ban99arne Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 (ändrad) Men samtidigt oroar dom sig för vad som händer med deras bilder vid en ev. försäljning av forumet, bilder som inte kostat dom mer än lite ström att producera. Strömmen är naturligtvis tjuvkopplad från elskåpet. Gratis e gott. Ändrades November 25, 2012 av ban99arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Förstår inte att det skall vara så svårt att leverara en tjänst som i alla fall är hälften så bra som de olagliga tjänsterna. Jo, det är förstås en intressant detalj. Jag reggade mig för en månad gratis både på Netflix och VIaplay. Jag tyckte det såg ut som om Netflix hade bättre kvalité på materialet i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 (ändrad) Kan hålla med att Netflix-Sverige, så var utbudet lite snålt men ändå värt 79:- mån imo. Men när man nu på ett enkelt sätt kommer åt Netflix-USA, så är det riktigt bra! Finns ju tom med en hel del thaifilmer. Ändrades November 25, 2012 av wUThai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 De allra flesta nya tv-apparater med "smart tv"-funktioner har simpla appar för netflix, HBO-tv, viaplay, etc. Det gör det oförskämt smidigt och varken dator, konsoll eller annat behövs. Jag kör numera Boxer-flex med 8 valfria kanaler plus basutbud för 99 kr/mån samt netflix och snart HBO. Det blir dryga 250-300 kr/mån sammanlagt mot tidigare 800 kr/mån för något avancerat filmkanalspaket. Men frågan är om du kommer åt mediahint genom smart-tv? Mediahint, har ju bara stöd för FF och Chrome atm. Nu finns det ju små smidiga USB-lösningar med Android bl.a. som man kan plugga in till sin tv. Tizzbird. MK808 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Men frågan är om du kommer åt mediahint genom smart-tv? Mediahint, har ju bara stöd för FF och Chrome atm. Nu finns det ju små smidiga USB-lösningar med Android bl.a. som man kan plugga in till sin tv. Tizzbird. MK808 På min LG kan jag välja Google Chrome som browser..så inga konstigheter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Nu blir det för svårt för cenilen Kan man komma åt c more och viasat med Netflex mvh Tjuvåkarn När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Nej. Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Nej. Tack Så nu behöver jag inte slå på tänkarn När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 På min LG kan jag välja Google Chrome som browser..så inga konstigheter Kommer du åt Mediahint så det funkar till Netflix genom tv:n? Isf är det riktigt bra. Är även i rappet och köpa en ny tv med nämligen. Kan du streama från datorn genom wifi med tv:n också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Kommer du åt Mediahint så det funkar till Netflix genom tv:n? Isf är det riktigt bra. Är även i rappet och köpa en ny tv med nämligen. Kan du streama från datorn genom wifi med tv:n också? Jomenvisst säger de som vet. Har inte gjort det själv då jag av tradition använder min gamla Boxee. Dock har jag streamat från telefonen och det är lite småläckert. Tippar att det går från de flesta Samsung, LG och Philips-apparaterna i mellan och övre segmentet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Nu fattar jag inte vad du skriver. Om jag betalar 79 spänn i månaden går väl en del till upphovsmännen? Får man hoppas... Hur mycket betalar du när du hubsnyltar? Herr Chang har talat. Bara för att du betalar 79:- till Svenska Nexflix, så betyder det inte att det är mindre snyltning att tjuvtitta på det Amerikanska Nexflix. Upphovsmännen kommer få pengar av mig när de börjar levera en tjänst som jag tycker är värd att betala pengar för. T.ex. om de börjar levera "riktiga" Nexflix i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Bara för att du betalar 79:- till Svenska Nexflix, så betyder det inte att det är mindre snyltning att tjuvtitta på det Amerikanska Nexflix. Precis. Men HC är tydligen av en annan åsikt. // Skalis Facts do not cease to exist because they are ignored. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Bara för att du betalar 79:- till Svenska Nexflix, så betyder det inte att det är mindre snyltning att tjuvtitta på det Amerikanska Nexflix. Nu är det så att jag inte tittar på amerikanska Netflix. Jag skrev att jag skulle överväga det i den händelse jag lyckats konsumera allt som finns på svenska Netflix. Och där är jag inte på långa vägar. Vad har du för problem? Upphovsmännen kommer få pengar av mig när de börjar levera en tjänst som jag tycker är värd att betala pengar för. T.ex. om de börjar levera "riktiga" Nexflix i Sverige. OK, det går alltså bra att stjäla bara för att du inte tycker det är värt de pengar som begärs? Om jag tycker mjölken på Hemköp är för dyr så kan jag bara sno den? En äkta hubsnyltare har tydligt visat den rubbade mentaliteten som finns i dessa kretsar... Du vill konsumera det andra producerat, men du vill inte betala... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 (ändrad) När man pröjsar för ett abonnemang i Sverige så får man tillgång till Netflix i andra länder när man besöker dessa, åker man till UK så har deras Netflix och inte det svenska, likadant om man besöker USA. Det inbär ju att man betalat för tillgången och inte stjäl. Sitter man i Sverige och använder sig av VPN tunnel är det kanske inte lika ärligt. Ändrades November 25, 2012 av Seaserpent I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jens Inlagd November 25, 2012 Dela Inlagd November 25, 2012 Det finns en tjänst som heter Media hint. Det finns som tilläggsprogram för Firefox. Finns till Chrome med den har jag inte testat. Ni kan kolla på http://www.mediahint.com/ Firefox: https://addons.mozil...don/media-hint/ I firefox kan du bara gå in på tillägg och starta och stänga av det när du vill sen är det bara att logga i som vanligt, och utbudet är enormt! Har man hybris angående detta med att det går genom proxy. Så är det bara ta bort alla kakor och tömma cache efter man använt det. Man kommer även åt Hulu och Pandora med detta. Tack som fassen för tipset med media hint, guld värt att öka utbudet Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Som av en händelse presenterar IDG idag en jämförelse mellan olika filmtjänster online http://www.idg.se/2.1085/1.478900/test-av-filmtjanster-det-stora-filmslaget Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Franco Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 (ändrad) Körde netflix från dag 1 här, och är väl ganska nöjd. Priset är ju inget att snacka om, men det är väldigt mycket skräp. Får se nu när de gått ett tag hur mycket nytt som kommer in. Annars är det en mycket bra service, där netflix kommer ihåg exakt vart man är, i alla filmer och serier man kollar på Sämsta surprisen var att Sony's tv-apparater anno 2011 tydligen inte kommer att uppdateras med netflix-appen. Riktigt usel support för "nästan" ny apparater. Snackades om att det var nån ny DMR teknik som gjorde att hårdvaran i tv'n inte skulle greja det, men det funkar ju i det stora landet i väst... ja ja. Skall kolla in mediahint. Kan ju bli intressant. Och jag ser verkligen fram emot HBO Nordic. Ändrades November 26, 2012 av Franco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Ja, supporten är bra och mycket tålmodig. Klant som jag är lyckades jag inte mata in lösenord för Netflix på min Apple TV... ringer då supporten och beklagar mig. Den trevliga damen som svarar gör det visserligen på engelska, men det gör inte mig något. Jag beskriver mitt problem, och till slut anser damen att jag bör stänga av och slå på min Apple TV. Då går jag nästan i taket... den mest idi*tiska support man kan få. Trodde jag... men damen insisterar, och OK då jag startar om. Och då fungerar det Jag ber damen om ursäkt, och tackar så mycket. Starkt av henne att hänga kvar i luren medan jag fumlar mig fram. Nu fungerar Netflix alldeles utmärkt! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Tack som fassen för tipset med media hint, guld värt att öka utbudet Så lite så. Det är ju så Netflix ska se ut. Vi får väl se hur länge Mediahint fungerar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Så lite så. Det är ju så Netflix ska se ut. Vi får väl se hur länge Mediahint fungerar. Hur ser jag att Mediahint fungerar då? Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Hur ser jag att Mediahint fungerar då? Du ser att utbudet har tredubblats, typ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Du ser att utbudet har tredubblats, typ? Hmm tycker ju inte att jag ser just det Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Hmm tycker ju inte att jag ser just det Avaktivera mediahint i FF eller Crhome, logga in som vanligt på Netflix. När du har loggat in klicka hem gå sen och aktivera mediahint och gå tillbaks till Netflix och tryck hem. Ser det likadant ut då på hemskärmen i Netflix? Sen får man ju gå in specifikt och kolla skillnaderna på tv, film etc. Även vissa svenska program försvinner ju när man kör Netflix-US. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Avaktivera mediahint i FF eller Crhome, logga in som vanligt på Netflix. När du har loggat in klicka hem gå sen och aktivera mediahint och gå tillbaks till Netflix och tryck hem. Ser det likadant ut då på hemskärmen i Netflix? Sen får man ju gå in specifikt och kolla skillnaderna på tv, film etc. Även vissa svenska program försvinner ju när man kör Netflix-US. Ja jag har nog fått fart på det nu. Finns filmer som saknar svensk text nu. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd November 26, 2012 Dela Inlagd November 26, 2012 Ja jag har nog fått fart på det nu. Finns filmer som saknar svensk text nu. Då har du hamnat rätt, även om en del vill säga fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu