Jump to content
IGNORERAD

Törs man åka


bungalow

Recommended Posts

Jag tänkte åka i början av nästa år och har träffat en tjej på nätet som verkar seiös.

Hon bor utanför Khon Kaen och vill att jag skall komma dit. Nu undrar jag om man törs träffa henne på flygplatsen och sedan förmodligen åka till hennes by.

Hur stor är risken att man helt enkelt blir rånad och avplockad allt man har?

Jag vill ha råd om hur jag skall göra. Det finns säkert många på denna sajt som varit i liknande situation.

Tacksam för tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bibben

    10

  • Alarik

    8

  • Soengsang

    6

  • Nemo

    6

Mest aktiva i denna tråd

Jag tänkte åka i början av nästa år och har träffat en tjej på nätet som verkar seiös.

Hon bor utanför Khon Kaen och vill att jag skall komma dit. Nu undrar jag om man törs träffa henne på flygplatsen och sedan förmodligen åka till hennes by.

Hur stor är risken att man helt enkelt blir rånad och avplockad allt man har?

Jag vill ha råd om hur jag skall göra. Det finns säkert många på denna sajt som varit i liknande situation.

Tacksam för tips.

Seriös = klackspark åk Pröva lyckan!!!!???

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

du törs åka, var bara beredd på språket är en spärr..

Rånad blir man bara väldigt långsamt, inga smärtsamma överfall...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl ta med en bodyguard!

Allvarlgt, om du är osäker, fixa ett hotell, åk först dit och lägg dina pinaler i kassaskåpet, följ sedan med damen iförd en halvfet plånbok, för betala något kommer du att få, om det nu är mat o sprit eller..you name it!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har inte hört om några rånarligor som hoppar på kärlekskranka faranger. Det brukar ta några år innan man känner sig rånad men då har det inte varit några hotelser med i sammanhanget. :) Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte åka i början av nästa år och har träffat en tjej på nätet som verkar seiös.

Hon bor utanför Khon Kaen och vill att jag skall komma dit. Nu undrar jag om man törs träffa henne på flygplatsen och sedan förmodligen åka till hennes by.

Hur stor är risken att man helt enkelt blir rånad och avplockad allt man har?

Jag vill ha råd om hur jag skall göra. Det finns säkert många på denna sajt som varit i liknande situation.

Tacksam för tips.

Att bli rånad bedömer jag risken till ca 0.002%

Att bilen behöver lagas eller ett nytt tak på huset ca 1%

Att kalaset kommer kosta dig en rejäl slant 100% :crazy:

Skämtåsido , varför inte ta en vecka i Bkk eller någon närliggande badort i en vecka eller två för att lära känna varandra mer först.

Känns det bra så häng med hem till familjen, Khon Kaen är ju rätt stort så det finns gott om hotell om det skulle skita sig däruppe.

Frugan kommer ca 5 mil från Khon Kaen.helt ok stad det lilla jag har sett :thumbsup:

Lycka till//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk..det är nog större risk att du blir rånad i phuket, Pattaya, kungsträdgården, möllevången, avenyn etc etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer hon inte och möter dig på flygplatsen?

Prova att läs hela texten innan du svarar :wink: //Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk..det är nog större risk att du blir rånad i phuket, Pattaya, kungsträdgården, möllevången, avenyn etc etc.

Jag har tidigare bott i en by utanför Pattaya. Det slutade med en köttyxa i vänsterhanden och iltransport till lasarattet. Höll på att förblöda om inte en villageguard hade hjälpt mig. Så ni förstår att jag är lite skärrad för att ge mig ut i bushen igen. Det blir att ha minimalt med kontanter och utnyttja checkkrediten och föra över pengar efterhand. Ok, Jag tar chansen, det kanske är säkrare där än här hemma. Det kan ju bli en lyckträff. Ett litet problem är att hon kan väldigt dålig engelska och hon har aldrig varit i en storstad.
Link to comment
Dela på andra sajter

Prova att läs hela texten innan du svarar :wink: //Hn

Jag svarade inte. Jag ställde en fråga.

Tyckte det inte klart framgick om mötet kommer att ske på flygplatsen eller inte.

Llite misstänkt om tjejen inte kommer till flygplatsen utan vill att killen kommer direkt till hennes by.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svarade inte. Jag ställde en fråga.

