Jump to content
IGNORERAD

Missar i köket


Issanbonde

Recommended Posts

Tänkte att vi kunde dela med oss av lite missar i köket...

Första gången jag skulle fixa kanelbullar i LOS var man ju kaxig i överkant... Allt flöt bra fram tills gräddningen... Inte så van med gasugn... Bara värmme under ingen över... Så översidan såg helt OK ut men botten svart och hård. Inte änns vovven ville ha. Nu har jag lärt mig att ha en extra plåt under den bullarna ligger på.. Fina bullar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi skulle hem till en polare på efterfest en gång för några år sen.

Väl där blev vi hungriga och han sa..Jag har chiliconcarne i kylen vi kan värma upp.

Kanon tyckte vi och jag skulle fixa maten.

I med allt i stekpanna och på med värme..och jag rörde om.

Efter ett tag blev det en konstig lukt i köket å de va inte av maten.

Jag hade glömt att ta bort skyddet på plattan så det var nära att smälta.

Efter en ordentlig vädring av köket fick jag börja om...

Och vi fick mat till slut.

Jag fick lite pikar några veckor efter detta.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade två kompisar hemma en sommardag för ett antal år sedan. Två killar i 60-årsåldern. Vi skulle dricka pilsner, käka och skrapa lite trisslotter.

På kvällen fick jag för mig att brassa på lite micropopcorn, det är ju så enkelt.

In med påsen i micron och istället för att läsa på påsen körde jag 10 minuter för att komma tillbaka efter någon minut och kolla om det var klart.

Efter ca 10 minuter spred sig en doft ut på tomten där vi satt...

Sammanfattningsvis kan jag säga att micron fick gå till sopstationen och det tog ett tag innan huset doftade hus igen.

Man lär så länge man lever..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, att som man visa några färdigheter i köksregionen är ett mistag som kan få långtgående konsekvenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, att som man visa några färdigheter i köksregionen är ett mistag som kan få långtgående konsekvenser.

Självupplevda kan jag tro. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...