Jump to content
IGNORERAD

En svensk Sportsbar i Bangkok - attraktivt för medlemmarna?


soiwalker

Recommended Posts

Kommer också om ni visar allsvenskan i hockey.

Låter bra! vilken kanal har rättigheterna till allsvenskan i hockey? Djurgårdare kanske?

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • soiwalker

    17

  • janne_h

    7

  • Joints

    5

  • MaiChai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Låter bra! vilken kanal har rättigheterna till allsvenskan i hockey? Djurgårdare kanske?

Viasat visar många matcher och S24 visar också en del.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Viasat visar många matcher och S24 visar också en del.

Det värsta är att veckomatcherna börjar 01.00, däremot helgmatcherna brukar börja kl. 22.00 lokal tid.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det värsta är att veckomatcherna börjar 01.00, däremot helgmatcherna brukar börja kl. 22.00 lokal tid.

En slingbox med alla abonnemang borde funka.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för ytterligare goda råd,

Tommy, kommer inte att snöa in på svenskar. Jag har ett stort socialt umgänge i Bangkok men inte en enda svensk ibland dessa. Jag hoppas kunna erbjuda en miljö som lockar alla nationaliteter till detta ställe men det ar också ett faktum att engelsmän, aussies, jänkare, tyskar och andra har sina favoriserade vattenhål. Kan man då hitta vinklar som attraherar min egen hemmapublik så finns det något unikt även här?

HajKaj, ett fett bredband för streaming och för gästerna är ett måste.

Ban99arne, det går bra att sitta ner hela kvällen så länge du tar nödvändiga avbrott för urinala och anala behov.

Bolok45, låter bra, kan räkna in dig bland dom första gästerna hoppas jag!

Mamma bäng, rikitg pilsner på fat utlovas. Guiness och Hoegaarden är redan klart, vad önskas i övrigt? Hamburgare a la Sibylla låter rimligt, jag ska kolla med den presumtiva kocken.

Naem Kaeng, pytt är planerat på menyn, gräddstuvad är min egen favorit så varför inte? Kall pilsner är givet men den den lilla svenska supen ska utredas. Vore fint med lite Hallands fläder eller Skåne akvavit kanske?

Ragson, du är mer än välkommen om det blir av. Det ser ljust ut just nu i alla fall...

Khun Ken, var inte orolig för det, ingen kan överleva på svenska kunder i Bangkok. En god mix är vad jag vill ha men också en tillflyktsort för svenskar och nordbor.

Prutten, ursäkta en kanske dum fråga men vad är en LCHF meny? Ser fram emot att träffa dig och dina battingar!

Naam Jai, visst är det så. Dock så är det gott om lördags och söndagsmatcher som börjar omkring 15.00 vilket är lagom kväll i Bangkok. För större evenemang, typ VM, OS etc så ordnar vi extra öppethållande om det så tar hela natten!

P

Tackar för ytterligare goda råd,

Tommy, kommer inte att snöa in på svenskar. Jag har ett stort socialt umgänge i Bangkok men inte en enda svensk ibland dessa. Jag hoppas kunna erbjuda en miljö som lockar alla nationaliteter till detta ställe men det ar också ett faktum att engelsmän, aussies, jänkare, tyskar och andra har sina favoriserade vattenhål. Kan man då hitta vinklar som attraherar min egen hemmapublik så finns det något unikt även här?

HajKaj, ett fett bredband för streaming och för gästerna är ett måste.

Ban99arne, det går bra att sitta ner hela kvällen så länge du tar nödvändiga avbrott för urinala och anala behov.

Bolok45, låter bra, kan räkna in dig bland dom första gästerna hoppas jag!

Mamma bäng, rikitg pilsner på fat utlovas. Guiness och Hoegaarden är redan klart, vad önskas i övrigt? Hamburgare a la Sibylla låter rimligt, jag ska kolla med den presumtiva kocken.

Naem Kaeng, pytt är planerat på menyn, gräddstuvad är min egen favorit så varför inte? Kall pilsner är givet men den den lilla svenska supen ska utredas. Vore fint med lite Hallands fläder eller Skåne akvavit kanske?