Tyckte det inte klart framgick om mötet kommer att ske på flygplatsen eller inte.

Llite misstänkt om tjejen inte kommer till flygplatsen utan vill att killen kommer direkt till hennes by.

Nog svarar du i du i tråden allt, men för all del med en fråga då.

Jag vet inte hur din läsförståelse är men följande skrev TS : Nu undrar jag om man törs träffa henne på flygplatsen och sedan förmodligen åka till hennes by.

Hur stor är risken att man helt enkelt blir rånad och avplockad allt man har?

Det tolkar ivf jag som att dom skall träffas på flygplatsen och sedan kanske åka till hennes by...Hur tolkar du det?//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyg inrikes till Udon och be henne möta upp dig där, ligger cirka 10 mil från Khon kaen,

det finns gott om transporter därimellan.

-Kan nog vara bra att vara för er själva ett tag innan vänner och familj dyker upp.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tidigare bott i en by utanför Pattaya. Det slutade med en köttyxa i vänsterhanden och iltransport till lasarattet. Höll på att förblöda om inte en villageguard hade hjälpt mig. Så ni förstår att jag är lite skärrad för att ge mig ut i bushen igen. Det blir att ha minimalt med kontanter och utnyttja checkkrediten och föra över pengar efterhand. Ok, Jag tar chansen, det kanske är säkrare där än här hemma. Det kan ju bli en lyckträff. Ett litet problem är att hon kan väldigt dålig engelska och hon har aldrig varit i en storstad.

Hur har ni kommunicerat nu då?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

åk och njut, hur det kommer att bli mellan er det får ni se.

I värsta fall så kommer du att ha trevlig semester.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte åka i början av nästa år och har träffat en tjej på nätet som verkar seiös.

Hon bor utanför Khon Kaen och vill att jag skall komma dit. Nu undrar jag om man törs träffa henne på flygplatsen och sedan förmodligen åka till hennes by.

Hur stor är risken att man helt enkelt blir rånad och avplockad allt man har?

Jag vill ha råd om hur jag skall göra. Det finns säkert många på denna sajt som varit i liknande situation.

Tacksam för tips.

Rånad kommer du förmodligen inte att bli, thai vet bättre än att döda hönan som ska värpa de gyllene äggen.

Men ta ett par dagar i KK och se hur hon är i verkliga livet utanför internet. Kan vara kul att besöka annat än turistorter ibland.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen hade jag åkt till ett hotell och installerat mig och därefter bjudit ut henne på middag och umgåtts några kvällar innan jag ens skulle tänkt tanken på att åka till hennes hemby. Fattar inte varför man måste tappa huvudet bara för att man reser till Thailand.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen hade jag åkt till ett hotell och installerat mig och därefter bjudit ut henne på middag och umgåtts några kvällar innan jag ens skulle tänkt tanken på att åka till hennes hemby. Fattar inte varför man måste tappa huvudet bara för att man reser till Thailand.

Instämmer helt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni tror inte att hon kanske vill ha ett förkläde/översättare när hon träffar sin ev tilltänkta första gången?

Hon påstås ju inte ha besökt storstaden innan så att göra det för första gången samtidigt möta en farang för (kanske) första gången, kan inte det verka för mycket för en liten flicka? Ensam dessutom.

Han är rädd för att bli rånad... ohh buh uhh, vad tror ni inte hon är rädd för???

Alla flickor kanske inte hoppar i säng med första bästa, vilket tycks vara den gemene erfarenheten här, eller?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har ni kommunicerat nu då?

När jag kom ner för fjärde gången hade hon magrat rejält. Förmodligen droger, jag märkte att hon var annorlunda och förstår nu att hon var skuldsatt och hade lovat pengar tillbaka när farang kommer. Hon krävde pengar av mig, mycket pengar, jag sade nej och då åkte köttyxan fram. Jag hann nästan ut ur lägenheten, men ett snabbt hugg, sen var det bara att försöka därifrån. Jag fick se en villageguard som kallade på ambulans.

Flygbiljett till BKK och vidare till Khon Kaen är redan beställd, men är ombokningsbar. Hon kommer att möta mig vid flygplatsen i Khon Kaen men det går att förhandla om.

