Jump to content
IGNORERAD

En svensk Sportsbar i Bangkok - attraktivt för medlemmarna?


soiwalker

Recommended Posts

För mig känns det viktigt att ibland få använda det svenska språk jag är uppväxt med. Efter en vecka med bara engelska och thai får jag abstinens... dyra samtal till Sverige blev det.

Oavsett om jag är hyfsad på engelska är det ändå en ansträngning att formulera exakt det jag menar, något jag inte upplever med svenskan. Så ja, jag vill träffa svenskar utomlands.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • soiwalker

    17

  • janne_h

    7

  • Joints

    5

  • MaiChai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Guest bangkokkille

För mig känns det viktigt att ibland få använda det svenska språk jag är uppväxt med. Efter en vecka med bara engelska och thai får jag abstinens... dyra samtal till Sverige blev det.

Oavsett om jag är hyfsad på engelska är det ändå en ansträngning att formulera exakt det jag menar, något jag inte upplever med svenskan. Så ja, jag vill träffa svenskar utomlands.

Herr Chang har talat.

Även för mig är det viktigt och dessutom trevligt att få träffa svenskar ibland, har bott här några år och ibland så längtar man efter svensk mat, vad är det för konstigt med det, om vi som bor här i Thailand vill äta svensk mat så är det väl upp till oss, fattar varför inte varför vissa personer ska klaga när vi som bor här vill äta svensk mat som man ibland längtar efter, Man blir trött på dessa inlägg, låt oss äta den mat vi vill även fast vi bor i Thailand. :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom är det ju bara att observera thaidamer i Sverige... så glada de blir när de får möjlighet att tjattra på thai IRL med en annan thaidam ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom är det ju bara att observera thaidamer i Sverige... så glada de blir när de får möjlighet att tjattra på thai IRL med en annan thaidam ;)

Herr Chang har talat.

Ja och äta sin Thaimat dagligen

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och äta sin Thaimat dagligen

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Snarare "timligen" om det hade funnits ett sånt ord ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag börjar snart jobba i BKK och jag tycker ideen om en "svensk" sportsbar är mycket bra, men kanske invitera våra grannar också?

Har jobbat i norge i 14 år och jag tror att vi kan få med lite norrmänn på detta också, i vart fall om det visas skidsport.

Senaste skid VM så satt vi ca 10 svenskar och norrmänn i ett hörn på Soi 8 och kollade när Hellner slog Northug i sprinten. Stor glädje.

Var lite värre någon vecka senare när jag var hemma i oslo igen och såg Norge slå Sverige i stafetten.

Ett av mina största idrottsminnen är när tre kronor vände mot finland och vann med 6-5 i vm 2003, då var vi ca 300 svenskar på en sportsbar i Oslo, fantastisk stämning, men finnarna var sura, alla 4.

Hoppas du får till detta. Jag tror at svenskar egentligen är ett socialt folk, men vi behöver en ursäkt för att träffas, en travhäst, bandyboll eller nåt sånt.

Jag kommer

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag börjar snart jobba i BKK och jag tycker ideen om en "svensk" sportsbar är mycket bra, men kanske invitera våra grannar också?

Har jobbat i norge i 14 år och jag tror att vi kan få med lite norrmänn på detta också, i vart fall om det visas skidsport.

Senaste skid VM så satt vi ca 10 svenskar och norrmänn i ett hörn på Soi 8 och kollade när Hellner slog Northug i sprinten. Stor glädje.

Var lite värre någon vecka senare när jag var hemma i oslo igen och såg Norge slå Sverige i stafetten.

Ett av mina största idrottsminnen är när tre kronor vände mot finland och vann med 6-5 i vm 2003, då var vi ca 300 svenskar på en sportsbar i Oslo, fantastisk stämning, men finnarna var sura, alla 4.

Hoppas du får till detta. Jag tror at svenskar egentligen är ett socialt folk, men vi behöver en ursäkt för att träffas, en travhäst, bandyboll eller nåt sånt.

Jag kommer

Tjena,

förhoppningen är att kunna samla nordbor som bas eftersom vi har mycket gemensamt. Svenskar och finnar älskar hockeyn, svenskar, finnar och norrmän gillar vintersport i största allmänhet, danskar är givetvis också välkomna men dom är ju rätt kassa på det mesta förutom snaps och smörrebröd förstås.. Vi gillar alla att supa och kivas om vem som har störst..

