Jump to content
IGNORERAD

En svensk Sportsbar i Bangkok - attraktivt för medlemmarna?


soiwalker

Recommended Posts

Borgmästarens Son

Några tips.

Ett är ang. att få alla tv-kanaler dvs även sportkanalerna samt även betalkanalerna är att du går med en grupp (sluten sådan)

när du har hittat en sådan grupp eller blivit inbjuden av nån som vet vem du är.

Köper du en Dreambox betalar tror det 100-120 kr i månanden ansluter via nätet (ha en fet bredband)så har du alla kanaler som finns i svedala.

Gruppen kan finnas i svedala och du kan vara ansluten i BKK och få samma bild detta är ingen streaming där man streamar youtube eller nåt sånt utan Dreamboxen gör att du får in siganalerna via nätet och du måste ha en Dreambox så att du kan ge dom signalerna till Tv:n.

Läs gärna om Dreambox via nätet, har många kompisar som har Dreambox och funkar kanon.

En bra dreambox kostar från 2800:- och uppåt köp ingen kopia eller Dreambox clone.

Här finns några

http://shop.dreambox.se/products/dreambox

Ett annat tips att kunna spela trav Live är väl att du öppnar ett konto på ATG sida och dom kan spela via ditt konto.

http://classic.atg.se/BliKundServlet

Mvh

Nerike

De räcker med 0,5 mbit så du behöver inte ha något värsting bredband

Kan rekommendera miraclebox också funkar lika som Dreambox

Digitalboxen.se

Mvh BMS

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • soiwalker

    17

  • janne_h

    7

  • Joints

    5

  • MaiChai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Många rätt i hur du resonerar! Begreppet ladydrink skall i det det här fallet inte förväxlas med den drink man betalar i ölbarerna för att den unga damen ska gnugga sin bakdel mot kundens framdel. Vad jag avser är när kunden erbjuder en värdinna något att dricka, valfritt om det är öl, vin, drink eller läsk, så får hon med automatik x baht i ersättning av baren per erhållen dryck. Detta betalas sedan ut som vanligt aggregerat på månadslönen. gentemot kunden används inte begreppet ladydrink, han har ingen vetskap om att detta betyder en extra slant för värdinnan och behöver inte veta om det eftersom det är baren som betalar värdinnan och inte kunden.

Helt ening med dig vad gäller kvalitet kontra kvantitet när det gäller personalen. Dessutom är det mer eller mindre omöjligt att hitta unga, snygga, språkkunniga tjejer som kan tänka sig att jobba för en relativt sett låg månadslön. Skulle man mot förmodan hitta en så är hon förlovad med en kund inom några månader och borta ur bilden.

I mitt fall så har jag helt klart en fördel eftersom jag känner de flesta biljard värdinnor i barerna utmed Sukhumvit sedan många år. Många av dom har gått från ett ställe till ett annat av olika anledningar ( osams med chefen, osams med en kollega, osams med en stamkund) men kärnan är relativt intakt. Många nya tjejer har provat och försvunnit, framförallt på grund av dålig engelska eller att de varit alltför framfusiga mot kunderna.

Okej, då klarnade det alltså. De får en sorts "comission" på drinkarna. Borde funka om de begriper konceptet och inte tjatar sig blå efter en apelsinjuice för 200 baht.

Vad betecknar du som låg månadslön? De flesta bättre barer har runt 10 000 till sin ruitinerade och kunniga staff samt service charge på ungefär lika mycket till som fördelas över de anställda beroende på position.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt vad du menar med homogen team men om du menar att det finns en thailändsk arbetsplats där alla är likvärdiga så får du gärna upplysa mig. Min erfarenhet efter att i flera år jobbat med thailändare i thailändska företag är att lojaliteten är försvinnande liten. Arbetsgivaren ser personalen som ett nödvändigt ont och i bästa fall som sin personliga slav som man kan behandla ungefär hur som helst under vissa förutsättningar.

Thai-management suger getpung, iaf av det jag sett. Hoppas det finns bättre.

Rent generellt är det nog så att getpung är helt i majoritet i LOS. Har dock sett några undantag från det. De fallen jag tänker på är tre stycken thaikvinnor och en manlig thaikines. Kvinnorna har drivit företag med 20-30 anställda, thaikinesen hade bra många hundra anställda. Dessa fyra har/hade alla en sund omtanke om personalen. De anställda i dessa företag stannar kvar i större utsträckning och var mera lojala än i andra företag.