Kommunikation har varit på telefon och jag har faktiskt gjort mig förstådd på Thai. Så det blir nog att vi pratar Thai, och svengelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, fick lite dåliga vibbar när jag mindes en träff i Udon Thani, familjeflicka så klart. På första träffen kom

tolk, en engelsk lärare från Khon Kaen med sina vänner och jag ska bjuda, mat o så vidare. Det blev ingen

raijtantaitan i sänghalmen första natten. Andra dagen skulle ja bjuda på mat till henne, det kom hennes far, mor

kusiner etc etc och åt och drack gladligen. Fast det var inte fråga om stora belopp i våra mått, kanske 2000 - 3 000 THB

per ät tillfälle. Efter maten började farsan förhandla om sin sot med sin dåliga engelska.

Sen skulle jag köpa presenter till alla, falangen skjutsades till varuhuset men jag vägrade gå in. Däremot köpte jag

en t-shirt till hennes mor, som hon tyckte var alldeles för billig och gick o bytte till en silkes skjorta. Vilken tur att hade

planerat bara tre dagar o två nätter där. Glömde berätta att självklart var vi nightclub en kväll, med fem av hennes

kusiner?? Det var jag som bjöd, en gentleman som jag är. Andra natten sov hon i samma rum o säng med mig, så helt

lottlös gick jag inte därifrån.

Så hade man redan i Sverige valt ett antal kvinnor som man skulle träffa, o nästa stopp blev i Phimai. Hon kunde råna

mig verkligen under de dryga sex år som vi var ihop, långsamt men beslutsamt. Så blev det i mitt fall. Men jag ångrar ingenting

idag, kanske skulle man ha träffat fler innan man bestämde, men som ni vet, har en lyckats fånga dig är det väldigt svårt

att komma loss sen. Både bildligt och konkret. Lycka till, lev o njut så länge det varar, kanske resten av livet, kanske två veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, fick lite dåliga vibbar när jag mindes en träff i Udon Thani, familjeflicka så klart. På första träffen kom

tolk, en engelsk lärare från Khon Kaen med sina vänner och jag ska bjuda, mat o så vidare. Det blev ingen

raijtantaitan i sänghalmen första natten. Andra dagen skulle ja bjuda på mat till henne, det kom hennes far, mor

kusiner etc etc och åt och drack gladligen. Fast det var inte fråga om stora belopp i våra mått, kanske 2000 - 3 000 THB

per ät tillfälle. Efter maten började farsan förhandla om sin sot med sin dåliga engelska.

Sen skulle jag köpa presenter till alla, falangen skjutsades till varuhuset men jag vägrade gå in. Däremot köpte jag

en t-shirt till hennes mor, som hon tyckte var alldeles för billig och gick o bytte till en silkes skjorta. Vilken tur att hade

planerat bara tre dagar o två nätter där. Glömde berätta att självklart var vi nightclub en kväll, med fem av hennes

kusiner?? Det var jag som bjöd, en gentleman som jag är. Andra natten sov hon i samma rum o säng med mig, så helt

lottlös gick jag inte därifrån.

Så hade man redan i Sverige valt ett antal kvinnor som man skulle träffa, o nästa stopp blev i Phimai. Hon kunde råna

mig verkligen under de dryga sex år som vi var ihop, långsamt men beslutsamt. Så blev det i mitt fall. Men jag ångrar ingenting

idag, kanske skulle man ha träffat fler innan man bestämde, men som ni vet, har en lyckats fånga dig är det väldigt svårt

att komma loss sen. Både bildligt och konkret. Lycka till, lev o njut så länge det varar, kanske resten av livet, kanske två veckor.

Träffar man en som man verkligen vill vara ihop med finns väl ingen anledning att träffa andra tycker jag. Att det sen kan sk*ta sig långt senare brukar kallas... livet :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det sällan byflickor får åka ensam för att träffa en främling. ett förkläde följer garanterat med till flygplatsen.

Sen vill dom nog se dig först i familjen också. När du hänger med till byn så räknas det ibland som en förlovning.

Här är det som det kan börja "djävlas". Var mer försiktig inför familjen, dom har värdesatt och intecknat dig nu.

Var uppmärksam

Lycka till

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svengelska blir garanterat omöjligt för henne att fatta..

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...