Jump to content
IGNORERAD

Hitta julskinka i Thailand?


Oregistrerad

Recommended Posts

Jag var med Skrapis ett par gånger och handlade skinka hos "Tyska slaktarn´" uppe i Naklua, massa fina grejor där!

Mvh

Amja

Tyska slaktaren låter som en farlig herre.he he. :crazy:  :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BBJ

    3

  • mamma bäng fan pappa käng

    3

  • micke isaan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag var med Skrapis ett par gånger och handlade skinka hos "Tyska slaktarn´" uppe i Naklua, massa fina grejor där!

Mvh

Amja

Hur är det med skrapis har inte sett honom på 4 år ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

kan nu då rapportera att skinkan smakade skitbra och att det definitivt blir samma skinka nästa år igen om man har hälsan och lever förstås. Jag hoppas också trots avsaknaden på svar i tråden, att ni uppskattar att få reda på hur det fungerar att köpa en färdig skinka... ville bara säga det eftersom ni inte reagerar överhuvudtaget ju, NOLL respons...

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

kan nu då rapportera att skinkan smakade skitbra och att det definitivt blir samma skinka nästa år igen om man har hälsan och lever förstås. Jag hoppas också trots avsaknaden på svar i tråden, att ni uppskattar att få reda på hur det fungerar att köpa en färdig skinka... ville bara säga det eftersom ni inte reagerar överhuvudtaget ju, NOLL respons...

uncen...

Alla är stenbirdsexperter här. Ingen vill veta något. Alla vill bara pladdra på.

Själv avstår jag skinka dom jular vi är i Thailand men vore spännande att veta hur du burit dig åt.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla är stenbirdsexperter här. Ingen vill veta något. Alla vill bara pladdra på.

Själv avstår jag skinka dom jular vi är i Thailand men vore spännande att veta hur du burit dig åt.

Med vänlig hälsning,

 

 

j jag behövde ju inte göra mer än beställa till slut, blev ju kanonbra det här...kom hem med bussen och hela grejen gick hur snabbt som helst tack vare busstransporten upp till Chaiyaphum.

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Alla är stenbirdsexperter här. Ingen vill veta något. Alla vill bara pladdra på. Själv avstår jag skinka dom jular vi är i Thailand men vore spännande att veta hur du burit dig åt. Med vänlig hälsning, j jag behövde ju inte göra mer än beställa till slut, blev ju kanonbra det här...kom hem med bussen och hela grejen gick hur snabbt som helst tack vare busstransporten upp till Chaiyaphum. uncen...
Rimmad och griljeras på beställning, Låter bekvämt och bra. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då var årets skinka klar o provsmakad och en sak kan jag säga:

 

Den blir inte långlivad :nyam:

 

 

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis, ser kanongott ut.. ungefär som min,

men jösses va gott det är med skinka... men du!

Vad hände med vörtbrödet????

 

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte varit i närheten av en "svensk" julskinka på 10 år så jag har nog glömt hur den ska smaka, men jag tröstar mig med den skinka dom har på BigC som de kallar för kokad tysk skinka, det är i alla fall senapen som är viktigast, och det har jag tack vare goa MPR:are ett par olika smaker!

Smaska i er ni...jag är inte avis...eller jo, kanske...lite..eller mycket....olika falla ödets lotter!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte varit i närheten av en "svensk" julskinka på 10 år så jag har nog glömt hur den ska smaka, men jag tröstar mig med den skinka dom har på BigC som de kallar för kokad tysk skinka, det är i alla fall senapen som är viktigast, och det har jag tack vare goa MPR:are ett par olika smaker!

Smaska i er ni...jag är inte avis...eller jo, kanske...lite..eller mycket....olika falla ödets lotter!

 

Baa-mannen!!!

 

javisst kan man njuta av Big C skinkan, jag gillar den och jag gillar att ha den på mackan med en go senap till... Men visst är det lite sådär himmelskt när man får en tjock skiva nygjord skinka, griljerad och snygg. Hade jag haft svensk must till detta typ apotekarnas.. så hade lyckan varit fullständig, så mjölk eller kaffe får gå härnere, inga större problem..

 

Jääkllar nu börjar det killa i silla-nerven också.. tur att det är julafton så man kan  slafsa i sig detta ihop med Janssons också och en rejäler snaps med en kall Leo...

 

God Jul alla och gott nytt 2013

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja lite rimmning skojar man inte bort.

 

Ähh så 2008 , det är felching och snowballing som gäller nu :nyam: .

 

God Jul //Hn

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis, ser kanongott ut.. ungefär som min,

men jösses va gott det är med skinka... men du!

Vad hände med vörtbrödet? ???

 

uncen.

 

Tack, tyvärr inget vörtbröd här i LOS, när vi åkte ner i oktober såg jag inget vörtbröd i affärerna heller. Men "russinlimpa" från brödbutiken i The Mall här i Korat är faktiskt inte så dumt med julskinka, annars har jag ju knäckebröd med mig från Sweden också. :nyam:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh så 2008 , det är felching och snowballing som gäller nu :nyam: .

 

God Jul //Hn

Och vad är det då ?  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...