Jump to content
IGNORERAD

Min laptop ska pensioneras - tips på en ny ?


Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Det där måste du ha missuppfattat.

Singha skrev inte någonstans att man INTE skulle köpa dator; han skrev en del om hans råd NÄR man köper en dator.

Ser du skillnaden?

Nej, jag har inte missuppfattat. Däremot har jag dragit det till si spets och överdrivit.

Det verkar alla ha förstått eftersom dom inte påpekat det samma som du har gjort. Så något problem verkar du ha och jag tror inte att något OS kan råda bot på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    24

  • andrejsdenruskige

    21

  • Herr Chang

    14

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Om du läser artikeln. Vilka "fyra" hittar du då att uppgradera till?

Och har du idag Windows, oavsett version och äkthet, kostar det 279 kronor att uppgradera till Win 8 Pro

Exakt,

det finns i praktiken bara 3 versioner av Windows 8 "att välja".

Den fjärde versionen (Windows 8 RT) kan man inte köpa separat utan den är förinstallerad i tex Microsoft Surface och en del andra surfplattor. Jag skulle tro att den inte går att installera/köra på en vanlig laptop utan vidare. M.a.o. är den inte aktuell i det här sammanhanget.

Ja, och upp graderingen till Windows 8 Pro kostar bara 279 kr. Förutsättningen är att du har någon fungerande Windowsversion (Windows 7/Vista/XP(?)) på din dator och den behöver inte heller vara äkta.

Har själv redan köpt 3 uppgraderingar och allt fungerar ypperligt. Det finns även en "uppgraderingsassistent", dvs ett gratisprogram som flyttar över alla dina inställningar och applikationer till den nya miljön utan att du behöver installera om mängder med drivrutiner och applikationer.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har inte missuppfattat. Däremot har jag dragit det till si spets och överdrivit.

Det verkar alla ha förstått eftersom dom inte påpekat det samma som du har gjort. Så något problem verkar du ha och jag tror inte att något OS kan råda bot på det.

Tror det är åldersrelaterat, gubbarna blir gaggiga när dom blir gamla.

Har hört att vissa t.o.m inbillar sig att dom kan attrahera unga flickor :giggle: /7Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tror det är åldersrelaterat, gubbarna blir gaggiga när dom blir gamla.

Har hört att vissa t.o.m inbillar sig att dom kan attrahera unga flickor :giggle: /7Hn

Det är därför dessa stofiler är så prylgalna. Vifta med telefoner och försöker locka till sig 20-åringar.

Påminner om snusk-Bosse som försöker locka till sig småbarnen med hjälp av godis.

Kan ålder räknas som handikapp?

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nej, jag har inte missuppfattat. Däremot har jag dragit det till si spets och överdrivit.

Det verkar alla ha förstått eftersom dom inte påpekat det samma som du har gjort. Så något problem verkar du ha och jag tror inte att något OS kan råda bot på det.

Ditt inlägg har samma substans som innehållet i en mums-mums. De andra tyckte väl lite synd om dig och ville inte chikanera dig. Jag tyckte ditt inlägg var så enfaldigt att det inte kunde stå oemotsagt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tror det är åldersrelaterat, gubbarna blir gaggiga när dom blir gamla.

Har hört att vissa t.o.m inbillar sig att dom kan attrahera unga flickor :giggle: /7Hn

Pengar pojken...pengar..jag har och du har inte. Det är skillnad det.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ditt inlägg har samma substans som innehållet i en mums-mums. De andra tyckte väl lite synd om dig och ville inte chikanera dig. Jag tyckte ditt inlägg var så enfaldigt att det inte kunde stå oemotsagt.

Nej, du var korkad och förstod inte bättre.

Gör inte bort dig mer än du redan gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar pojken...pengar..jag har och du har inte. Det är skillnad det.

Allt är relativt gamle man, pengar har jag.Hur fan skulle jag annars attrahera en thaitjej? ..sjusiffrigt på banken men kanske mycket mindre än dig.

Skitsaksamma du kan inte köpa mitt oemotståndliga utseende eller förhållandevis låga ålder med dina pengar ändå :spiteful:

Jobbigt att veta att det bara är plånboken som attraherar//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jobbigt att veta att det bara är plånboken som attraherar//Hn

Tycker du? Försök fixa till dig så kanske tjejerna inte bara tar dig för lite pengar

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du? Försök fixa till dig så kanske tjejerna inte bara tar dig för lite pengar

Ja jobbigt läge, men en gör så gott en kan.