Man ska inte missuppfatta rubriken på min tråd eller mina intentioner med stället, det handlar inte om att bygga upp ett svensk-ställe.Däremot hoppas jag att utbudet och atmosfären kan tilltala svenskar och andra nordbor eftersom det idag fattas ett sådant ställe i Bangkok.

time will tell..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga ,brukar det vara nån MPR träff i BKK under året, BKK ligger ju relativt centralt, annars kanske det kan vara något att prova som förövning till invigningen av Sportbaren i Bangkok i Svensk regi men även med internationella besökare. Jag tycker att idén med Sportbaren är verkligen intressant och hoppas att det går att genomföra.Vi svenskar är många som gillar Thailand så det känns absolut helt rätt med en fast samlingspunkt Bangkok.

Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,

förhoppningen är att kunna samla nordbor som bas eftersom vi har mycket gemensamt. Svenskar och finnar älskar hockeyn, svenskar, finnar och norrmän gillar vintersport i största allmänhet, danskar är givetvis också välkomna men dom är ju rätt kassa på det mesta förutom snaps och smörrebröd förstås.. Vi gillar alla att supa och kivas om vem som har störst..

Man ska inte missuppfatta rubriken på min tråd eller mina intentioner med stället, det handlar inte om att bygga upp ett svensk-ställe.Däremot hoppas jag att utbudet och atmosfären kan tilltala svenskar och andra nordbor eftersom det idag fattas ett sådant ställe i Bangkok.

time will tell..

Exakt det jag ville höra.

Kommer igen

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga ,brukar det vara nån MPR träff i BKK under året, BKK ligger ju relativt centralt, annars kanske det kan vara något att prova som förövning till invigningen av Sportbaren i Bangkok i Svensk regi men även med internationella besökare. Jag tycker att idén med Sportbaren är verkligen intressant och hoppas att det går att genomföra.Vi svenskar är många som gillar Thailand så det känns absolut helt rätt med en fast samlingspunkt Bangkok.

Stefan Täby

Historiskt så har det ju varit många MPR träffar i Bangkok, oftast verkar det hänga på om det finns en aktiv forum medlem i stan som tar initiativ att arrangera. Kjell var mycket aktiv under sin senaste vistelse härnere :thumbsup:

Förutsatt att jag kommer igång som planerat skulle man kunna tänka sig organiserade MPR träffar kvartalsvis eller varannan månad med start i Sportsbaren för vidare färd ut i det närliggande nattlivet för de som har den läggningen. En kostnadsfri buffe kanske kan locka? Vore kul om baren kunde bli en samlingspunkt men det är ju givetvis upp till var och en att avgöra.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan vi som gärna göra det fortsätta med det , du slipper umgås med svenskar. Varför sluta umgås med sina vänner bara för att dom e svenskar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan vi som gärna göra det fortsätta med det , du slipper umgås med svenskar. Varför sluta umgås med sina vänner bara för att dom e svenskar?

Tjena Towe,

glömde du möjligen att bifoga citatet som du ville besvara?

Cheers!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Några tips.

Ett är ang. att få alla tv-kanaler dvs även sportkanalerna samt även betalkanalerna är att du går med en grupp (sluten sådan)

när du har hittat en sådan grupp eller blivit inbjuden av nån som vet vem du är.

Köper du en Dreambox betalar tror det 100-120 kr i månanden ansluter via nätet (ha en fet bredband)så har du alla kanaler som finns i svedala.

Gruppen kan finnas i svedala och du kan vara ansluten i BKK och få samma bild detta är ingen streaming där man streamar youtube eller nåt sånt utan Dreamboxen gör att du får in siganalerna via nätet och du måste ha en Dreambox så att du kan ge dom signalerna till Tv:n.

Läs gärna om Dreambox via nätet, har många kompisar som har Dreambox och funkar kanon.

En bra dreambox kostar från 2800:- och uppåt köp ingen kopia eller Dreambox clone.

Här finns några

http://shop.dreambox...oducts/dreambox

Ett annat tips att kunna spela trav Live är väl att du öppnar ett konto på ATG sida och dom kan spela via ditt konto.

http://classic.atg.se/BliKundServlet

Mvh

Nerike

Om det är Viasat och Cmore du är ute efter krävs det en parabol i Thailand som kan ta emot sateliterna.

I det fallet används dreambox endast för kortdelning som är olagligt och så är det ingen användare av dreambox gör.

Men du kan ha en dreambox i Sverige och komma åt den över internet med risk för många driftavbrott.

Men om nån har erfarenhet och att det funkar med Dreambox i Thailand och kan se nämnda kanaler så är ingen lyckligare än jag att få tips hur man gör.

Slingbox kanske funkar men är väl samma princip.

Är väl inte så skoj att ha många gäster och ingen bild.