Ragson, du är mer än välkommen om det blir av. Det ser ljust ut just nu i alla fall...

Khun Ken, var inte orolig för det, ingen kan överleva på svenska kunder i Bangkok. En god mix är vad jag vill ha men också en tillflyktsort för svenskar och nordbor.

Prutten, ursäkta en kanske dum fråga men vad är en LCHF meny? Ser fram emot att träffa dig och dina battingar!

Naam jai, visst är det så. Dock så är det gott om lördags och söndagsmatcher som börjar omkring 15.00 vilket är lagom kväll i Bangkok. För större evenemang, typ VM, OS etc så ordnar vi extra öppethållande om det så tar hela natten!

Personligen så är jag inte så sportintresserad. Men jag är affärsman. Du bör nog som Maichai skrev visa mycket ryska serier. då dom är ökande turister helt klart.

Wifi är mycket bra. även det.

Visst är kopplingen till ATG lockande för forumister på detta forum. Men måste naturligtvis vägas i stort till den presumtiva kundkretsen.

I övrigt önskar jag dig lycka till. Och jag hoppas till skillnad mot många andra som öppnar bar i Thailand, att du tjänar penngar!!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Som "förmögen" 50-plussare skulle jag INTE besöka "typ" svänskbarer.

"Ja åk ju för fan tä Thailand för å slippe svensk-fanskapet!" (I ordets rätta bemärkelse).

Jag har bott och levt utomlands stora delar av mitt liv men då jag saknade Sverige, så åkte jag hem!!

Jag tycker faktiskt det är lite patetiskt med dessa svenska svensk-ställen som försöker vara vad?

Ett hem hemma som inte är hemma?

Skärp er "Gubbar" bor ni i Thailand för ni längtar hem eller vad är det som är fel?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det inte så ofta vi är i BKK, men det vore helklart roligt med ett samlingsställe för nordbor. För mig spelar det inte så stor roll vad dumburkarna visar, vettig dryck och mat med svensk stuns vore roligt. Kanske en torsdagsärtsoppa på torsdagsförmiddagarna som Tor och Arvid hade på Soi Cowboy på 80-talet. Kan säkert locka fram några gamla stofiler som mig. Att läsa en riktig svensk tidning som DN är väl också något som lockar så man slipper sitta och vara tråkig med datorn igång.

Oavsett vilka aktiviteter det blir lovar jag att titta in de gånger jag åker förbi Bangkok, brukar ändå ha vägarna förbi Sukhumvit, att då ha ett svenskställe att gå till vore underbart, man skulle kanske till och med bli lockad att stanna till lite längre i BKK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som "förmögen" 50-plussare skulle jag INTE besöka "typ" svänskbarer.

"Ja åk ju för fan tä Thailand för å slippe svensk-fanskapet!" (I ordets rätta bemärkelse).

Jag har bott och levt utomlands stora delar av mitt liv men då jag saknade Sverige, så åkte jag hem!!

Jag tycker faktiskt det är lite patetiskt med dessa svenska svensk-ställen som försöker vara vad?

Ett hem hemma som inte är hemma?

Skärp er "Gubbar" bor ni i Thailand för ni längtar hem eller vad är det som är fel?

Fy fan vad tröttsamt med gnällkukar som dig.Det är inte alla som gillar ris o laokao 24/7 din thaiwannabe.

För Topic

Tycker det låter som en utmärkt idé,det blir garanterat ett besök om du öppnar..Lycka till :thumbsup: //Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Som "förmögen" 50-plussare skulle jag INTE besöka "typ" svänskbarer.

"Ja åk ju för fan tä Thailand för å slippe svensk-fanskapet!" (I ordets rätta bemärkelse).

Jag har bott och levt utomlands stora delar av mitt liv men då jag saknade Sverige, så åkte jag hem!!

Jag tycker faktiskt det är lite patetiskt med dessa svenska svensk-ställen som försöker vara vad?

