Jump to content
IGNORERAD

Törs man åka


bungalow

Recommended Posts

Ni som åker ofta dit, säg 2-3 gånger årligen, ser också förändringar, och dessa finns

i alla läger.

Ett av dom stora lägren, som håller på att förändra mycket, med flickor och det som

tillhör detta, det är ryssarna, har just kommit hem från en tre månaders tripp.

Läger?

För övrigt så är det inte speciellt mycket ryssar i KK.och vad har det att göra med TS tilltänkta GF.

Tror säkert det kommer att gå bra för TS, står man bar med fötterna på jorden så löser sig det mesta!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bibben

    10

  • Alarik

    8

  • Soengsang

    6

  • Nemo

    6

Mest aktiva i denna tråd

Har du varit mycket i Thailand dom sista åren, måste du ha sett det som försiggår,

inte bara med flickor, utan även med handel och Restauranger.

Förtydligar mig (<hotell och Restauratör)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här blir tioende gången jag åker så jag vet ungefär vad jag ska akta mig för. Problemet är ju att när man är själv ute i bushen så är man ju ett känsligt mål. Bara hoppas att tjejen är bra. Hon är 40 år, har varit gift tidigare och har två st tonåringar. Själv är jag 57 år. Tack för alla tips om hur jag ska gå tillväga när jag kommer dit. Får fundera på vad som är lämpligast.

Tycker du att det känns fel så skulle jag ta ner henne med tonåringarna till BKK och känna på hur det verkar. Hon och barnen ett rum på hotellet. Problemet är väl att göra sig förstådd och diskutera om det känns bra så att hon förstår och att ni kan komma fram till en bra lösning för henne. Själv skulle jag inte ha något problem att åka till KK med den åldern/åldersskillnaden.

Hur som helst. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte åka i början av nästa år och har träffat en tjej på nätet som verkar seiös.

Hon bor utanför Khon Kaen och vill att jag skall komma dit. Nu undrar jag om man törs träffa henne på flygplatsen och sedan förmodligen åka till hennes by.

Hur stor är risken att man helt enkelt blir rånad och avplockad allt man har?

Jag vill ha råd om hur jag skall göra. Det finns säkert många på denna sajt som varit i liknande situation.

Tacksam för tips.

Jag fick ett rätt bra råd från en kompis första gången jag åkte till Thailand. Om du känner att det är rätt så varför inte försöka, om det går åt skogen har du förlorat lite pengar går det bra så har du en trevlig fru.. Så nu har jag en trevlig fru, och inte massa problem som domedags profeterna ville som varit i Thailand ville skona mig från.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ett rätt bra råd från en kompis första gången jag åkte till Thailand. Om du känner att det är rätt så varför inte försöka, om det går åt skogen har du förlorat lite pengar går det bra så har du en trevlig fru.. Så nu har jag en trevlig fru, och inte massa problem som domedags profeterna ville som varit i Thailand ville skona mig från.

Klok kompis du har där.jag fick i princip samma råd.och kan väl i dag bara tillägga att man inte ska spendera mer pengar än vad man känner att man har har råd att förlora.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar inte på lång sikt, utan vid första besöket i KK.

Rent statistiskt så måste man ha en helt otrolig otur om man ska bli misshandlad vid nästa date med en thaitjej också.

Det har nog större betydelse hur han uppför sig om han blir utsatt för grovt våld än att det ska vara planerat från deras sida. Naturligtvis får han ha lite feeling för vad som är på gång och dra sig ur om det inte känns bra.

Vad gäller sannolikhet har du helt fel. Det är exakt samma risk att råka ut för samma sak som första gången.

Jämför gärna med att kasta en tärning. Du får en sexa första gången. När du ska kasta en andra gång, är då oddsen sämre för att du ska få en sexa, bara för att du fick det första gången? Naturligtvis inte. Oddsen är fortfarande en på sex, oavsett vad du fick i första kastet.