Lemoni> Att de anställda i dessa företag var homogena skulle jag aldrig påstå. Inte heller är det lätt att hitta helt homogena grupper av personal i svenska företag. Är nog helt enkelt vansinnigt att försöka få en homogen personalgrupp. Snarare ett sundhetstecken att inte ha en homogen personal!

Det var länge sedan jag jobbade med thailändsk personal, men det går att bygga upp en lojalitet hos en thailändsk personal. Nu menar jag inte en total lojalitet, alla människor är individer. O drivs därigenom av olika saker, en anställd som inte trivs på jobbet ska du inte försöka hålla kvar. Nyckeln i alla fall av mindre seviceverksamheter är att ha en personalpolicy där du respekterar de anställda och har rimliga och rättvisa krav. Du måste också uppträda på sådant sätt att de anställda respekterar dig och tycker att du är en bra och rättvis chef.

Att förstå och respektera den thailändska kulturen hos de anställda gör också att man inte trillar in i felaktiga beteenden mot de anställda. Du behöver inte bete dig som en thailändare för att agera på ett sätt som thailändarna respekterar, men du måste ha respekt för deras kultur och veta vad de anser är ohövligt.

Nu tror jag inte att Soiwalker kommer att falla i dessa fallgropar, han verkar ha pejlat in "hur en slipsten ska dras".

Link to comment
Dela på andra sajter

När öppnar den ?

Det är flera steg kvar innan jag vet med säkerhet, Förutsatt att finansiering och slutbud accepteras och jag kan nå en vettig transfer of lease med fastighetsägaren så lutar det åt Januari. Kan ju också hända att affären inte blir pga och då får jag helt enkelt leta vidare..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Det är flera steg kvar innan jag vet med säkerhet, Förutsatt att finansiering och slutbud accepteras och jag kan nå en vettig transfer of lease med fastighetsägaren så lutar det åt Januari. Kan ju också hända att affären inte blir pga och då får jag helt enkelt leta vidare..

Öppnar du före 22 jan så kommer jag på besök :)

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Jag vet inte riktigt vad du menar med homogen team men om du menar att det finns en thailändsk arbetsplats där alla är likvärdiga så får du gärna upplysa mig. Min erfarenhet efter att i flera år jobbat med thailändare i thailändska företag är att lojaliteten är försvinnande liten. Arbetsgivaren ser personalen som ett nödvändigt ont och i bästa fall som sin personliga slav som man kan behandla ungefär hur som helst under vissa förutsättningar.

Thai-management suger getpung, iaf av det jag sett. Hoppas det finns bättre.

Jag har företag sedan flera år i Bangkok och behandlar personalen precis som man gör i sverige, korrekt och riktigt, dom är loyala och gillar sitt jobb och lojaliteten är MYCKET HÖG. Att en arbetsgivare ser personalen som slavar får stå för dig, kanske du gör det med dina anställda om du har företag? Jag har INGA problem med mina anställda då jag inte anser dom vara slavar utan en tillgång till företaget, utan anställda så finns inget företag.

Ändrades av bangkokkille
Link to comment
Dela på andra sajter

Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า

Gruppen kan finnas i svedala och du kan vara ansluten i BKK och få samma bild detta är ingen streaming där man streamar youtube eller nåt sånt utan Dreamboxen gör att du får in siganalerna via nätet och du måste ha en Dreambox så att du kan ge dom signalerna till Tv:n.

Signalen tar man ner via parabol, koden via nätet. Hur har du tänkt ta ner svenska sportkanaler från Thailand ? Jorden är liksom rund.

Tom (svensk) har sedan många år kört det här konceptet. Har du någon kontakt med honom ?

links_pelican.gif

http://www.dpelican-inn.com/

// Skalis

Facts do not cease to exist because they are ignored.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är flera steg kvar innan jag vet med säkerhet, Förutsatt att finansiering och slutbud accepteras och jag kan nå en vettig transfer of lease med fastighetsägaren så lutar det åt Januari. Kan ju också hända att affären inte blir pga och då får jag helt enkelt leta vidare..

Jag kommer garanterat göra ett besök om du öppnar.

Lycka till!

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har företag sedan flera år i Bangkok och behandlar personalen precis som man gör i sverige, korrekt och riktigt, dom är loyala och gillar sitt jobb och lojaliteten är MYCKET HÖG. Att en arbetsgivare ser personalen som slavar får stå för dig, kanske du gör det med dina anställda om du har företag? Jag har INGA problem med mina anställda då jag inte anser dom vara slavar utan en tillgång till företaget, utan anställda så finns inget företag.

Va bra. Varifrån fick du den korkade idéen att jag på något vis förespråkar att man ska behandla sin personal som slavar?

