Jump to content
IGNORERAD

Radera bilder i mobilen / kameran


Cobra

Recommended Posts

När jag raderar bilder/video i mobilen eller kameran, så finns de fortfarande kvar, är det i x-ra minnet eller i mobilens/kamerans minne ?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag raderar bilder/video i mobilen eller kameran, så finns de fortfarande kvar, är det i x-ra minnet eller i mobilens/kamerans minne ?

Det du raderar är bara en informationsfil om innehållet på kortet. Bilder finns kvar trots att du kan inte se de.

Med hjälp av programmet tex Glary undelete, Recuva, Diskdigger eller liknande kan du lätt återställa info filen och se bilder och inte bara.

Det finns speciella program som raderar innehållet grundlig

För att radera hårddiskar grundlig använder jag DBAN, kort kan du radera med program Eraser eller Boot and Nuke

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du raderar är bara en informationsfil om innehållet på kortet. Bilder finns kvar trots att du kan inte se de.

Med hjälp av programmet tex Glary undelete, Recuva, Diskdigger eller liknande kan du lätt återställa info filen och se bilder och inte bara.

Det finns speciella program som raderar innehållet grundlig

För att radera hårddiskar grundlig använder jag DBAN, kort kan du radera med program Eraser eller Boot and Nuke

Tack för svaret

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilderna finns kvar så länge du inte tar några nya bilder.

En gång lyckades jag rädda 250 bilder, pga att jag omedelbart tog ut kortet ur kameran när jag märkte att bilderna var borta. Vid återkomst Sverige skaffade jag ett program som kunde återställa det mesta.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...