Ett hem hemma som inte är hemma?

Skärp er "Gubbar" bor ni i Thailand för ni längtar hem eller vad är det som är fel?

Har också varit utomlands och jobbat fast längsta tiden jag varit från Sverige är bara 2 år, utan att åka hem. Brukar aldrig längta till Sverige när jag är utomlands, svensk mat kan jag också klara mig utan. Även om det finns många trevliga aussi, yankare, engelsmän, thailändare och whatever, men visst är det kul att träffa landsmän någon gång emellanåt.

Är det inte patetiskt att tycka att "svenskställen" är patetiska och ändå sakna Sverige så mycket att man åker hem? :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för ytterligare goda råd,

Tommy, kommer inte att snöa in på svenskar. Jag har ett stort socialt umgänge i Bangkok men inte en enda svensk ibland dessa. Jag hoppas kunna erbjuda en miljö som lockar alla nationaliteter till detta ställe men det ar också ett faktum att engelsmän, aussies, jänkare, tyskar och andra har sina favoriserade vattenhål. Kan man då hitta vinklar som attraherar min egen hemmapublik så finns det något unikt även här?

HajKaj, ett fett bredband för streaming och för gästerna är ett måste.

Ban99arne, det går bra att sitta ner hela kvällen så länge du tar nödvändiga avbrott för urinala och anala behov.

Bolok45, låter bra, kan räkna in dig bland dom första gästerna hoppas jag!

Mamma bäng, rikitg pilsner på fat utlovas. Guiness och Hoegaarden är redan klart, vad önskas i övrigt? Hamburgare a la Sibylla låter rimligt, jag ska kolla med den presumtiva kocken.

Naem Kaeng, pytt är planerat på menyn, gräddstuvad är min egen favorit så varför inte? Kall pilsner är givet men den den lilla svenska supen ska utredas. Vore fint med lite Hallands fläder eller Skåne akvavit kanske?

Ragson, du är mer än välkommen om det blir av. Det ser ljust ut just nu i alla fall...

Khun Ken, var inte orolig för det, ingen kan överleva på svenska kunder i Bangkok. En god mix är vad jag vill ha men också en tillflyktsort för svenskar och nordbor.

Prutten, ursäkta en kanske dum fråga men vad är en LCHF meny? Ser fram emot att träffa dig och dina battingar!

Naam Jai, visst är det så. Dock så är det gott om lördags och söndagsmatcher som börjar omkring 15.00 vilket är lagom kväll i Bangkok. För större evenemang, typ VM, OS etc så ordnar vi extra öppethållande om det så tar hela natten!

Låter Kanon ,men en riktig hamburgare har inte mkt gemensamt med sibyllas skosulor ,lycka till kommer in på en pytt när jag har vägarna förbi

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en trevlig ide och hoppas det kan bli avkastning på stället.

Har några vänner som gjort liknande, gick tyvärr sådär, så de såg sig tvingade att göra om arbetsbeskrivningen för servitriser och barpersonal.

Men som sagt Soiwalker, det var inte du och de hade ytterst dålig Thaikännedom när de startade, det har ju inte du, kör så det ryker och lycka till.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för ytterligare goda råd,

Janne H. Tackar for rådet men Bangkok ar inte Pattaya och än så länge finns inget stort behov av att underhålla ryska turister. Dock är de asiatiska turisterna mer och mer viktiga, koreaner, japaner och i synnerhet kineser. Jag delar din uppfattning att normala barer är tveksamma investeringar i form av lönsamhet, det måste finnas ett bredare utbud.

Kuai, det är inget fel att resonera som du, felet är att du tror eller hävdar att alla bör resonera som du. Man kan välja att leva utanför Sverige av olika skäl men ändå vara svensk. För vad är du annars? En fåne som tror sig vara internationell när alla andra är nationella, i synnerhet thai...

Wangthong, ärtsoppa och DN är uppfattat. Djupare diskussioner erbjudes beroende på intresse. Plus för ironiskylten!

