Jump to content
IGNORERAD

Du vinner drömvinsten, ~200 mkr och vad gör du sen ?


Songkran

Recommended Posts

Om du skulle lyckas pricka in drömvinsten och vinna ~200 mkr, vad skulle du gör då ?

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    6

  • måne

    5

  • Nonki

    4

  • Songkran

    4

Mest aktiva i denna tråd

Betala alla skulder å flytta från Sverige.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anställa en rätt så datakunnig person härifrån obygden och köpa MPR :y2: , sedan bara lära mig hur avstängningsknappen fungerar :giggle:..

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dragit mig tillbaka och haft det bra,gjort sådant som känns rätt för stunden

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle köpt någon fin strandhus till börja med i Sverige med badstrand, brygga, båt och bastu .

Sen skulle jag...

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag skulle ge bort en hel del.

Förutom till familjen skulle jag ge till en del kompisar som har det svårt.

Sedan skulle jag givevis ge till Cancerforskningen och till Amnesty.

Om det finns någon fond för att stoppa hedersmord och våld på tjejer och kvinnor som blir utsatta för detta skulle jag ge en hel del dit.

Bland mycket annat...

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Gått ner till halvtid och pensionssparat.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Hejsan

Bra ide att börja pensionspara så du hade din pension säkrad. En alldeles förträfflig ide!!!

För hur skulle du annars kunna klara din ålderdom? Du har ju bara fått ett tillskott på 200 miljoner. Och om du har detta på banken med t.o.m bara en procents ränta blir det ju bara 167 000:- i månaden. Och sedan skall du ju skatta också. Då blir det ju bara 116 000:- i månaden kvar.

Så det är nog bäst att du börjar pensionspara...Du har ju som sagt endast ett kapital av 200 miljoner orubbat om du skulle klara dig på de 116 000:- i månaden.

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

flytta till Thailand och leva och må bra.

Då hade jag barfinat Towe ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter olika bistånds projekt skulle jag "bara" ha 100 millar kvar och då skulle jag Köpt 4-5 units bredvid varandra i Pattaya, totalrenoverat stället, fixat ett en toppenutrustad restaurang i bottenvåningen ( så 33:an som ska sköta den slipper gå i trappor) Låtit alla mina vänner bo gratis hos mig. Left gott och haft skoj tills pengarna var slut eller jag gått ur tiden ( vilket nu skulle kommit först).

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

hahahah vad söt du e Bibben, har du såå mycket pengar då? Jag e jävligt dyr

200 mille räcker det?

Du är värd varenda krona, baht, peso.

Puss :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen (förhoppningsvis) vakna och inse att det va just det, en dröm(vinst)!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

om jag vann skulle jag köpt mig en lastbil o kört så länge pengarna räckte.

nää, först skulle jag ge en del till mina syskon och sen köpa ett sommarställe i finland mitt i ingenstans nära nån sjö.

sen investera tillräckligt så jag har för resten av livet och efter det hjälpa dom som har det sämre ställt i livet.

fast det är ju som baa sade bara en dröm...

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gett mig ut i världen och upplevt så mycket som möjligt innan det blir för sent

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Köpt en egen Bosse-fil. Finns det något coolare än att ha ett eget körfält när man ska in till stan.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt en egen Bosse-fil. Finns det något coolare än att ha ett eget körfält när man ska in till stan.

Ja. Slippa åka in till stan överhuvudtaget utan få det man behöver levererat till sig

Skall jag in till stan kan man åka helikopter och "se ner på alla andra på vägen in"

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Ja. Slippa åka in till stan överhuvudtaget utan få det man behöver levererat till sig

Skall jag in till stan kan man åka helikopter och "se ner på alla andra på vägen in"

Helikoptern tar jag bara när jag måste ut till förorterna :wink:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle formodligen dö en oförklarlig död... Varför skulle ödet låta mig leva om jag vinner 200 mille..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag har en polare som var ensam vinnare på Onsdags-lotto. Vann 7.5 miljoner. snäll som han var gav

han bort x-antal 100.000 till sina syskon. I efterhand har han fått höra att syskonen tycker han gav för lite.

Men vad f-n...typiskt svenskt eller vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Löser ut en brud från Nid bar och går hem...

Vafan, du är ju rik. Lös ut 2 brudar från Nid bar och gå hem...

Jag hade betalt mina skulder, min brors och mina föräldrars skulder och min tgf´s skulder. Skaffat mig en bra tomt/hus i min hemstad. Köpte en trevlig condo i Bangkok samt en tomt med fin utsikt i norra Thailand. När de cirka 20 miljonerna var brända hade jag satt de resterande 180 på ett bra räntebärande konto där räntan betalades ut varje månad som min lön...

Jobbat hade jag fortfarande gjort men bara med det som är roligt och helt pro bono.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...