Jump to content
IGNORERAD

Vilken dag spenderar ni mest pengar i Thailand ?


Cobra

Recommended Posts

Vilken dag spenderar ni mest pengar i Thailand ?

Är det när lönen (pensionen) kommer in på kontot den 24:de varje månad ?

Vilken veckodag, är det fredag o / lr lördag som i Sverige ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    7

  • lellexp

    2

  • mamma bäng fan pappa käng

    2

  • Tack och Hej

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mest vet jag inte, men minst är när tanten har huvudvärk och inte orkar shoppa!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

De 2 första dagarna när man kommer ner och de 2 sista dagarna innan man åker hem igen.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag spenderar väldigt lite. Det är bara frun som spenderar mycket.

Vilka dagar det är vet jag inte eftersom jag oftast är för packad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från det jag kliver av flyget i Bangkok till jag lyfter med flyget från Bangkok

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi bodde i Bangkok brukade det gå fruktanslöst mycket pengar varje gång nån kom ner på semester. Man vet ju själv hur dom 2 första nätterna i Bangkok kunde vara, men dom lyckostarna åkte ju sen vidare för semester, en annan stackare var ju kvar i byn.

Så mitt svar är, dom dagarna folk hemifrån hälsade på. Och det kändes som rätt ofta.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

första dagen. sen minns jag inte mer.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagen när vi rejser hem. Der giver frugan altid et större belop til hennes mamma och pappa.

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

De dagar jag ligger fyllsjuk och bara dricker vatten.D,v,s, hälften av tiden.

Jaså? Det måste vara jävligt dyrt vatten du dricker då http://www.wownews.se/?a=5465

Nuförtiden så brukar min dyraste dag vara när vi åker till Big C för att fylla upp svärmors förråd...

Förr som singelman så var nästan alla kvällar lika dyra//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså? Det måste vara jävligt dyrt vatten du dricker då http://www.wownews.se/?a=5465

Nuförtiden så brukar min dyraste dag vara när vi åker till Big C för att fylla upp svärmors förråd...

Förr som singelman så var nästan alla kvällar lika dyra//Hn

Mitt vatten har kristallerna på insidan :ahh:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bränner inte mkt, till mat,alkohol och utflykter. Tantens pengar bara sprutar ur fickorna. Vi brukar oftas åka 2-3 dgr Bangkok, sedan upp till tantens by en dryg vecka sedan till andra ställen i Thailand och grannländer. Tantens pengar som sagt sprutar ur fickorna, precis som att det bränns i fickorna.. När vi åker från hennes by är så gott som pank. Då sprutas det inge mer ur fickorna utan mest gnäll och tjat att det är så tråkigt att inte ha pengar. Man kan ju inte göra allt man vill.. Hon har haft olika summor när hon kommit hem till byn, det spelar ingen roll om den är liten eller stor, hon har vart lika pank när hon åkt därifrån i alla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bränner inte mkt, till mat,alkohol och utflykter. Tantens pengar bara sprutar ur fickorna. Vi brukar oftas åka 2-3 dgr Bangkok, sedan upp till tantens by en dryg vecka sedan till andra ställen i Thailand och grannländer. Tantens pengar som sagt sprutar ur fickorna, precis som att det bränns i fickorna.. När vi åker från hennes by är så gott som pank. Då sprutas det inge mer ur fickorna utan mest gnäll och tjat att det är så tråkigt att inte ha pengar. Man kan ju inte göra allt man vill.. Hon har haft olika summor när hon kommit hem till byn, det spelar ingen roll om den är liten eller stor, hon har vart lika pank när hon åkt därifrån i alla fall...

Det gäller att hålla fanan högt när man kommer hem till byn :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken dag spenderar ni mest pengar i Thailand ?

Är det när lönen (pensionen) kommer in på kontot den 24:de varje månad ?

Vilken veckodag, är det fredag o / lr lördag som i Sverige ?

Jag får min Pension den 19 varje månad om den inte infaller på en lördag, då får jag den på fredagen, infaller den 19 på en söndag så får jag den på måndagen.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Spenderar exakt det som behövs oberoende av veckodag, datum, årtal och väderlek.

Idag gick det exakt 463 THB och igår exakt 0 THB men ibland har det gått 100.000 på en dag ( men då har det varit en övertänkt investering).

Men som andra sagt går det väl lite mer första dan, då ska man ju köpa raklödder mm. så då kan man nog komma upp i 2-3000

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.Jag brukar vara som tokig dom första dagarna,då bränner jag stålar som fan.Sedan bränner jag jämnjävligt med stålar.Tror att jag bränner för mycket varje resa,har ju nämligen god hjälp. :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästsista dagen brukar oxå bli en spenderardag,inte för mig men om frugan upptäcker att jag råkar ha några bath över.Och hon är shopoholik så då jävlar brinner det.Det är mer än en braatthagrej som har flugit över halva världen utan att ha blivit använd,det vill jag lova :13:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...