Jump to content
IGNORERAD

En svensk Sportsbar i Bangkok - attraktivt för medlemmarna?


soiwalker

Recommended Posts

Hej kära forumister,

jag är mitt i processen att utvärdera och eventuellt lägga ett bud pa en av de större Sportsbar / Pool lounge ställena i Bangkok. Lokalen ligger mycket centralt placerad i nedre Sukhumvit mellan BTS stationerna Asoke och Nana station.

Det finns många olika sätt att positionera ett ställe som detta men en gyllene framgångsregel är normalt att försäkra sig om en trogen bas av lojala kunder.

Goda råd sökes därmed från alla er som är i Bangkok permanent, ofta, ibland eller bara på genomresa någon gång då och då. Vad skulle vara viktigt for Er på ett svenskställe i Bangkok?

Ett initialt utbud sa här långt är:

- Elitserien i Hockey ( Live samt möjlighet med eftersända matcher)

- Allsvenskan i Fotboll ( Live samt möjlighet med eftersända matcher)

- Storre nationella matcher i valda sporter dar Sverige deltar. (VM, EM, OS, landskamper, finnkamper etc)

- Givetvis all annan sport som är av intresse, BPL, NHL, NFL, F1 etc.. Rugby kommer inte att visas, det kan engelsmän och aussies behålla för sig självaJ

- På menyn finns mycket vällagad mat i form av Kebab tallrik, Pyttipanna, fläskfile, pannbiff och andra klassiker liksom annan västerländsk mat samt thai.

- Stort urval av inhemsk och importerad öl pa fat och flaska samt en fullt utrustad bar för alla andra former av alkohol och softdrinks.

- Shots, paraplydrinkar och ladydrinks förstås..

Det finns ett flertal biljardbord av högsta standard med Challenge table samt killer games fram pa småtimmarna

Det kommer att hallas två turnerningar per vecka med entry fee’s omkring 3-400 baht och prispengar omkring 6-8000 baht for topp 3 placerade.

Baren kommer att ha 3-4 lag i 8-ball och 9-ball och delta i Bangkoks pool league med matcher varje vecka.

Förhoppningen är att kunna attrahera en bas av nordbor och attrahera övriga expats och asiatiska turister som komplement och tillväxt.

Jag ar genuint intresserad av era åsikter, positiva som negativa och hoppas också att jag inte bryter någon obskyr forum regel?

Tack på förhand!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • soiwalker

    17

  • janne_h

    7

  • Joints

    5

  • MaiChai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Personligen skulle jag uppskatta ett sådant ställe, särskilt om man kan se på både allsvensk fotboll och elitserien. Tror även du skulle kunna få en stor kundkrets om du visade NHL hockey (när de väl kommer igång igen) då det verkar ont om barer som visade det, iallafall förra säsongen.

Kanske undvika alltför många PL matcher och satsa på lite andra ligor som Bundesliga, Eredivise, Ligue 1 och så vidare.

Helt rätt att skippa rugby men glöm inte att även utesluta cricket...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad många älskar i Thailand bland svenskar är trav.Tiden i en sportsbar är ju perfekt . Första loppet 21.30 på en lördag. ordna något eget rum eller en del. Där kan du få in mycket folk. När thaiarna också ser detta kan du säkert öka. För dom är spelgalna. Kan du sedan svart anordna så thaiarna kan lira via en bookies. Då tror jag på stor lycka

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Hej kära forumister,

jag är mitt i processen att utvärdera och eventuellt lägga ett bud pa en av de större Sportsbar / Pool lounge ställena i Bangkok. Lokalen ligger mycket centralt placerad i nedre Sukhumvit mellan BTS stationerna Asoke och Nana station.

Det finns många olika sätt att positionera ett ställe som detta men en gyllene framgångsregel är normalt att försäkra sig om en trogen bas av lojala kunder.

Goda råd sökes därmed från alla er som är i Bangkok permanent, ofta, ibland eller bara på genomresa någon gång då och då. Vad skulle vara viktigt for Er på ett svenskställe i Bangkok?

Ett initialt utbud sa här långt är:

- Elitserien i Hockey ( Live samt möjlighet med eftersända matcher)

- Allsvenskan i Fotboll ( Live samt möjlighet med eftersända matcher)

- Storre nationella matcher i valda sporter dar Sverige deltar. (VM, EM, OS, landskamper, finnkamper etc)

- Givetvis all annan sport som är av intresse, BPL, NHL, NFL, F1 etc.. Rugby kommer inte att visas, det kan engelsmän och aussies behålla för sig självaJ

- På menyn finns mycket vällagad mat i form av Kebab tallrik, Pyttipanna, fläskfile, pannbiff och andra klassiker liksom annan västerländsk mat samt thai.