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Slingbox kanske funkar men är väl samma princip.
Slingbox fungerade utmärkt :thumbsup: Väldigt sällan avbrott, vad jag minns inte en enda. Kan fjärrstyras och användas åtminstone två olika boxar. Jag körde med digibox, canaldigital och viasat och DVD med hårddisk. Kunde även spela in program o titta efteråt. Med andra ord var jag väldigt nöjd med den. Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

Slingbox fungerade utmärkt :thumbsup: Väldigt sällan avbrott, vad jag minns inte en enda. Kan fjärrstyras och användas åtminstone två olika boxar. Jag körde med digibox, canaldigital och viasat och DVD med hårddisk. Kunde även spela in program o titta efteråt. Med andra ord var jag väldigt nöjd med den.

Jag har samma erfarenhet. Sen hade man ju svart ruta även hemma I Sverige ibland när idi*terna på Canal plus förstörde mer än en match med mitt älskade HV!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Källman luftar sina åsikter på sin blogg och han tycker som vanligt till på sedvanligt sätt..

http://blogg.jankallman.com/?p=12160

Om vi tror att det är detta ställe som SW avser så ligger det bra till mellan soi 13 och 15 och kan absolut bli ett tillhåll för framtida BKK träffar. De tillfällen jag varit där har det varit någon enstaka spelare samt ibland några killar som likt mig och mina vänner suttit utanför och startat upp.Det finns potential med rätt stuk för en sportbar men är tveksam om biljarden tillåts få för stort utrymme. Granne och en trappa ned finns en tämligen anonym bar och verkar mest frekventerad av japaner och någon enstaka västerlänning som dras tll det yngre gardet av damer.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma erfarenhet. Sen hade man ju svart ruta även hemma I Sverige ibland när idi*terna på Canal plus förstörde mer än en match med mitt älskade HV!

"Älskade HV" Bara det är ju värt karma. Öppnar du så måste jag kika förbi.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

bra wifi e ett måste, sen kan du göra reklam för ATG´s hemsida så att alla kan logga in där, skapa egna konton och spela på hamburgarna som springer.

detta var ju naturligtvis för att du själv ska slippa besvär med Maffian / polisen.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Älskade HV" Bara det är ju värt karma. Öppnar du så måste jag kika förbi.

/ SatanG

Är ni från Jönköping? Det är jag... och ja, hjärtat klappar väl lite extra för HV!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ni från Jönköping? Det är jag... och ja, hjärtat klappar väl lite extra för HV!

Herr Chang har talat.

Nästan, född och uppvuxen i Bankeryd men bodde även en del år i JKPG innan jag flyttade till GBG

och senare Bkk. Så visst värmer HV hjärtat.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ni från Jönköping? Det är jag... och ja, hjärtat klappar väl lite extra för HV!

Herr Chang har talat.

Ljungarums skolan, Per Brahe gymnasiet och några säsonger i Klapp & Klang innan flytt till Katrineholm och sen vidare till Stockholm. På den tiden spelade HV i Division 1 och det var kval till Elitserien som gällde. Har sedan dess varit regelbundet på bortamatcherna i Stockholm, några i Linköping samt några i nya Kinnarps Arena. Hockeyn är en av de saker jag saknar mest efter flytten till Asien för snart 5 år sedan..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ni från Jönköping? Det är jag... och ja, hjärtat klappar väl lite extra för HV!

Herr Chang har talat.

Nästan, född och uppvuxen i Bankeryd men bodde även en del år i JKPG innan jag flyttade till GBG

och senare Bkk. Så visst värmer HV hjärtat.

/ SatanG

Ljungarums skolan, Per Brahe gymnasiet och några säsonger i Klapp & Klang innan flytt till Katrineholm och sen vidare till Stockholm. På den tiden spelade HV i Division 1 och det var kval till Elitserien som gällde. Har sedan dess varit regelbundet på bortamatcherna i Stockholm, några i Linköping samt några i nya Kinnarps Arena. Hockeyn är en av de saker jag saknar mest efter flytten till Asien för snart 5 år sedan..

Känns riktigt bra att ha ett hjärta som klappar för Luleå hockey nu :yahoo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljungarums skolan, Per Brahe gymnasiet och några säsonger i Klapp & Klang innan flytt till Katrineholm och sen vidare till Stockholm. På den tiden spelade HV i Division 1 och det var kval till Elitserien som gällde. Har sedan dess varit regelbundet på bortamatcherna i Stockholm, några i Linköping samt några i nya Kinnarps Arena. Hockeyn är en av de saker jag saknar mest efter flytten till Asien för snart 5 år sedan..

Vi har gått i samma skolor. Får jag fråga vilken åldersgrupp?

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...