade inga tänder kvar efter 2,000,000 liter Cola drickande!

Cola sliter inte på nötterna Audirs .

Men rengör golv jävligt bra.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cola sliter inte på nötterna Audirs .

Men rengör golv jävligt bra.

Snake

Oki, Scola på dig!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cola & rostolje = sant

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag den enda som är övertygad om att han kommer fallera inom en vecka?

Vet inte hur gammal Gawar är (runt 30?) men på tok för ung att slösa bort livet på promenader, morötter och celibat.. Nä.

Lev för fan! Träna bakfull vettja, ingen har dött av det. Kroppen tål både party och träning i din ålder, kör hårt på båda så länge du käkar överlever du. :)

Testa akrobatisk sex vettja, gör ont men du blir vig. :thumbsup:

Sitta på mörka sidan och sura, käka grönsaker, banta kan du väl göra hemma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag den enda som är övertygad om att han kommer fallera inom en vecka?

Vet inte hur gammal Gawar är (runt 30?) men på tok för ung att slösa bort livet på promenader, morötter och celibat.. Nä.

Lev för fan! Träna bakfull vettja, ingen har dött av det. Kroppen tål både party och träning i din ålder, kör hårt på båda så länge du käkar överlever du. :)

Testa akrobatisk sex vettja, gör ont men du blir vig. :thumbsup:

Sitta på mörka sidan och sura, käka grönsaker, banta kan du väl göra hemma?

Ja, inte fan åker man till Thailand för att bli fit. Det ska man vara när man kommer ner till Thailand. Hem åker man som ett vrak och börja om på ny kula. :)

Lycka till i vilket fall som helst, 666!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart mycket snack från min sida om vikt, banta, deffa, gym och allt de här. Väl på plats har det gått åt helvete kan man väl mer eller mindre säga då jag haft ungefär 2 st HELT alkofria dagar. Men idag har jag bestämt mig att nu blir det alkohol fritt fram till pyttipanna träffen... Samt äta nyttigt... Har ätit jätte nyttigt vissa dagar, andra dagar har jag ätit flötig mat, chips och massa små ätande hela tiden. Plus all läsk hela tiden. NU sätter jag ner foten för mig själv. NU ska jag ändra på det här efter att ha sett alldeles för mycket bilder på mig själv och det är absolut inte såhär jag vill se ut.. Å ännu mindre vill jag bli större..

Efter en djup diskussion igår med tjejen kom vi fram till att en bra karl reder sig själv... Så 1 år blev det ihop (eller hade blivit på julafton), och hon är nu iväg och kör sitt första pass på gogo bar... Sa till henne att det är bättre å köra igång på en gång än att vänta tills i vår när det är lågsäsong... Kanske låter lite känslokallt det här men men, det här är Thailand och verkligheten och både hon och jag är överens så vill inte höra något tjabb om denna grejen... Och hon kommer bo här i huset tills hon fått ihop lite pengar till ett eget rum, vi är absolut inte ovänner och har haft en mycket trevlig dag ihop i swimmingpoolen här idag.

I och med allt detta så bestämde jag mig att även ta tag i det här med vikten då jag "lekt av mig" lite i November å börjar på Dec. När jag lämnade Sverige 1:a Nov har jag för mig jag vägde 94 komma nånting. Gick ner nu i Nov till 90,5 som mest.. Sen upp lite igen... Ja lite jojjo-bantning helt enkelt. Idag har jag vägt in mig och kommer nu köra rapport varje fredag efter invägning. Har inget bildbevis på dagens vikt men kommer köra det varje fredag framöver. Ska såklart forsätta leva sunt efter pyttipanna träffen med, men där blir det ett break i denna vita period för att förhoppningsvis kunna skåla med lite nya och gamla bekanta!

För att hålla lite liv i denna tråd mellan fredagarna (då svampens fredag tar över) och förhoppningsvis få lite hjälp och stöd på traven här så ska jag försöka promenera lite och få upp lite bilder här på mina promenader... Som förmodligen kommer se nåt sådär likadana hela tiden, men ska försöka variera mina vägar lite iaf.. Så nu får vi se hur det går denna gången... Men när jag startar en tråd angående detta så måste det bli av, annars blir det väl någon form av lynchning (?) antar jag?

Ska inte tråka ut er med massa text här utan får vara nöjd såhär, och så blir det förhoppningsvis lite bilder imorgon efter morgon promenaden.

Och nu till startvikt idag Fredag 7/12 2012 är 92,5 kg! Mitt mål fram till 1:a Maj då jag åker tillbaka till Sverige är 80-83 kg... INTE mer än 83, då har jag misslyckats!!

Så vad gör man sista kvällen innan man börjar köra igång?? Tömmer baren såklart!! CHOCK DEE KAPP KAMRATER!!!!

Bland det bästa man läst på länge, uppriktigt å rakt, håller tummarna att du ska lyckas med din målsättning...du kan säkert gym träning och att lägga fokus

på dom 3 basövningarna Bänk, knäböj å marklyft...grymma övningar som snabbt med rätt utförande stabiliserar kroppen...morgonpromenad/joggning

innan frukost bränner bra med kalorier...såååå töm baren och kom igång...chook dee :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Jaha då vart första promenaden avklarad. Ingen jätterunda men blir nog en till senare idag misstänker jag..

post-9642-0-47880000-1354945617_thumb.jp

post-9642-0-16446800-1354945678_thumb.jp

post-9642-0-66934100-1354945750_thumb.jp

post-9642-0-22444900-1354945848_thumb.jp

post-9642-0-34733900-1354945905_thumb.jp

post-9642-0-96140100-1354945971_thumb.jp

post-9642-0-46462900-1354946032_thumb.jp

post-9642-0-09307700-1354946147_thumb.jp

post-9642-0-28221100-1354946219_thumb.jp

post-9642-0-97525600-1354946302_thumb.jp

post-9642-0-54994300-1354946436_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra lunch Jimmy skulle komplettrera med lite grönt så vore det perfekt, själv tog jag en cykeltur upp till Doi Suthep var inte personbästa det gick trögt men det var ett år sedan jag cyklade upp till första stoppet 785 höjdmeter blev det. På nervägen stannnade jag till på en utsiktsplats där stötte jag på en annan cyklist Derrick från England som var på väg upp,han berättade att han körde omkull vid ett tidigare tillfälle men fick hjälp till ett sjukhus för thailändare för att sy 8 stygn, ärret syntes knappast, kostnad 700 THB för allt med eftervård. Han var glad för priset då han inte kunde köpa reseförsäkring som skulle krävas för vård på de sjukhus om är avsedda för faranger, varför får du inte köpa en reseförsäkring då undrade jag, jag är för gammal ....???? hur gammal är du då frågade jag, 81 svarade Derrick, jag trodde han var imin ålder jag är 63, men Derrick lade till" I am lucky"jo det kan man nog säga.Härligt att se att han kör på, han cyklar upp engång i veckan på sin MTB modell Ä, inget kolfiber där inte.Så det är bara att hand om sin kropp utan extrema övningar så blir det så mycket behagligare men livets njutningar.Efte jag kommit ner blev det en kyckling soppa , en liten Singha, men sen spårade det ur 2 feta Croissanter med choklad och en stor kaffe med grädde, men jag hade lite tillgodo bedömer jag, eller?

Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...