- Stort urval av inhemsk och importerad öl pa fat och flaska samt en fullt utrustad bar för alla andra former av alkohol och softdrinks.

- Shots, paraplydrinkar och ladydrinks förstås..

Det finns ett flertal biljardbord av högsta standard med Challenge table samt killer games fram pa småtimmarna

Det kommer att hallas två turnerningar per vecka med entry fee’s omkring 3-400 baht och prispengar omkring 6-8000 baht for topp 3 placerade.

Baren kommer att ha 3-4 lag i 8-ball och 9-ball och delta i Bangkoks pool league med matcher varje vecka.

Förhoppningen är att kunna attrahera en bas av nordbor och attrahera övriga expats och asiatiska turister som komplement och tillväxt.

Jag ar genuint intresserad av era åsikter, positiva som negativa och hoppas också att jag inte bryter någon obskyr forum regel?

Tack på förhand!

Jag kommer helt klart ett par gånger i veckan, saknar ett bra ställe med god svensk mat, man blir ibland lite trött på thaimat och vill ha lite svenskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det son John KhonKhaen nämnde med spel o kanske t.o.m. möjlightet med livespel via ATG/Internet känns jäkligt fräckt, skulle förmodligen ge en hel det "extrainkomst" fö alltid är det väl någon som vinner tillräckligt lite för att dricka upp vinsten på plats!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Detta kan ju bli en mötesplats för oss som bor lite sydöst,och vill "göra" Bangkok,såsom Maitans tour.

Det är ju en lysande idé, vore kul att ha ett ställe och träffa lite svenskar, dricka en öl och äta god svensk mat ibland,

Ändrades av bangkokkille
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt kul med snabb respons och goda råd!

MaiChai, cricket är uteslutet, en testmatch kan ju pågå I flera dagar..

John Khonken, trav är givetvis perfekt. Hur kunde jag bortse från det?

Bangkokkille, en meny av hög kvalitet med svenska inslag tror jag också bör fungera. En svensk mage behöver riktig mat minst 2 dagar I veckan!

Lemoni, jag kan inte kommentera det just nu men om projektet blir av så kommer forumets medlemmar att få full vetskapJ

Drivern, helt enig med dig. Borde kunna bli en mötesplats för forum medlemmar, travtokiga, snustokiga och heltokiga svenskar.

Baa, livespel via ATG/Internet vore ju formidabelt. Det uppslaget är värt flera rundor bira om det är genomförbart!

Keep it coming guys!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en bra idé, speciellt om du inte snöar in för mycket på Skandinaver, utan har en "Touch" av det.

Att uppmana till olagligheter som spel är väl inte så snällt, betting kan väl kunderna ju sköta själva via datorer och mobiler?

Då är det klokare med övertrevliga och söta värdinnor i baren, lite som på HOOTERS (se men inte röra för mycket).

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en bra idé, speciellt om du inte snöar in för mycket på Skandinaver, utan har en "Touch" av det.

Att uppmana till olagligheter som spel är väl inte så snällt, betting kan väl kunderna ju sköta själva via datorer och mobiler?

Då är det klokare med övertrevliga och söta värdinnor i baren, lite som på HOOTERS (se men inte röra för mycket).

MVH Tommy

Då bör de nog ha ett sponsoravtal med en plastikklinik för annars kan besökarna stämma dem för falsk marknadsföring...

Just det där med spel är ju lite klurigt, men fri wifi så kan ju folk koppla upp sig mot valfri bettingsite. Fast BIB kanske inte är så nöjda med att deras "cut" blir mindre?

Försök undvik att ha sporter som är i princip exklusiva för ett land, typ baseball och liknande. Lägg huvudfokus på de ligor som inte får så mycket fokus idag, alltså inte så mycket PL, La Liga och serie 1. KHL och den ryska fotbollsligan?

På den irländska puben The Dubliner så hade de för några år sedan en riktigt bra meny med mat tillagad av mycket bra ingridienser. Inte så värst mycket dyrare än de andra irländska kedjepubarna men mycket, mycket bättre kvalité. Så hade de ju också en mycket lojal ex-pat följe tills managern fick hybris.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

bra wifi e ett måste, sen kan du göra reklam för ATG´s hemsida så att alla kan logga in där, skapa egna konton och spela på hamburgarna som springer.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Vad som skulle locka mig är .,

Riktig Pilsner på fat ., Guiness, Hoegaarden, Ngt tjeckiskt, ngn Ale etc

Täckning på internationella evenemang med svenskintresse: Em-kval, Vm-kval, Em, Vm (fotboll), Finkampen, Friidrotts-vm, OS ...etc..