Däremot är det skillnad om man ska beräkna oddsen för att få två sexor innan första kastet. Då är det ju en på trettiosex. Det är många som inte förstår skillnaden.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag brukar råda att inte spendera mer pengar än man kan låna, för med andras pengar är det lätt att vara generös

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller sannolikhet har du helt fel. Det är exakt samma risk att råka ut för samma sak som första gången.

Jämför gärna med att kasta en tärning. Du får en sexa första gången. När du ska kasta en andra gång, är då oddsen sämre för att du ska få en sexa, bara för att du fick det första gången? Naturligtvis inte. Oddsen är fortfarande en på sex, oavsett vad du fick i första kastet.

Däremot är det skillnad om man ska beräkna oddsen för att få två sexor innan första kastet. Då är det ju en på trettiosex. Det är många som inte förstår skillnaden.

Herr Chang har talat.

Det där är ju rent fel. Naturligvis så är sannolikeheten mindre, förutsatt att han inte är så korkad att han dejtar samma kärring igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vad gäller sannolikhet har du helt fel. Det är exakt samma risk att råka ut för samma sak som första gången.

Jämför gärna med att kasta en tärning. Du får en sexa första gången. När du ska kasta en andra gång, är då oddsen sämre för att du ska få en sexa, bara för att du fick det första gången? Naturligtvis inte. Oddsen är fortfarande en på sex, oavsett vad du fick i första kastet.

Däremot är det skillnad om man ska beräkna oddsen för att få två sexor innan första kastet. Då är det ju en på trettiosex. Det är många som inte förstår skillnaden.

Herr Chang har talat.

Äh, nu räknar du fel.

Det finns två alternativ. Man blir misshandlad eller så blir man inte misshandlad.

Nästan misshandlad finns inte för då har man inte blivit misshandlad.

Med detta i beräkningarna så är svaret.

Det är 50/50 att du blir misshandlad om du drar till Thailand.

Men det är även 50/50 att du blir misshandlad om du stannar i Sverige.

Att åka på stryk i en snödriva är ingenting jag önskar. Då är det bättre att få pannbenet inslaget i Khao-lak där det är varmt och skönt.

Oavsett...

Kan jag få se blodiga bilder om det går dåligt för TS?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller sannolikhet har du helt fel. Det är exakt samma risk att råka ut för samma sak som första gången.

Jämför gärna med att kasta en tärning. Du får en sexa första gången. När du ska kasta en andra gång, är då oddsen sämre för att du ska få en sexa, bara för att du fick det första gången? Naturligtvis inte. Oddsen är fortfarande en på sex, oavsett vad du fick i första kastet.

Däremot är det skillnad om man ska beräkna oddsen för att få två sexor innan första kastet. Då är det ju en på trettiosex. Det är många som inte förstår skillnaden.

Herr Chang har talat.

Det är möjligt att jag har fel där.

Om jag hade gjort antagandet innan han blev misshandlad första gången, hade jag haft rätt då? Sannorlikheten för att bli misshandlad två ggr vid träff av två på varandra följande tgf känns som låg! :)

Vore även intressant att veta om sannorlikheten för att bli skadad/dödad i en trafikolycka mellan BKK och KK vore större än att han ska bli misshandlad/dödad när han kommer fram. Men jag tänker inte gräva ner mig i det heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog större risk att du blir rånad kl. 23 i centrala Malmö skulle jag tro, jag var i Patong några veckor i somras och kände mig betydligt tryggare att gå ensam längs gatorna där även fast klockan var över midnatt. Här där jag bor hemma i Sverige skulle jag inte gå ut på en promenad efter midnatt en fredagkväll, här drar det omkring ungdomsgäng från mellanöstern som inte drar sig för att råna ensamma flanörer om vittnen saknas, nu känner väl de flesta igen mig här i området då jag bott här länge och skulle säkert låta bli att råna just mig pga det, men aldrig att jag skulle låta någon vän gå ensam hem från mig en fredagnatt.