Hamnoi, instämmer med tidigare talare och tackar för lyckönskningarna!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Som "förmögen" 50-plussare skulle jag INTE besöka "typ" svänskbarer.

"Ja åk ju för fan tä Thailand för å slippe svensk-fanskapet!" (I ordets rätta bemärkelse).

Jag har bott och levt utomlands stora delar av mitt liv men då jag saknade Sverige, så åkte jag hem!!

Jag tycker faktiskt det är lite patetiskt med dessa svenska svensk-ställen som försöker vara vad?

Ett hem hemma som inte är hemma?

Skärp er "Gubbar" bor ni i Thailand för ni längtar hem eller vad är det som är fel?

Sådana här gnällinlägg älskar jag. Får mig liksom att känna mig mindre dum. Har du skrivit fler i samma stil eller var det här bara "tur"?

Soiwalker,

Spännande idé. Hur ser demografin ut gällande svenskar i BKK? Jag har träffat en del äkta svenska expats men de brukar ju försvinna i mängden så jag har ingen aning om hur många det finns. Antar i vilket fall som helst att dessa blir din primära målgrupp? Att skapa rätt atmosfär på rätt läge är nog viktigare än specifika maträtter/dricka eller småsporter.

Lycka till i vilket fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara lite riskfyllt att bara koncentrera sig på svenska gäster...

En internationell bar med en svensk touch tror jag på...

Lycka till!!

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana här gnällinlägg älskar jag. Får mig liksom att känna mig mindre dum. Har du skrivit fler i samma stil eller var det här bara "tur"?

Jag tror att det var igenomtänkt! :-)

Konstigt nog skriver han på svenska fortfarande? Känns som att människa med den attityden lagt av med allting svenskt. :-)

Måste ju självklart finnas plats för vi som vill ha en pytt Bellman då å då också.

Bara för att man flyttar/bor utanför Sverige betyder ju inte att man lagt ner alla hemlandskänslor.

Eller enligt kuai så ska man i såna fall åka till Sverige när suget kommer. Blir en himla dyr pyttipanna det!

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en strålande idé, jag kommer gärna och glöm för allt i världen inte Bajens matcher i fotbollen.

Apropå trav så var jag på en bar i Hua Hin i vintras och där sa de att det fick muta polisen för polisen förstod att det var spel på hästarna och vi fick alla betala en liten "entréavgift" som gick till denna muta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som "förmögen" 50-plussare skulle jag INTE besöka "typ" svänskbarer.

"Ja åk ju för fan tä Thailand för å slippe svensk-fanskapet!" (I ordets rätta bemärkelse).

Jag har bott och levt utomlands stora delar av mitt liv men då jag saknade Sverige, så åkte jag hem!!

Jag tycker faktiskt det är lite patetiskt med dessa svenska svensk-ställen som försöker vara vad?

Ett hem hemma som inte är hemma?

Skärp er "Gubbar" bor ni i Thailand för ni längtar hem eller vad är det som är fel?

PMS? :ironi:
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana här gnällinlägg älskar jag. Får mig liksom att känna mig mindre dum. Har du skrivit fler i samma stil eller var det här bara "tur"?

Soiwalker,

Spännande idé. Hur ser demografin ut gällande svenskar i BKK? Jag har träffat en del äkta svenska expats men de brukar ju försvinna i mängden så jag har ingen aning om hur många det finns. Antar i vilket fall som helst att dessa blir din primära målgrupp? Att skapa rätt atmosfär på rätt läge är nog viktigare än specifika maträtter/dricka eller småsporter.

Lycka till i vilket fall!

eller var det här bara "tur"? :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Link to comment
Dela på andra sajter

Men är det verkligen så lätt att bara välja och vraka mellan vilka matcher och sporter man ska visa på sin bar med tanke på att dom sänds på en massa olika betalkanaler i europa som inte sänds i Thailand? och lita på streaming via ex. ett gäng Slingboxar känns inte som något säkert kort heller.

I övrigt vore det jävligt trevligt med en sådan sportbar i BKK.