Link to comment
Dela på andra sajter

http://dukesbigboard.com/, Karon/Kata Phuket, tjejerna som jobbar där har nog jobbat där 2-3 år jag upplever inte att jag skall sponsra dem mer än om det vore en manlig bartender, jag rundar av summan till en rimlig nivå, det bestämmer jag helt själv, ingen behöver ju vara dumsnål, popkorn kan du äta dig mätt på om det känns bra. Ägaren är amerikan och har ett behagligt sätt både mot kunderna och tjejerna som jag uppfattar det. Jag ser fram emot att ta cykeln till Dukés för både mat sport och dryck. Jag undviker att köra moppe när det blir fler än 2 öl och det blir det ofta, Gott! Det är blandade nationaliteter där, skandinaver, europeer, amerikaner, australiensare inte många japs eller chineser.

Kan verkligen rekommenderas.

Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

http://dukesbigboard.com/, Karon/Kata Phuket, tjejerna som jobbar där har nog jobbat där 2-3 år jag upplever inte att jag skall sponsra dem mer än om det vore en manlig bartender, jag rundar av summan till en rimlig nivå, det bestämmer jag helt själv, ingen behöver ju vara dumsnål, popkorn kan du äta dig mätt på om det känns bra. Ägaren är amerikan och har ett behagligt sätt både mot kunderna och tjejerna som jag uppfattar det. Jag ser fram emot att ta cykeln till Dukés för både mat sport och dryck. Jag undviker att köra moppe när det blir fler än 2 öl och det blir det ofta, Gott! Det är blandade nationaliteter där, skandinaver, europeer, amerikaner, australiensare inte många japs eller chineser.

Kan verkligen rekommenderas.

Stefan Täby

Har klämt några kalla där, mest påväg hem från badet. Bodde alltid på Katainn bredvid Easyrider förr//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man flyttar till ett annat land för att sedan vistas där det bara finns svenskar, svensk mat och även svensk sport. Är inte meningen med land-bytet att byta miljö? Man kan ju lika gärna stanna i sverige. Hur många barer och restauranger har egentligen misslyckats i Thailand? För min egen del undviker jag helt och hållet "svenska, nordiska" platser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man flyttar till ett annat land för att sedan vistas där det bara finns svenskar, svensk mat och även svensk sport. Är inte meningen med land-bytet att byta miljö? Man kan ju lika gärna stanna i sverige. Hur många barer och restauranger har egentligen misslyckats i Thailand? För min egen del undviker jag helt och hållet "svenska, nordiska" platser.

Håller med men förstår de som bor där permanent vill träffa lite landsmän då o då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man flyttar till ett annat land för att sedan vistas där det bara finns svenskar, svensk mat och även svensk sport. Är inte meningen med land-bytet att byta miljö? Man kan ju lika gärna stanna i sverige. Hur många barer och restauranger har egentligen misslyckats i Thailand? För min egen del undviker jag helt och hållet "svenska, nordiska" platser.

Håller med men förstår de som bor där permanent vill träffa lite landsmän då o då.

Jag fattar inte varför man måste släppa alla intressen man haft i Sverige bara för att man åker utomlands?

Skall man skämmas för att man egentligen tycker rätt bra om Sverige, svenskar och svensk mat?

Jag fattar inte de som lämnar Sverige för att bosätta sej i nån byhåla bland folk som man inte kan prata med, och sen sitta och sura på MPR...

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Calle The Playboy

Om det går att ordna så hade det varit trevligt med ett ställe där man kunde följa Formel 1 i bkk och även kunna dricka en god öl och käka en vällagad new york strip steak alltså lite ordentliga köttbitar till skillnad mot "kioskmaten från sverige" och all thaimat :-)

Keep up the good work.. säg till när ni öppnat så kommer man förbi

Mvh Calle

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte varför man måste släppa alla intressen man haft i Sverige bara för att man åker utomlands?

Skall man skämmas för att man egentligen tycker rätt bra om Sverige, svenskar och svensk mat?

Jag fattar inte de som lämnar Sverige för att bosätta sej i nån byhåla bland folk som man inte kan prata med, och sen sitta och sura på MPR...

MVH Tommy

Man behöver inte släppa alla intressen men come on - svenska sportbarer.suck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det går att ordna så hade det varit trevligt med ett ställe där man kunde följa Formel 1 i bkk och även kunna dricka en god öl och käka en vällagad new york strip steak alltså lite ordentliga köttbitar till skillnad mot "kioskmaten från sverige" och all thaimat :-)

Keep up the good work.. säg till när ni öppnat så kommer man förbi

Mvh Calle

Tycker det låter som ett mycket bra förslag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man flyttar till ett annat land för att sedan vistas där det bara finns svenskar, svensk mat och även svensk sport. Är inte meningen med land-bytet att byta miljö? Man kan ju lika gärna stanna i sverige. Hur många barer och restauranger har egentligen misslyckats i Thailand? För min egen del undviker jag helt och hållet "svenska, nordiska" platser.