Men min tanke går till skridskopåsar likt dig.det är för jobbigt att sparka uppåt//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det är åldersrelaterat, gubbarna blir gaggiga när dom blir gamla.

Har hört att vissa t.o.m inbillar sig att dom kan attrahera unga flickor :giggle: /7Hn

Nu är Lillpitten ute och köper korv igen. Du vet väl att iphone, ipad och mac, är för gamla snuskgubbar och barn som gör som dom blir tillsagda. :)

Fan, börjar ju tror att du börjat kröka på lördagar med. :)

Tjåck dii, din förbannade snuskgubbe! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är relativt gamle man, pengar har jag.Hur fan skulle jag annars attrahera en thaitjej? ..sjusiffrigt på banken men kanske mycket mindre än dig.

Skitsaksamma du kan inte köpa mitt oemotståndliga utseende eller förhållandevis låga ålder med dina pengar ändå :spiteful:

Jobbigt att veta att det bara är plånboken som attraherar//Hn

Bara sjusiffrig ? inte mer? du är fan mig en fattig lapp. :crazy:

Bank direktoren ringde ringde till mig och bad mig om att inte betala in mera pengar då bank valvet är full och de kan inte ta emot mer pengar från mig inte ens såna där

elektroniska pengar . :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt,

det finns i praktiken bara 3 versioner av Windows 8 "att välja".

Den fjärde versionen (Windows 8 RT) kan man inte köpa separat utan den är förinstallerad i tex Microsoft Surface och en del andra surfplattor. Jag skulle tro att den inte går att installera/köra på en vanlig laptop utan vidare. M.a.o. är den inte aktuell i det här sammanhanget.

Ja, och upp graderingen till Windows 8 Pro kostar bara 279 kr. Förutsättningen är att du har någon fungerande Windowsversion (Windows 7/Vista/XP(?)) på din dator och den behöver inte heller vara äkta.

Har själv redan köpt 3 uppgraderingar och allt fungerar ypperligt. Det finns även en "uppgraderingsassistent", dvs ett gratisprogram som flyttar över alla dina inställningar och applikationer till den nya miljön utan att du behöver installera om mängder med drivrutiner och applikationer.

//Singha711

Kollade lite på Microsofts hemsida men fattade inte om uppgraderingspaketet man laddar hem går att bränna ner på sticka eller skiva för att senare kunna göra en helt ren installation av Windows 8.

Gillat inte uppgraderingar utan föredrar rena installationer.

Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den sista frågan efter nedladdning är, vill du installera direkt, spara på annat meium eller på skrivbordet för senare installation.

mvh Christer

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade lite på Microsofts hemsida men fattade inte om uppgraderingspaketet man laddar hem går att bränna ner på sticka eller skiva för att senare kunna göra en helt ren installation av Windows 8.

Gillat inte uppgraderingar utan föredrar rena installationer.

Någon som vet?

Du har delvis rätt. Du måste ha en tidigare installation på hårddisken när du skall installera Windows 8 från en USB eller DVD. Men bara du dragit igång installationen och matat in serienumret du får för 279 kronor kan du välja att formatera om hela hårdisken och då får du ju en helt ren installation

Men det funkar inte att ha en helt tom hårddisk och försöka installera till. Det måste finnas någon form av Windows innan på hårddisken

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har delvis rätt. Du måste ha en tidigare installation på hårddisken när du skall installera Windows 8 från en USB eller DVD. Men bara du dragit igång installationen och matat in serienumret du får för 279 kronor kan du välja att formatera om hela hårdisken och då får du ju en helt ren installation

Men det funkar inte att ha en helt tom hårddisk och försöka installera till. Det måste finnas någon form av Windows innan på hårddisken

Okej så om jag köper en SSD-disk så måste jag först slänga in t.ex. Win 7 och sen installera från det mediet jag bränt åttan på och där välja formatera innan installation.

Går det att slänga in vilken Win 7 som helst på nya hårddisken eller måste det vara den versionen jag hade när jag laddade ner åttan från Microsoft?

Låter lite omständigt... kanske få ta den gena vägen istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej så om jag köper en SSD-disk så måste jag först slänga in t.ex. Win 7 och sen installera från det mediet jag bränt åttan på och där välja formatera innan installation.

Går det att slänga in vilken Win 7 som helst på nya hårddisken eller måste det vara den versionen jag hade när jag laddade ner åttan från Microsoft?

Låter lite omständigt... kanske få ta den gena vägen istället.