Riktiga hemgjorda hamburgare i riktigt bröd.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktig pytt kanske, gärna gräddstuvad och med ägg och rödbetor. Till detta kall pilsner och en 6:a med något typiskt svenskt...?

Lättlagat, mättande och svenskt (?) !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker som att du har en jättebra plan!

Jag blir inte nån stamgäst, men jag kommer definivt att besöka när jag är i bkk!

.om du öppnar alltså...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt kul med snabb respons och goda råd!

MaiChai, cricket är uteslutet, en testmatch kan ju pågå I flera dagar..

John Khonken, trav är givetvis perfekt. Hur kunde jag bortse från det?

Bangkokkille, en meny av hög kvalitet med svenska inslag tror jag också bör fungera. En svensk mage behöver riktig mat minst 2 dagar I veckan!

Lemoni, jag kan inte kommentera det just nu men om projektet blir av så kommer forumets medlemmar att få full vetskapJ

Drivern, helt enig med dig. Borde kunna bli en mötesplats för forum medlemmar, travtokiga, snustokiga och heltokiga svenskar.

Baa, livespel via ATG/Internet vore ju formidabelt. Det uppslaget är värt flera rundor bira om det är genomförbart!

Keep it coming guys!

Som F1 fan skulle jag tycka det vore roligt, även om det inte är genuint svenskt. Jag kommer gärna, både för mat öl och sport.
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom min tjej är från Bkk skulle jag besöka detta ställe när vi den mesta tiden vistas där.

Varför inte lite LCHF-mat på menyn och drinkar på samma tema.

Du verkar ha en bra plan. Jag hoppas du lyckas förverkliga detta så ska jag bidra med lite battingar när jag vistas i Bkk.

Link to comment
Dela på andra sajter

låter kanon ju...enda haken som jag ser det är ju att matcherna går på natten/morgonen där nere...eftersänt funkar såklart men då gäller det

att inte kollat resultatet innan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för ytterligare goda råd,

Tommy, kommer inte att snöa in på svenskar. Jag har ett stort socialt umgänge i Bangkok men inte en enda svensk ibland dessa. Jag hoppas kunna erbjuda en miljö som lockar alla nationaliteter till detta ställe men det ar också ett faktum att engelsmän, aussies, jänkare, tyskar och andra har sina favoriserade vattenhål. Kan man då hitta vinklar som attraherar min egen hemmapublik så finns det något unikt även här?

HajKaj, ett fett bredband för streaming och för gästerna är ett måste.

Ban99arne, det går bra att sitta ner hela kvällen så länge du tar nödvändiga avbrott för urinala och anala behov.

Bolok45, låter bra, kan räkna in dig bland dom första gästerna hoppas jag!

Mamma bäng, rikitg pilsner på fat utlovas. Guiness och Hoegaarden är redan klart, vad önskas i övrigt? Hamburgare a la Sibylla låter rimligt, jag ska kolla med den presumtiva kocken.

Naem Kaeng, pytt är planerat på menyn, gräddstuvad är min egen favorit så varför inte? Kall pilsner är givet men den den lilla svenska supen ska utredas. Vore fint med lite Hallands fläder eller Skåne akvavit kanske?

Ragson, du är mer än välkommen om det blir av. Det ser ljust ut just nu i alla fall...

Khun Ken, var inte orolig för det, ingen kan överleva på svenska kunder i Bangkok. En god mix är vad jag vill ha men också en tillflyktsort för svenskar och nordbor.

Prutten, ursäkta en kanske dum fråga men vad är en LCHF meny? Ser fram emot att träffa dig och dina battingar!

Naam Jai, visst är det så. Dock så är det gott om lördags och söndagsmatcher som börjar omkring 15.00 vilket är lagom kväll i Bangkok. För större evenemang, typ VM, OS etc så ordnar vi extra öppethållande om det så tar hela natten!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Prutten, ursäkta en kanske dum fråga men vad är en LCHF meny? Ser fram emot att träffa dig och dina battingar!

Low Carbohydrate High Fat är det förkortning för. På modet för bantare i Sverige sedan en tid.

Du kan även räkna med besök av mig då damen bor i Bangkok :)

Ändrades av vurre
Link to comment
Dela på andra sajter

Low Carbohydrate High Fat är det förkortning för. På modet för bantare i Sverige sedan en tid.

Du kan även räkna med besök av mig då damen bor i Bangkok :)

San Miguel light och en selleri? Annars finns det ju ris och fisk i mängder eftersom personalen enbart käkar thaimat.

Vurre, du är välkommen när/om portarna slår upp!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...