Jump to content
IGNORERAD

Du vinner drömvinsten, ~200 mkr och vad gör du sen ?


Songkran

Recommended Posts

Inga ungar och ingen fru, så det skulle bli en väldigt snabb 30dagars till LOS i samma klass som Lamaien flyger i!

Därnere, fixa med bankonton och tiita på vettiga Penthouses.

Sedan hem o fixa med det praktiska (betala av CSN o andra gnidna typer) fixa autogiro på hyra o el.

föra över 75% till nyöppnade thaikonton samt fixa 2X touristvisa.

Åka tillbaka till LOS, bo i nin nyinköpta lgh och låta någon fixa långtidsvisa (multientry)

Luta mig tillbaka och se vad som faller en in!

Mvh

amja

det skulle jag med göra
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    6

  • måne

    5

  • Nonki

    4

  • Songkran

    4

Mest aktiva i denna tråd

Man blir inte rik på utgifter man blir rik på inkomster.

Hehe, tja, att man inte blir rik på utgifter är väl ganska självklart. Att man blir rik på inbkomster är däremot inte lika självklart.

Men något som verkligen är tänkvärt är att det inte är på de stora inkomsterna man blir rik utan på de små utgifterna..

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drog in storkovan på lotto ikväll så det får bli en sväng till Mcdonalds med ungarna i morgon :)

Hej, vad är detta för något du visar här?

Något slags rättningssystem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, vad är detta för något du visar här?

Något slags rättningssystem?

Ja om du spelar via datorn hos svenska spel så kan kupongen se ut så efter dragningen om du vinner. :ahh:

Ganska bekvämt att sitta hemma och skriva i lottokupongen :)

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle förmodligen be nån som kan sig på detta med pengar om råd hur man gör med dessa miljoner. Själv är jag för fattig och korkad att handskas med såna här summor så jag skulle antagligen bli blåst på dom, :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hade jag vunnit 200mille så hade jag blivit ett riktigt rövhål och dryg som satan. Jag skulle betett mig som et svin var jag än landade mitt arsle.

Ni får hoppas att jag aldrig vinner någon större summa

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

så hade jag blivit ett riktigt rövhål och dryg som satan

Blivit?? Hmmmm. ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ikväll smäller det duktigt. 200 millar in på  kontot. Köper Bofors 12.5 kg guldtackor för hela slanten skickar det till en bank i Singapore och sen vete f-n

Fortsatt att dricka min favoritdryck Singha dagligen som vanligt, undrar bara vad frugan skulle sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Börjat handla på ICA isf. Willys

 

För det första , jag antar att jag inte vann i helgen eftersom ni fotfarande skriver om detta... Skitock!

Brukar inte rätta mina rader, vinsten går ju rakt in på ICA-kortet så det ser jag ju när jag kollar banken på nätet.

 

Har lika långt till en ICA maxi som till Willys, och jag föredrar Willys, de har inte så mycket andra varor som lockar frugan eller mej till impulsköp...

Igår skulle jag köpa mjölk, kom hem med 4 liter mjölk, och 2 spel till grabbens Xbox och en Princesstårta. Det blir dyrt i längden!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första , jag antar att jag inte vann i helgen eftersom ni fotfarande skriver om detta... Skitock!

Brukar inte rätta mina rader, vinsten går ju rakt in på ICA-kortet så det ser jag ju när jag kollar banken på nätet.

 

Har lika långt till en ICA maxi som till Willys, och jag föredrar Willys, de har inte så mycket andra varor som lockar frugan eller mej till impulsköp...

Igår skulle jag köpa mjölk, kom hem med 4 liter mjölk, och 2 spel till grabbens Xbox och en Princesstårta. Det blir dyrt i längden!

 

MVH Tommy

Har lite av samma problem,när jag handlar får vi med vad vi behöver,när frugan är med så får vi med vad hon tycker vi behöver=Dubbelt så dyrt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ja inte skulle jag ge bort pengar hit å dit, till vilken nytta? Ingen har gett mig pengar ju så varför skulle jag det

 

Skulle bygga en kupol av okrossbart glas över Ryssland

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyttar omedelbart till Thailand så fort våran dotter blir självgående.Sedan tror jag man köper ett litet Guesthouse så man har något att göra.Annars kanske man blir ett yrkesfyllo.Möjligen bjuder jag Andrejsdenruskige på några Chang osså. :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyttar omedelbart till Thailand så fort våran dotter blir självgående.Sedan tror jag man köper ett litet Guesthouse så man har något att göra.Annars kanske man blir ett yrkesfyllo.Möjligen bjuder jag Andrejsdenruskige på några Chang osså. :crazy:

Nja,andres verkar bli katig när han dricker så några chang blir det inte,men det finns väl lättöl i Thailand så det kan han få :crazy:  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte skulle jag ge bort pengar hit å dit, till vilken nytta? Ingen har gett mig pengar ju så varför skulle jag det

 

Skulle bygga en kupol av okrossbart glas över Ryssland

Tanken är god, men jag hade nog gjort som B747, ett litet hotell i Jomtien kanske, och husmanskost å Thaimat på menyn.

Stället skall heta "Happy Piggies", och ha ett par grisar i logon. Varför skriver jag inte.

 

 

Tror att ett guesthouse/hotell hade passat oss, speciellt om man inte är beroende av nån direkt vinst.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Flyttar omedelbart till Thailand så fort våran dotter blir självgående.Sedan tror jag man köper ett litet Guesthouse så man har något att göra.Annars kanske man blir ett yrkesfyllo.Möjligen bjuder jag Andrejsdenruskige på några Chang osså. :crazy:

 

 

Skönt att höra. Då behöver inte jag vinna stålarna. Det räcker om du vinner.

Skiter det sig med gesthouse så kan vi bli yrkesfyllon tillsammans om du bjuder.

 

Jag är billig i drift  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att höra. Då behöver inte jag vinna stålarna. Det räcker om du vinner.

Skiter det sig med gesthouse så kan vi bli yrkesfyllon tillsammans om du bjuder.

 

Jag är billig i drift  :thumbsup:

Ja vi kan ligga utanför någon seven eleven och inmundiga rusdrycker tillsammans.Tror jag skiter i ett Guesthouse! :crazy:  :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja vi kan ligga utanför någon seven eleven och inmundiga rusdrycker tillsammans.Tror jag skiter i ett Guesthouse! :crazy:  :crazy:

 

Jag ställer upp på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då har man ju råd att inte bo i Thailand

Stockholm på sommaren är världens vackraste stad.

Nice på våren.

Paris på hösten.

Miami på vintern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag har något emot chefen, men jag skulle pissa på chefens laptop och skrivbord. Samtidigt hade jag sagt upp mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja då har man ju råd att inte bo i Thailand

Stockholm på sommaren är världens vackraste stad.

Nice på våren.

Paris på hösten.

Miami på vintern.

 

 

Nice och Paris?

 

Man får ju använda hela sin budget till språkkurser...  :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Äsch glömmer ju alltid att lämna in några rader så någon vinst blir det inte här..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligen bjuder jag Andrejsdenruskige på några Chang osså

 

Inga LEO till mig :ledsen:  :ledsen:  :ledsen:

 

Mvh

BBJ

:y15:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...