Jump to content
IGNORERAD

Nu jävlar börjar allvaret!


Guest Jimmy 666

Recommended Posts

Guest Jimmy 666

Vart mycket snack från min sida om vikt, banta, deffa, gym och allt de här. Väl på plats har det gått åt helvete kan man väl mer eller mindre säga då jag haft ungefär 2 st HELT alkofria dagar. Men idag har jag bestämt mig att nu blir det alkohol fritt fram till pyttipanna träffen... Samt äta nyttigt... Har ätit jätte nyttigt vissa dagar, andra dagar har jag ätit flötig mat, chips och massa små ätande hela tiden. Plus all läsk hela tiden. NU sätter jag ner foten för mig själv. NU ska jag ändra på det här efter att ha sett alldeles för mycket bilder på mig själv och det är absolut inte såhär jag vill se ut.. Å ännu mindre vill jag bli större..

Efter en djup diskussion igår med tjejen kom vi fram till att en bra karl reder sig själv... Så 1 år blev det ihop (eller hade blivit på julafton), och hon är nu iväg och kör sitt första pass på gogo bar... Sa till henne att det är bättre å köra igång på en gång än att vänta tills i vår när det är lågsäsong... Kanske låter lite känslokallt det här men men, det här är Thailand och verkligheten och både hon och jag är överens så vill inte höra något tjabb om denna grejen... Och hon kommer bo här i huset tills hon fått ihop lite pengar till ett eget rum, vi är absolut inte ovänner och har haft en mycket trevlig dag ihop i swimmingpoolen här idag.

I och med allt detta så bestämde jag mig att även ta tag i det här med vikten då jag "lekt av mig" lite i November å börjar på Dec. När jag lämnade Sverige 1:a Nov har jag för mig jag vägde 94 komma nånting. Gick ner nu i Nov till 90,5 som mest.. Sen upp lite igen... Ja lite jojjo-bantning helt enkelt. Idag har jag vägt in mig och kommer nu köra rapport varje fredag efter invägning. Har inget bildbevis på dagens vikt men kommer köra det varje fredag framöver. Ska såklart forsätta leva sunt efter pyttipanna träffen med, men där blir det ett break i denna vita period för att förhoppningsvis kunna skåla med lite nya och gamla bekanta!

För att hålla lite liv i denna tråd mellan fredagarna (då svampens fredag tar över) och förhoppningsvis få lite hjälp och stöd på traven här så ska jag försöka promenera lite och få upp lite bilder här på mina promenader... Som förmodligen kommer se nåt sådär likadana hela tiden, men ska försöka variera mina vägar lite iaf.. Så nu får vi se hur det går denna gången... Men när jag startar en tråd angående detta så måste det bli av, annars blir det väl någon form av lynchning (?) antar jag?

Ska inte tråka ut er med massa text här utan får vara nöjd såhär, och så blir det förhoppningsvis lite bilder imorgon efter morgon promenaden.

Och nu till startvikt idag Fredag 7/12 2012 är 92,5 kg! Mitt mål fram till 1:a Maj då jag åker tillbaka till Sverige är 80-83 kg... INTE mer än 83, då har jag misslyckats!!

Så vad gör man sista kvällen innan man börjar köra igång?? Tömmer baren såklart!! CHOCK DEE KAPP KAMRATER!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    14

  • Cobra

    11

  • Jive

    8

  • andrejsdenruskige

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kör hårt pojkvasker, annars kommer tant Lynn å tar dig i örat :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

:14: :14: :14:

Go for it !!

lycka till !!

:14: :14: :14:

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Hur lång är du, Gawar?

182 cm.. Så 82 kg ska väl vara det "ideala" eller vad heter de? För på denna arma trucker-kropp snackar vi inga muskler iaf. hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Du kanske bara är för kort i förhållande till vikten.

Precis, så därför dags att göra något åt det, och längden e väl svår att göra något åt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick ner dryga 10kg från i våras enbart genom långa promenader.