Ändrades av Rismage
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana här gnällinlägg älskar jag. Får mig liksom att känna mig mindre dum. Har du skrivit fler i samma stil eller var det här bara "tur"?

Soiwalker,

Spännande idé. Hur ser demografin ut gällande svenskar i BKK? Jag har träffat en del äkta svenska expats men de brukar ju försvinna i mängden så jag har ingen aning om hur många det finns. Antar i vilket fall som helst att dessa blir din primära målgrupp? Att skapa rätt atmosfär på rätt läge är nog viktigare än specifika maträtter/dricka eller småsporter.

Lycka till i vilket fall!

För en 3-4 år sedan fanns det ungefär 600 svenskar med WP i Bangkok plus att det förmodligen finns 10 gånger fler utan WP i Bangkok. Man kanske inte ska glömma våra nordiska grannar heller som skulle kunna bli en del av baskunderna?

Fast vetefasen vad du ska med ladydrinks till, det är ju något som man har på "cheap charlie" ställen och inte i en riktig sportbar där man kommer för mat, sport ochdrycker.

Vill man bjuda en "lady" på en drink är det väl bara att bjuda ur det ordinarie sortimentet?

Var också noga med var du rekryterar din personal, Penalty spot på sukhumvit hämtade personalen direkt från Soi Cowboy verkade det som och det gav ju ingen känsla av stil och klass när jag var där i början, särskilt inte som de började tjata om "lady drinks" mitt under matchen...

Gå för de lite bättre servitriserna och bartendrarna, de som kan hålla koll på notor och liknande utan att placera dem i en skål framför kunden.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra idé, jag är inte ofta i BKK men jag skulle absolut ta mig till ditt ställe när jag är där. På Phuket /Karon har en amerikan en Sportbar med 4 eller 5 stora Tv -skärmar som visar olika stora sportevenemang av olika karaktär, F1 klart poulärast, fotboll , friidrott, ja sen kommer även del udda sporter helt ok. Han har en tidtabell anslagen så man kan se en vecka framåt vilka evenmang han avser visa och när, baren har duktiga bartenders som gör fina drinkar även med paraply, dessutom finns bra nacks och ett antal mindre rätter att smaska på vid bardisken eller på separata bord . Han samarbetar med en Thaikrog som är granne och tar maten i huvudsak därifrån, funkar mycket bra om du inte vill dra igång fullskaligt i egen regi i början. Sport, mat och gott att dricka är en inbjudande kombination, kan bli "fredagsmys" varje dag. Önskar dig Lycka till/Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt kul med snabb respons och goda råd!

MaiChai, cricket är uteslutet, en testmatch kan ju pågå I flera dagar..

John Khonken, trav är givetvis perfekt. Hur kunde jag bortse från det?

Bangkokkille, en meny av hög kvalitet med svenska inslag tror jag också bör fungera. En svensk mage behöver riktig mat minst 2 dagar I veckan!

Lemoni, jag kan inte kommentera det just nu men om projektet blir av så kommer forumets medlemmar att få full vetskapJ

Drivern, helt enig med dig. Borde kunna bli en mötesplats för forum medlemmar, travtokiga, snustokiga och heltokiga svenskar.

Baa, livespel via ATG/Internet vore ju formidabelt. Det uppslaget är värt flera rundor bira om det är genomförbart!

Keep it coming guys!

smart ide det kommer bli succe lycka till mvh
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja jag går och bor på nyöppnade Maermaid hotel på Soi 29 när jag är i Bangkok

Det är väll dom Scandinaverna som har vart längst i Bangkok vad jag vet, som äger detta nybyggda 10 våningshotell!!

Där finns det mesta och ett enkelrum kostar bara 1800 baht per dygn!!

Men en Svensk sportbar hade ju vart bra att gå till ibland

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen anledning till att ha lady drinks eller bartjejer, bättre att satsa på servitriser som kan ta en beställning på engelska. Borde få en bredare publik om det är en familievänlig sportbar dit falanger kan ta med sin familj för ett svenskt skrovmål.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...