Jump to content
IGNORERAD

Körkort moped


matz

Recommended Posts

Hur är det med moped i Thailand går dom som MC så det krävs A-kort för att köra dom?

Hur definieras moped i Thailand?

Detta är nog ingen "moped" utan ett fordon som erfordrar mc-kort

HONDA%2525252Bwave100_black.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur definieras moped i Thailand?

Detta är nog ingen "moped" utan ett fordon som erfordrar mc-kort

HONDA%2525252Bwave100_black.jpg

Ja med tanke på hur fort dom går att köra så är jag lite fundersam på om det inte är en motorcykel även om det ser ut som en moppe
Link to comment
Dela på andra sajter

Inga mopeder i LOS, allt går som motobajj!

Mvh

Amja

eller mosaii ?

Helt klart att du måste ha giltigt körkort för mosaii iallafall, motsvarande A i Sverige.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför något som i Sverige kallas för MC helt plötslig blir moped i Thailand.

Hur är det med de grundläggande kunskaper? Allt som är över 50 cc är motorcyklar och kräver körkort.

Åker man på semester till Thailand då krävs det dessutom att man skaffar internationell körkort eller thaikörkort.

Det svenska körkortet duger inte enligt lag, Många poliser struntar i det men enligt lag så krävs det i Thailand och fler poliser reagerar på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför något som i Sverige kallas för MC helt plötslig blir moped i Thailand.

Hur är det med de grundläggande kunskaper? Allt som är över 50 cc är motorcyklar och kräver körkort.

Åker man på semester till Thailand då krävs det dessutom att man skaffar internationell körkort eller thaikörkort.

Det svenska körkortet duger inte enligt lag, Många poliser struntar i det men enligt lag så krävs det i Thailand och fler poliser reagerar på det.

Från 50-125 kubik är väl rätta definitionen lätt motorcykel men vi thailandsveteraner kallar dom för moppar, det har bara blivit så.

Thaiarna själva säger nog motorbike när dom snackar engelska,

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från 50-125 kubik är väl rätta definitionen lätt motorcykel men vi thailandsveteraner kallar dom för moppar, det har bara blivit så.

Thaiarna själva säger nog motorbike när dom snackar engelska,

Fritz..

Jag hade fått för mig att den enda gränsen på storlek i Thailand gick vid 90 cc som är största motor som en Thailändare över 15 år men under 18 år för framföra. Med körkort.

Ett litet aber med den gränsen är att jag har inte hittat några hojar under 90 cc i Thailand så dottern (15 år) kör omkring med en 110 cc hoj. Utan några protester från "männen i brunt". Hittills i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade fått för mig att den enda gränsen på storlek i Thailand gick vid 90 cc som är största motor som en Thailändare över 15 år men under 18 år för framföra. Med körkort.

Ett litet aber med den gränsen är att jag har inte hittat några hojar under 90 cc i Thailand så dottern (15 år) kör omkring med en 110 cc hoj. Utan några protester från "männen i brunt". Hittills i alla fall.

Det stämmer precis det. Jag kommer ihåg grabbens första körkort. där stod det att det var max 90cc det gälde för.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade fått för mig att den enda gränsen på storlek i Thailand gick vid 90 cc som är största motor som en Thailändare över 15 år men under 18 år för framföra. Med körkort.

Ett litet aber med den gränsen är att jag har inte hittat några hojar under 90 cc i Thailand så dottern (15 år) kör omkring med en 110 cc hoj. Utan några protester från "männen i brunt". Hittills i alla fall.

Du har säkert rätt, jag tänkte på den svenska definitionen av moped. Kallas "mopparna" här som är under 90 cc något annat än dom som har större cylindervolym ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågade frugan, svaret va klockrent "maybe you can drive in small soi without license"

Sorry...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför något som i Sverige kallas för MC helt plötslig blir moped i Thailand.

Hur är det med de grundläggande kunskaper? Allt som är över 50 cc är motorcyklar och kräver körkort.

Ja är man ny Thailandsresenär är det väl inte så lätt att veta vad som gäller. Det där med 50 cc är väl en Svensk definition eller menar du att den gäller i Thailand också?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklar gäller svenska lagar och regler i Thailand :police:

:y15:

I hela världen har jag hört från en säker källa

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jap jag har samma källa

Självklart gäller svensk lag i TH

(efter 10 äl och en flaska mekong med polischefen som sedan hjälper en upp med bildören)

MV

AC

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja är man ny Thailandsresenär är det väl inte så lätt att veta vad som gäller. Det där med 50 cc är väl en Svensk definition eller menar du att den gäller i Thailand också?

Jag menar att om du åker till ett annat land så som resenär är du skyldig att se vad som gäller där.

dit du åker så att du sliper bekymmer.

Eller så kan du muta polischefen där du finns så sliper du böter. Men det kommer att slutta med att du får muta många.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...