Till skillnad från i Sverige så tar polisen krafttag mot kriminella i Thailand och plockar bort dom från gatorna.

Annars skulle jag tro att kanske det bästa ändå är att mest bara åka ner och bekanta sig med flera tjejer, kan ju kanske bli svårt att träffa den man vill leva med resten av livet sådär på första försöket över nätet, men det är bara en tanke.

Kanske lite svårare också att bjuda ut "vanliga" tjejer på plats om man är något äldre också jag vet inte, har själv bara några veckors erfarenhet av att vara 25+ där nere. Lycka till i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, nu räknar du fel.

Det finns två alternativ. Man blir misshandlad eller så blir man inte misshandlad.

Nästan misshandlad finns inte för då har man inte blivit misshandlad.

Med detta i beräkningarna så är svaret.

Det är 50/50 att du blir misshandlad om du drar till Thailand.

Men det är även 50/50 att du blir misshandlad om du stannar i Sverige.

Att åka på stryk i en snödriva är ingenting jag önskar. Då är det bättre att få pannbenet inslaget i Khao-lak där det är varmt och skönt.

Oavsett...

Kan jag få se blodiga bilder om det går dåligt för TS?

Tror jag får stanna hemma nästa gång. Om sannorlikheten för att bli misshandlad är 50/50 har jag klarat mig så många ggr att det måste skita sig nästa gång. Och andra sidan kan det inte med det resonemanget vara nyttigt att stanna hemma heller.

Om man helt enkelt skulle prova något nytt. När man ser någon man kan tänkas bli misshandlad av, går man fram till dom och drar på dom först. Och andra sidan ökar väl andra risker då. Man får nog leta sig ett annat land att fara till. Där risken är mindre än 50/50 att bli misshandlad. Vad tror du om Norge? Men det är så jävla dyrt där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, nu räknar du fel.

Det finns två alternativ. Man blir misshandlad eller så blir man inte misshandlad.

Nästan misshandlad finns inte för då har man inte blivit misshandlad.

Med detta i beräkningarna så är svaret.

Det är 50/50 att du blir misshandlad om du drar till Thailand.

Men det är även 50/50 att du blir misshandlad om du stannar i Sverige.

Att åka på stryk i en snödriva är ingenting jag önskar. Då är det bättre att få pannbenet inslaget i Khao-lak där det är varmt och skönt.

Oavsett...

Kan jag få se blodiga bilder om det går dåligt för TS?

Svårt är att leva, svårt är att dö

svårt är att åka på stryk i meterhög snö

på ett ungefär så där..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här där jag bor hemma i Sverige skulle jag inte gå ut på en promenad efter midnatt en fredagkväll, här drar det omkring ungdomsgäng från mellanöstern som inte drar sig för att råna ensamma flanörer om vittnen saknas ..

Till skillnad från i Sverige så tar polisen krafttag mot kriminella i Thailand och plockar bort dom från gatorna.

Jo det är lite skillnad mot Sverige, i Thailand är det polisen som är kriminell och undomsgängen består av en massa asiater.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är lite skillnad mot Sverige, i Thailand är det polisen som är kriminell och undomsgängen består av en massa asiater.

:rotfl:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är möjligt att jag har fel där.

Om jag hade gjort antagandet innan han blev misshandlad första gången, hade jag haft rätt då? Sannorlikheten för att bli misshandlad två ggr vid träff av två på varandra följande tgf känns som låg! :)

Vore även intressant att veta om sannorlikheten för att bli skadad/dödad i en trafikolycka mellan BKK och KK vore större än att han ska bli misshandlad/dödad när han kommer fram. Men jag tänker inte gräva ner mig i det heller.

Ja, exakt. I detta fall får man väl anse att det som hänt tidigare inte ska påverka vad som kommer att hända. Möjligen i positiv riktning, om trådskaparen med anledning av den första händelsen blivit mer skeptiskt inställd.

