Jump to content
IGNORERAD

Första poplåten du kommer ihåg.


audirs2

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    4

  • Sam sip sam

    4

  • BB

    3

  • Nonki

    3

Mest aktiva i denna tråd

Mitt absoluta första minne av musik, var när jag och min bror skulle diskutera musik på gatan ,,,,,60 talet. Vi gillade Beatles...och låten som vi gillade kallade vi 'ssse lavsyou jajaaa... vi battlade som man nu säger ,med hårdingar som sa att vi var blöj. De förespråkade Rolling Stoness

Link to comment
Dela på andra sajter

Den första låten som jag kommer ihåg var när min morbror spela en låt och den gick direkt in i hjärtat (och den fick han spela varje gång jag kom till mormor).

Och där har den stannat till min pappas stora förtret då han älskar opera/klassik och om min musik säger han

ju mer dom skriker ju mer tycker du om det.

Creedence Clearwater Revival: Travellin' Band

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här duger oxå, de var ju störst, jag bara älskade dokumentären när ABBA var på Turné i Australien. Kolla in Annifrid, hon var sexig

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...Ingen lätt fråga att svara på. En av de första skivorna som man spelade om och om igen som

barn var i alla fall den här Tarzanskivan. Lika fängslande att lyssna på för såväl berättarröstens skull

som för musikens. Tyvärr vet jag inte vem eller vilka som är med på den men en del av musiken låter

nästan som något Stones skulle kunnat ligga bakom :)

Fast nu var det ju en specifik popsång det var frågan om och då kan det ju ha varit Beatles tjatiga

"Ob-la-di ob-la-da" eller den där låten som är ännu tjatigare där de sjunger Ma ma ma mama milou

hela tiden. Eller så kanske det kan ha varit "Killing me softly" med Roberta Flack. Den brukade

morsan lägga på skivtalriken väldigt ofta på den tiden.

.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Saints n' Sinners med Whitesnake var min första skiva. Here I Go Again var en av många grymma låtar på den.

Men den första låten som jag fastnade för tror jag var She Loves You eller Honky Tonk Women.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg säkert vilken som var min första skiva, men tror att det var en av dessa två:

/GSt

Ansluter mig till detta urval som är en bra sammanfattning av mitten på 60-talet.

Att låtarna fortfarande står sig helt oomstridda säger en del om kvaliten av låtar ur denna tid och jag tror att det kommer att gå många år tills de kommer att falla i glömska.

Eller så kommer de bli exempel på "klassisk musik" om några hundra år eller så, hehe.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här låten är mitt absolut första musikminne.

Var nog bara 2-3 år gammal och min moster spelade den oavbrutet, sjöng med och grät!

Jag lallade med och sympatigrät jag oxå, hehe

Mvh

Amja

Ps

Ser nu att den är från -58 och jag är född -59. en hit höll lite längre på den tiden!

Ds

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

jag och en kompis smög i hans brors rum när han inte var hemma och spelade denna så den nästan nöttes ut

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Den här låten är mitt absolut första musikminne.

Var nog bara 2-3 år gammal och min moster spelade den oavbrutet, sjöng med och grät!

Jag lallade med och sympatigrät jag oxå, hehe

Mvh

Amja

Ps

Ser nu att den är från -58 och jag är född -59. en hit höll lite längre på den tiden!

Ds

Håller ju än idag!

Link to comment
Dela på andra sajter

1963. Detta är den första och kommer ihåg det så väl. Åkte skidor till stora backen och låten fanns i huvudet hela tiden, minns i min ensamhet på skidorna att jag sjöng låten under färden.

Kommer också ihåg att morsan var galen för jag ville ha hår över öronen, vilket jag fick.

Sune eller modds? Klädde mig som en Sune men fattade inte egentligen skillnaden då.

Ändrades av BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som kommer ihåg fusk gruppen "The Monkeys" som var före "Milli Vanilli"

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som kommer ihåg fusk gruppen "The Monkeys" som var före "Milli Vanilli"

Yes

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Beatles-She loves you

Roll over Beethoven var min stora favorit, men när She loves you kom ut så var det magiskt.

Please Mr. Postman var en annan gooding som man minns från första gången man var riktigt kär.

Spelade man den smallt tjejen, det var hennes favoritlåt inte min. Men vad gjorde man inte för kärleken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg att jag gilla denna låten, men nu suger den, måste träffat nån snygg tjej på ungdomsgården när den spelades.

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick en 45-varvare i födelsedagspresent av min brorsa. Han sa att det var den hetaste låten någonsin,men jag hade aldrig hört den. Vilken det var? Moviestar med Harpo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg att jag gilla denna låten, men nu suger den, måste träffat nån snygg tjej på ungdomsgården när den spelades.

Hmm.. Undrar varför men det kittlade till här åxå... Samma tjej kanske??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Roll over Beethoven var min stora favorit, men när She loves you kom ut så var det magiskt.

Please Mr. Postman var en annan gooding som man minns från första gången man var riktigt kär.

Spelade man den smallt tjejen, det var hennes favoritlåt inte min. Men vad gjorde man inte för kärleken.

Kärlek! Vad gjorde man, tänkte nej inte alls.

Lånade ut min dubbel LP "The White Album The Beatles" till en tjej som gick en klass under mig. Ljust långt hår, vackert leende, luktade gått, hur trevlig som helst.

Fick aldrig tillbaka den trots att jag försökte, det var en present från min farfar!

Jag grämer än idag. Ett tips!

Var försiktiga med blonda tjejer, därför lägger jag min tid på min tjej, mörkt hår, vackert leende, luktar gått och är att lita på.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...