Drygte ut med mycket grönsaker så man inte orkar med för mycket onyttigheter.

Lycka till. :thumbsup: Kör inte för hårt så du lessnar.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart mycket snack från min sida om vikt, banta, deffa, gym och allt de här. Väl på plats har det gått åt helvete kan man väl mer eller mindre säga då jag haft ungefär 2 st HELT alkofria dagar. Men idag har jag bestämt mig att nu blir det alkohol fritt fram till pyttipanna träffen... Samt äta nyttigt... Har ätit jätte nyttigt vissa dagar, andra dagar har jag ätit flötig mat, chips och massa små ätande hela tiden. Plus all läsk hela tiden. NU sätter jag ner foten för mig själv. NU ska jag ändra på det här efter att ha sett alldeles för mycket bilder på mig själv och det är absolut inte såhär jag vill se ut.. Å ännu mindre vill jag bli större..

Efter en djup diskussion igår med tjejen kom vi fram till att en bra karl reder sig själv... Så 1 år blev det ihop (eller hade blivit på julafton), och hon är nu iväg och kör sitt första pass på gogo bar... Sa till henne att det är bättre å köra igång på en gång än att vänta tills i vår när det är lågsäsong... Kanske låter lite känslokallt det här men men, det här är Thailand och verkligheten och både hon och jag är överens så vill inte höra något tjabb om denna grejen... Och hon kommer bo här i huset tills hon fått ihop lite pengar till ett eget rum, vi är absolut inte ovänner och har haft en mycket trevlig dag ihop i swimmingpoolen här idag.

I och med allt detta så bestämde jag mig att även ta tag i det här med vikten då jag "lekt av mig" lite i November å börjar på Dec. När jag lämnade Sverige 1:a Nov har jag för mig jag vägde 94 komma nånting. Gick ner nu i Nov till 90,5 som mest.. Sen upp lite igen... Ja lite jojjo-bantning helt enkelt. Idag har jag vägt in mig och kommer nu köra rapport varje fredag efter invägning. Har inget bildbevis på dagens vikt men kommer köra det varje fredag framöver. Ska såklart forsätta leva sunt efter pyttipanna träffen med, men där blir det ett break i denna vita period för att förhoppningsvis kunna skåla med lite nya och gamla bekanta!

För att hålla lite liv i denna tråd mellan fredagarna (då svampens fredag tar över) och förhoppningsvis få lite hjälp och stöd på traven här så ska jag försöka promenera lite och få upp lite bilder här på mina promenader... Som förmodligen kommer se nåt sådär likadana hela tiden, men ska försöka variera mina vägar lite iaf.. Så nu får vi se hur det går denna gången... Men när jag startar en tråd angående detta så måste det bli av, annars blir det väl någon form av lynchning (?) antar jag?

Ska inte tråka ut er med massa text här utan får vara nöjd såhär, och så blir det förhoppningsvis lite bilder imorgon efter morgon promenaden.

Och nu till startvikt idag Fredag 7/12 2012 är 92,5 kg! Mitt mål fram till 1:a Maj då jag åker tillbaka till Sverige är 80-83 kg... INTE mer än 83, då har jag misslyckats!!

Så vad gör man sista kvällen innan man börjar köra igång?? Tömmer baren såklart!! CHOCK DEE KAPP KAMRATER!!!!

Kan du ladda upp bild på din vackra kropp innan du förstör den med bantning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Är det inte för jävligt att livets goda är omoraliskt eller fettbildande. Ja, nu behöver du ju inte fundera över det omoraliska, lycka till med allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick ner dryga 10kg från i våras enbart genom långa promenader.

Drygte ut med mycket grönsaker så man inte orkar med för mycket onyttigheter.

Lycka till. :thumbsup: Kör inte för hårt så du lessnar.

Jo hejsan, jag har börjat med raska långpromenader i stort sett varje morgon, dragit ner på alkoholen, äter vettigare men nog f-n står vågen stilla ändå. Man får väl hoppas att det så småningom ger resultat, om inte så måste det väl vara vågen det är fel på.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Kan du ladda upp bild på din vackra kropp innan du förstör den med bantning.

Haha ser ut som en gravid kärring... Varför sätter sig allt på magen?? Jag spänner inte ut magen här utan e helt avslappnad.

post-9642-0-20575900-1354888532_thumb.jppost-9642-0-85096500-1354888721_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Att åka på semester till Pattaya och hoppas på att gå ned i vikt känns lite som att åka på vintersemester till Kristinehamn och hoppas på en schysst solbränna.

Från Atom som behöver gå ned 0.8 kg till för att nå 99.9 innan jul men sitter med en Singha och en påse cashewnötter framför datorn :)

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ser ut som en gravid kärring... Varför sätter sig allt på magen?? Jag spänner inte ut magen här utan e helt avslappnad.

post-9642-0-20575900-1354888532_thumb.jppost-9642-0-85096500-1354888721_thumb.jp

Kallas ölmage..
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ser ut som en gravid kärring... Varför sätter sig allt på magen?? Jag spänner inte ut magen här utan e helt avslappnad.

post-9642-0-20575900-1354888532_thumb.jppost-9642-0-85096500-1354888721_thumb.jp

Ja ja. En typisk chaufförsmage...he he

Jag kommer ner om några veckor.

Kanske kommer förbi å kollar hur de går för dig då

Kör hårt...

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ser ut som en gravid kärring... Varför sätter sig allt på magen?? Jag spänner inte ut magen här utan e helt avslappnad.

post-9642-0-20575900-1354888532_thumb.jppost-9642-0-85096500-1354888721_thumb.jp

Jaha, hur många öl har du tankat i gaggen på bilderna ?

Min mage ser ungefär likadan ut efter 2-3 öl, MEN med mina magmuskler som jag tränat nästan dagligen på gym i snart 40 år, kan jag kontrollera vilket håll kulan putar ut eller in

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffa dig den där cykeln du snackade om förut!

I den där värmen flyter fettet av dig i en sträng där du åkt fram, och MYCKET roligare än att slita på ett gym!

Om du bor kvar på Darkside så finns det trevliga turer bort mot reservoarerna, där kan du även hitta lite uppförsbackar.

Ett mycket trevligare sätt att bli av med ölmage än att vara instängd på ett gym med en massa hemska maskiner tycker jag.

Lycka till!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffa dig den där cykeln du snackade om förut!

I den där värmen flyter fettet av dig i en sträng där du åkt fram, och MYCKET roligare än att slita på ett gym!

Om du bor kvar på Darkside så finns det trevliga turer bort mot reservoarerna, där kan du även hitta lite uppförsbackar.

Ett mycket trevligare sätt att bli av med ölmage än att vara instängd på ett gym med en massa hemska maskiner tycker jag.

Lycka till!

Mvh

Amja

Finns inget överflödigt fett på Jimmys kropp, det fattas bara magmuskler.

Men jag säger INTE att cykling är onyttigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inget överflödigt fett på Jimmys kropp, det fattas bara magmuskler.

Men jag säger INTE att cykling är onyttigt

Cykling är väl näst efter simning den aktivitet som tränar mest muskler (räknar nu inte in sänggymnastik)

Och det är mycket roligare att trampa runt i omgivningarna än att plaska fram och tillbaka i en simbassäng.

Nu har ju lillgrabben avlagt nykterhetslöfte, men annars är det kul att trampa runt i godan ro och stanna till för en pilsner där man tycker det ser trevligt ut.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har problem med vikten jag med, vill gå upp några kilo väger nu 68,5 men vill komma upp till ca 70-71.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

skål som fan och lycka till! :thumbsup:

Kommer förbi imon och tar en vatten ;)... Va de Bee Nee Bar eller vad den heter? Såg nån skylt innan om livemusik på lördagar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...