Jump to content
IGNORERAD

Hyra mark i närheten av Khon Kaen


chrisnils075

Recommended Posts

Hej jag skulle behöva hjälp med att hitta en bit mark att hyra, den skall användas till en kyckling farm.

Är ute efter ca: 2 rai mark gärna nära en stor väg eller i närheten av en marknad, kort och gott där det passerar mycket människor.

Tacksam för alla tips

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Det finns en ledig plats (tre månader sedan) på andra sidan Toyotas regionskontor för nordöstra Thailand, perfect läge vi väg 2. Men det är inte billigt även uppe i Khon Kaen längre om du vill ha en riktigt bra läge. 2 Rai för 10 000 000 Baht, eller 50 000 Baht per månad om jag kommer ihåg rätt.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej :)

Det finns en ledig plats (tre månader sedan) på andra sidan Toyotas regionskontor för nordöstra Thailand, perfect läge vi väg 2. Men det är inte billigt även uppe i Khon Kaen längre om du vill ha en riktigt bra läge. 2 Rai för 10 000 000 Baht, eller 50 000 Baht per månad om jag kommer ihåg rätt.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Oj! 5M THB/rai!??? Kan det vara möjligt?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! 5M THB/rai! ??? Kan det vara möjligt?

Hej Andersbangkok :)

Jodå, ligger vid väg 2 på höger sida direkt när du kommer in i Khon Kaen, dvs om min aphjärna till minne inte rederat eller förvanskat all information från mina år i Thailand.

Ha en kanongo söndag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej Andersbangkok :)

Jodå, ligger vid väg 2 på höger sida direkt när du kommer in i Khon Kaen, dvs om min aphjärna till minne inte rederat eller förvanskat all information från mina år i Thailand.

Ha en kanongo söndag!

:wai:

Ok! Ja jag har ingen aning och jag tror inte för en sekund att din hjärna intagit någon som helst form av ap-stadium.

Ha en riktigt skön söndag själv!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag skulle behöva hjälp med att hitta en bit mark att hyra, den skall användas till en kyckling farm.

Är ute efter ca: 2 rai mark gärna nära en stor väg eller i närheten av en marknad, kort och gott där det passerar mycket människor.

Tacksam för alla tips

Vissa gillar doften av hönsskit.. jag skulle undvika den marknad som luktar hönsskit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Markpriser längs vägarna går upp kraftigt även i Isaan och det är både dyrt att köpa och hyra, och det finns alltid en risk för att man blir uppsagd av markägaren vid hyra om man lyckas bra, då kanske dom tar över verksamheten själva.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja der skal laves mange kyllinger, hvis ikke man elsker at arbejde gratis.

Hvorfor skal en kyllingefarm ligge ved en stærk trafikeret vej hvor der kører mange forbi?

Det er første gang jeg ser nogen der vil drive en farm der ikke ligger på landet, hvor jorden er

noget billigere.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ska alltså inte ligga exakt bredvid vägen, utan en bit in men med en stor skylt så att dom ser att vi har en farm i närheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Den ska alltså inte ligga exakt bredvid vägen, utan en bit in men med en stor skylt så att dom ser att vi har en farm i närheten.

Hej

Det förändrar det hela, då har du nog bra chans att hitta hyfsat billiga och bra alternativ.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ska alltså inte ligga exakt bredvid vägen, utan en bit in men med en stor skylt så att dom ser att vi har en farm i närheten.

Er det bare som en fritidssyssel?

For er det som noget der skal tjenes penge på, er de par stykker der holder ind kun spild af tid.

Der skal sælges mange kyllinger om måneden, hvis det skal være en forretning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi säljer ca: 3000 kycklingar/månad ca: kg st + att vi säljer ny kläckta kycklingar

Hvis du/i har en farm nu, hvad er så problemet?

Du må dog være den der er nærmest til at kende mulighederne for, hvad en mark

må koste for, at det kan svare sig.

Mit bedst bud er, kør rundt i området og forhør dig eller bedst få en thai til at finde marken.

Jeg sagde engang til konen hvor vi var meget lang ude på landet, spørg lige hvad 1 rai koster,

25.000 så stod jeg ud af bilen, men nu var det 125.000 der var blevet sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...