Efter att för andra året i rad ha spenderat hela hösten i Sverige skulle jag vilja påstå att ett byte av klimat ligger högst upp på min egen önskelista. Det som en replik på det du skrev om miljöombyte. Och bara för att man besöker diverse ställen med svensk anknytning innebär väl inte det att man gör det hela tiden och aldrig umgås med andra nationaliteter eller äter "osvensk" mat.

Dessutom så är det ju mycket roligare att utomlands gnälla om Sverige ihop med andra som vet precis vad man menar. Och att gnälla det är ju kul, eller hur! : )

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte släppa alla intressen men come on - svenska sportbarer.suck.

Senast jag var på "Sportbar" var nog i Pattaya, för att se F1 och käka lite dansk husmanskost, dannebrogen hette den kanske, minns inte.

Men inte brukar jag hänga på nån sportbar i Sverige iaf.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte släppa alla intressen men come on - svenska sportbarer.suck.

Va fan är det för fel på en elitseriematch el allra helst slutspel...hockeyn skulle vara en stor bit för mej att besöka en svensk sportsbar :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man flyttar till ett annat land för att sedan vistas där det bara finns svenskar, svensk mat och även svensk sport. Är inte meningen med land-bytet att byta miljö? Man kan ju lika gärna stanna i sverige. Hur många barer och restauranger har egentligen misslyckats i Thailand? För min egen del undviker jag helt och hållet "svenska, nordiska" platser.

Jag har besökt en svensk bar/restaurang under mina 15 år i Thailand och det var Maitans i samband med en MPR-träff och dessutom saknar jag svensk mat lika mycket som jag saknar svenskt novemberväder. Med det sagt så skulle jag absolut välkomna en "svenk" sportsbar i Bangkok. Jag har sett svenska matcher i mästerskap och mästerskapskval i runt 10 asiatiska städer tillsammans med ett större eller mindre gäng svenskar och det är fan så mycket roligare än att sitta ensam framför TVn/datorn. Jag har sett en del matcher i Bangkok också men man vet aldrig vart man ska gå och kvalmatcherna visas oftast inte alls. Jag går nästan aldrig ut i Thailand, det blir mest privata tillställningar, så jag är väl inte den riktiga målgruppen men ett par fotbollsmatcher och några MPR-träffar om året borde det väl kunna bli :)

Jag kan inte alls förstå hempa som verkar tro att livet i Thailand är någon form av Robinsson-tävling där vinnaren är den som kan undvika svenskar längst. Jag har aldrig aktivt sökt upp något svenskt umgänge, annat än via MPR, men det finns nog många som gärna omger sig med svenskar och svensk mat och är det så man trivs bäst so fine with me. De få gånger jag går ut pratar jag givetvis minst lika gärna med en svensk som en belgare, bulgar, burmes eller burundian.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man flyttar till ett annat land för att sedan vistas där det bara finns svenskar, svensk mat och även svensk sport. Är inte meningen med land-bytet att byta miljö? Man kan ju lika gärna stanna i sverige. Hur många barer och restauranger har egentligen misslyckats i Thailand? För min egen del undviker jag helt och hållet "svenska, nordiska" platser.

Det finns ju i och för sig olika orsaker till varför man flyttar utomlands, eller hur? Somliga flyttar för att arbeta, andra flyttar för att pensionera sig i ett skönt klimat med bra levnadsstandard, vissa studerar eller spelar kanske nätpoker. Jag tror kanske att det är en minoritet som flyttar för att för att de tröttnat på svensk mat, svenska språket, Malmö FF och Magnus Uggla, eller vad tror du?

Att många uppskattar en samlingspunkt där man kan slänga käft med likasinnade finns det ju många bevis på, Forumträffar i Bangkok exempelvis..

VIsst misslyckas många med sina bar- och restaurangprojekt men det handlar nog mer om att glada amatörer tror att man kan lyckas i en bransch utan någon som helst erfarenhet. Visst är det förhållandevis billigt att etablera något i Thailand men omsättning och vinst är också lägre. För många är det första gången de driver eget och har kanske inte ekonomisk uthållighet att klara 4-5 dåliga månader. Somliga andra faller offer för spriten och super bort vinsten och de goda ideerna.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...