Det funkar med vilken version som helst. Även piratkopierade utan fungerande serienummer

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej så om jag köper en SSD-disk så måste jag först slänga in t.ex. Win 7 och sen installera från det mediet jag bränt åttan på och där välja formatera innan installation.

Går det att slänga in vilken Win 7 som helst på nya hårddisken eller måste det vara den versionen jag hade när jag laddade ner åttan från Microsoft?

Låter lite omständigt... kanske få ta den gena vägen istället.

Finns faktisk en ännu billigare metod att få Win 8 Pro

Om man "kopierar någon annans" DVD/ISO-fil etc och installerar på sin dator och skiter i serienumret får man ju en testversion som funkar i 3 dagar

Sedan går man in och registrerar sig gratis för tillägget "Windows Media Center" som numera inte automatisk ingår i Windows och kommer efter 14:e februari (tror jag det var) att kosta pengar (9.99$)

Du registrerar dig här

http://windows.micro...8/feature-packs

Du får då inom 72 timmar ett serienummer och på sidan står hur du installerar programmet

MS har gjort bort sig med hur detta serienummer hanteras för det ersätter det ordinarie serienumret man har i Windows 8 och när man installerar tillägget bryr sig inte programmet om ifall man hade ett serienummer innan eller ej

Så voila ! Helt plötsligt gick man från en testversion på 3 dagar utan serienummer till ett fullständigt legalt registrerat äkta Windows 8 utan kostnad.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns faktisk en ännu billigare metod att få Win 8 Pro

Om man "kopierar någon annans" DVD/ISO-fil etc och installerar på sin dator och skiter i serienumret får man ju en testversion som funkar i 3 dagar

Sedan går man in och registrerar sig gratis för tillägget "Windows Media Center" som numera inte automatisk ingår i Windows och kommer efter 14:e februari (tror jag det var) att kosta pengar (9.99$)

Du registrerar dig här

http://windows.micro...8/feature-packs

Du får då inom 72 timmar ett serienummer och på sidan står hur du installerar programmet

MS har gjort bort sig med hur detta serienummer hanteras för det ersätter det ordinarie serienumret man har i Windows 8 och när man installerar tillägget bryr sig inte programmet om ifall man hade ett serienummer innan eller ej

Så voila ! Helt plötsligt gick man från en testversion på 3 dagar utan serienummer till ett fullständigt legalt registrerat äkta Windows 8 utan kostnad.

Jag kan ju inte låta bli att reflektera över att Apple ej kräver något serienummer för sina OS... man säljer billiga uppdateringar som de flesta verkar vara beredda att betala för. Fast det har väl även Microsoft sent omsider insett att det är bäst så.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju inte låta bli att reflektera över att Apple ej kräver något serienummer för sina OS... man säljer billiga uppdateringar som de flesta verkar vara beredda att betala för. Fast det har väl även Microsoft sent omsider insett att det är bäst så.

Herr Chang har talat.

Vet inte om du är totalt okunnig eller bara spelar dum men förutsättningarna för Microsoft och Apple är så vitt skilda som dom kan bli.

Att "sälja" ett OS till sin egen hårdvara utan konkurrens skiljer sig rätt kapitalt från Microsofts situation med extrem konkurrens där man säljer ett OS genom olika tillverkares hårdvaruleveranser och det finns ett flertal alternativa OS att välja på..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om du är totalt okunnig eller bara spelar dum men förutsättningarna för Microsoft och Apple är så vitt skilda som dom kan bli.

Att "sälja" ett OS till sin egen hårdvara utan konkurrens skiljer sig rätt kapitalt från Microsofts situation med extrem konkurrens där man säljer ett OS genom olika tillverkares hårdvaruleveranser och det finns ett flertal alternativa OS att välja på..

Ja, exakt. Om man har snålfisar till kunder som inte ens vill betala sju spänn för ett program är det nog bäst att ha serienummer.

Och så fattar jag inte vad olika tillverkare skulle ha med saken att göra. Microsoft får väl betalt från tillverkarna, så förklara gärna varför det då behövs serienummer?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har en bekant med en dator full i programvara och filmer så kan man alltid stjäla den, ser ingen skillnad på att stjäla nätet eller sno hårdvaran då slipper man ju besväret med att ladda ner och oroa sig för olaglig fildelning. ;)

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har en bekant med en dator full i programvara och filmer så kan man alltid stjäla den, ser ingen skillnad på att stjäla nätet eller sno hårdvaran då slipper man ju besväret med att ladda ner och oroa sig för olaglig fildelning. :wink:

Du får gärna stjäla min dator så länge som jag får ha kvar den som den är och samma sak gäller med min bil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...