Själv är jag mest orolig för att som fotgängare korsa gatan i Thailand. Och även i Göteborg, fast då gäller det mest cykelsociopater. Bilisterna stannar ju snällt vid övergångställena, cyklister däremot...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag mest orolig för att som fotgängare korsa gatan i Thailand. Och även i Göteborg.

Herr Chang har talat.

Jo, det är nog betydligt farligare...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Vad gäller sannolikhet har du helt fel. Det är exakt samma risk att råka ut för samma sak som första gången.

Jämför gärna med att kasta en tärning. Du får en sexa första gången. När du ska kasta en andra gång, är då oddsen sämre för att du ska få en sexa, bara för att du fick det första gången? Naturligtvis inte. Oddsen är fortfarande en på sex, oavsett vad du fick i första kastet.

Däremot är det skillnad om man ska beräkna oddsen för att få två sexor innan första kastet. Då är det ju en på trettiosex. Det är många som inte förstår skillnaden.

Herr Chang har talat.

Jaså, du har dåliga odds på att få sex? Ha förtröstan, det finns någon för alla. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det är en rugguggla mindre bland fruntimmren så miskar naturligtvis sannolikheten att dra en nitlott till.

Ponera att det finns 100 fruntimmer att välja och mellan hälften är folkilskna, första daten blir med en av dessa.

Nästa date finns det bara 49 av dessa .

Har man däremot tur och får ett av di andra funtimmren på första daten bör man alltså noga överväga om man skall

göra ett andra försök eftersom sannolikheten att det skall gå illa har ökat.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite om (empiriska) sannolikheter kring våldsbrott:

Sannolikheten att råka ut för ett våldsbrott beror i mycket hög grad på vissa omständigheter (alkohol,miljö,plats,tid etc) och i ännu högre grad på personliga egenskaper vid brottstillfälle (kön,utseende,drogpåverkan,kort stubin,synliga pengar/värdeföremål,stresstålighet etc.).

Utöver detta finns det tydliga belägg i statistiken att en person som en gång har råkat ut för ett våldsbrott löper större risk att råka ut för det igen. Denna sannolikhet stiger brant ju flera "incidenter" vederbörande har varit med om.

Det finns emellertid ett undantag för grova våldsbrott med dödlig utgång. Sannolikheten att råka ut för detta flera gånger i följd kan anses vara försumbar.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du varit mycket i Thailand dom sista åren, måste du ha sett det som försiggår,

inte bara med flickor, utan även med handel och Restauranger.

Förtydligar mig (<hotell och Restauratör)

Om jag fattar din beskrivning av vad som avses med Thailand så är det Phuket/Kata-Karon-Patong samt Pattaya-Jomtien..kanske det kommer som en överaskning, men Thailand är en gnutta större än så.

Thaiveteran blir man inte av att vistas i dessa miljöer, kanske bar eller stenbordsexpert, och som sådan är förstaplatsen tyvär redan upptagen, men titeln årets rookie kan du få!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har ni kommunicerat nu då?

Via Internet antagligen, och då brukat det finnas en som översätter mot betalning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen hade jag åkt till ett hotell och installerat mig och därefter bjudit ut henne på middag och umgåtts några kvällar innan jag ens skulle tänkt tanken på att åka till hennes hemby. Fattar inte varför man måste tappa huvudet bara för att man reser till Thailand.

Nja, huvudet sitter nog fastskruvat ordentligt. Däremot är det vanligt att deponera innehållet (hjärnan) på flygplatsen under vistelsen. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

En polare trodde att de firar tjejens födelsedag, i verkligheten var det ett bröllop de firade. Han berättade att

det var konstigt vad mycket snören han fick av munken o övriga gäster? Han blev gift utan att Han visste det..

sant :14::24:

Man blir inte gift förrän man har besökt det lokala Amphur kontoret. Men jag förstår vad du menar, din polare är nog inte ensam om att ha varit med om detta. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...