Jump to content
IGNORERAD

Netflix.


Guest wUThai

Recommended Posts

Tack för tipset! Som jag förstår det så kan jag använda en VPN-tunnel till min server i Sverige för att sedan i lugn och ro sitta i Thailand med en öl i hand och kolla på Netflix, eller?

//S

 

Och när du har tittat färdigt så kan du gå till Tesco Lotus varuhuset de håller på att byga i din by längs "stora vägen", vad jag förstår så ska det bli ett riktigt Tesco.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    10

  • Peder

    8

  • Stefan

    5

  • Soengsang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och när du har tittat färdigt så kan du gå till Tesco Lotus varuhuset de håller på att byga i din by längs "stora vägen", vad jag förstår så ska det bli ett riktigt Tesco.

Ja, jag har hört rykten om det bygget, det kommer sannerligen underlätta mina dagar i "byn". Under de första åren fanns ingen 7/11, eller just ingenting! Ville jag ha öl fick vi köpa det av en grossist eller åka till Chok chai. Det finns nu även några matställen som serverar anständig thaimat, skönt att slippa äta en höna som massakrerats hel med en machete! 

Dock gillar jag byn så mycket att jag byggt ett litet hus där, du är välkommen på en öl på altanen i dec/jan!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Läge att avsluta gratisabbonnemanget när man inte kikat på en enda film under december. Tanken är väl bra men utbudet sög ju värre än en androidtelefon :)

Haha, suger värre än en android telefon. Det måste vara ett katastrofalt utbud som utklassas av tv1 alltså ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker Netflix är ganska bra och kan har stor chans att bli riktigt bra i framtiden, jag betalar lätt någon hundring i månaden för att slippa allt bök med torrents och usenet. Men det ska vara ett bra utbud och nyare filmer!

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej - det funkar inte. 1. Installerat Anonine. 2. Paypal fungerar (vet ej om de dragit några cash dock). 3. Stänger datorn och öppnar upp netflix. 4 Sorry...netflix have not yet...osv

Eller öppnar man via någon annan väg.skall jag skapa ett nytt konto...kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha...det går ej att betala..hmm jag har LF bank, ICA och Norewegian bank...så då funkar det inte med Anonine /paypal...OK men då förstår jag ..hm 3 timmar nu på morgonen och 1 timme igår... vi kämpar på då jag tycker Netflix passar oss

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaeför inte pröva Dreamfilm Funkar halvhyfsat Ta Lan  Gar ganska många filmer men tack a lov inget tv Eäcker bra Srt 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej - det funkar inte. 1. Installerat Anonine. 2. Paypal fungerar (vet ej om de dragit några cash dock). 3. Stänger datorn och öppnar upp netflix. 4 Sorry...netflix have not yet...osv

Eller öppnar man via någon annan väg.skall jag skapa ett nytt konto...kanske...

 

Hej Peder,

 

av det du skriver får jag intrycket att du ännu missuppfattar den roll som Anonine spelar i sammanhanget

 

För att se Netflix i Thailand behöver du först upprätta en länk till en server i Sverige. Det är så du "lurar" Netflix att tro att du kör från Sverige.

 

Det här Anonine (eller andra proxytjänster) kommer in i bilden. Det räcker alltså inte att enbart att installera (och betala för)  Anonine utan du måste också använda Anonine för att dra igång en länk (VPN-tunnel etc) till en server i Sverige. Först därefter kan du vänta dig att meddelandet "Sorry, Netflix has not yet..." försvinner.

 

Förlåt om jag skulle missuppfattar dig. Men, som sagt, Anonine har inget med streaming av videoinnehållet att göra, annat än att etablera en kommunikationskanal till en server i Sverige.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete - jag fick till det. Trot eller ej.

Strong VPN client heter företaget som har tjänsten. 3 mån 36 US-dollar.

Det rann bara igenom. Så nu är jag i San Francisko. Åså fick jag lära mig mycket (googla)om VPN. Jag är så där halvt teknikdum. Därav min belåtenhet. Kul att höra att netflixutbudet i USA är så mycket bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som försökt hjälpa mig. Från början var jag för dåligt påläst. Alltså relativt enkelt när man förstå VPN tekniken. Men jag var för slö helt enkelt. Trodde det skulle lösa sig på ett bekvämt sätt. Så tack för tipsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som försökt hjälpa mig. Från början var jag för dåligt påläst. Alltså relativt enkelt när man förstå VPN tekniken. Men jag var för slö helt enkelt. Trodde det skulle lösa sig på ett bekvämt sätt. Så tack för tipsen.

 

Kul att det löste sig, om du "sätter" dig i Sverige, vad får du då för hastighet ner/upp?

Vad har du för anslutning där du sitter nu?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte att netflix serie house of Cards var sevärd .

 

Ja, den är sevärd. Även "Orange is the new black".

 

Intressant att Netflix likt HBO gör sina egna serier.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, den är sevärd. Även "Orange is the new black".

 

Intressant att Netflix likt HBO gör sina egna serier.

 

Herr Chang har talat.

Och nu ska även Amazon göra egna serier och skapa en tjänst som netflix !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tomurdoc...jag testade via bredbandskollen.se...svaret blev 2.51 Mbit in och sända var bara 0,21 Mbit.

Går ibland lite segt. Sitter i ett nybyggt villaområde i CM där jag beställde förstärkta el och internetanslutningar.

I min thailändska familj så är 26 åriga sonen IT tekniker. Så jag litade att han skulle fixa detta.

Rent praktiskt så premiärkikade vi,igårkväll,på Netflix:s "The Killing" avslutande 3:e säsong. Gick fint och förbannat så bra den är. Tyvärr verkar det inte bli ngn fjärde säsong.

Vet ej om jag svarade på frågan. Jag skall kolla lite bättre när sonen kommer ikväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tack för tipset! Som jag förstår det så kan jag använda en VPN-tunnel till min server i Sverige för att sedan i lugn och ro sitta i Thailand med en öl i hand och kolla på Netflix, eller?

//S

Kan meddela att ovanstående fungerar förvånansvärt bra!

Stefan, på Sandy spring Pattaya.

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan meddela att ovanstående fungerar förvånansvärt bra!

Stefan, på Sandy spring Pattaya.

Använder du Strong VPN Client?

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder du Strong VPN Client?

Jag loggar in på min jobbserver med den inbyggda funktionen i min surfplatta.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade Netflix igen igår kväll och i morse funkade klockrent med Witopias PersonalVPN Pro och Cisco IPSEC, minns om jag testat sedan jag uppgraderade till pro versionen. Även HBO funkade perfekt den har jag aldrig kunnat se på.

Kan det vara en fördel att använda OpenVPN i stället för IPSEC?

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

www.dvdrip.se har ett stort utbud men jag har svårt att få det att fungera trots bra uppkoppling.

Behöver inte använda vpn. Tror de streamar HD så det kanske är därför det är segt vissa tider så jag måste buffra.

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

www.dvdrip.se har ett stort utbud men jag har svårt att få det att fungera trots bra uppkoppling.

Behöver inte använda vpn. Tror de streamar HD så det kanske är därför det är segt vissa tider så jag måste buffra.

Nu har jag inte använt den sajten nån gång men på t.ex swefilmer kan man ändra kvalitet om man har dålig lina.

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...