Jump to content
IGNORERAD

Ytmått


Guest BpaijingKatai

Recommended Posts

Guest BpaijingKatai

Hej,

Jag behöver lite hjälp med ytmåtten.

Rai är 1600kvm

Efter det har jag dålig koll.

Hur stor är en Hång?

Vilka fler finns det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Det enda jag hittar som ens är i närheten av hång är detta:

กระทง graL thohngM a section of farm land enclosed by dykes

Jag tackar för allt intresse i min fråga.

Jag har inte en susning, har erbjudande om hång både på Phuket och här i Hat Yai.

Jag kommer inte att närvara vid någon del av affären då priset lär smita upp en del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Hjälper tyvärr inte, söker "hång" vi har ett köp på gång av 20 hång som "ska" vara 5x25(eller 20)meter.

Och ni ska inte köpa 20 stora rum? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Hjälper tyvärr inte, söker "hång" vi har ett köp på gång av 20 hång som "ska" vara 5x25(eller 20)meter.

Gissar att tomten ifråga har plats för 20 rum eller egentligen 20 townhouse. Och istället för att prata om areal, så pratas det rum, för enkelhetens skull.

Fast det är bara min gissning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Gissar att tomten ifråga har plats för 20 rum eller egentligen 20 townhouse. Och istället för att prata om areal, så pratas det rum, för enkelhetens skull.

Fast det är bara min gissning.

Det skulle kunna stämma!

Vilken storlek har då ett "normalt" Townhouse?

Måttet jag fått är svävande 5x25m eller 5x20m.

Marken här i Hat Yai ligger som en i dröm, det finns en liten möjlighet att det kan gå att köpa ett flertal rai tvärs över vägen senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle kunna stämma!

Vilken storle har då ett "normalt" Townhouse?

Måttet jag fått är svävande 5x25m eller 5x20m.

Marken här i Hat Yai ligger som en i dröm, det finns en liten möjlighet att det kan gå att köpa ett flertal rai tvärs över vägen senare.

Byggmätten 5x20 eller 25 är väl ganska exakt hur många större townhouse byggs.

Fast i och med att vi är i Thailand, så finns det självklart andra storlekar också och ingen direkt standard.

Link to comment
Dela på andra sajter

en tanke , det är 3m mellan stolparna , så ett rum på 3x3m= 9 Kvm , ren gissning

Fast pratar man om ett område där det potentiellt kan byggas townhouse, så är väl ett rum på 3x3 meter inte nåt man pratar om.

Tex, på vår gata så är alla tomter 20 meter djupa. Alltså 40 meter tomt, mellan soierna.

Engelskans "lot" används ofta också för markplättar och då är det till att ta reda på hur stor en "lot" är i just det området.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...