Jump to content
IGNORERAD

Köpa moppe.


biran

Recommended Posts

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    4

  • piloten66

    4

  • Chryzaliz

    3

  • biran

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man kan förbättra köregenskaperna genom att man väljer riktiga fälgar (lättmetall) och

byter stöddämpare till starkare gasvariant, som finns i olika färger=olika styvhet.

Röd, gul och svart kommer jag på utan ansträngning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Denna kan jag varmt rekommendera. Har kört den snart 1.200 mil här på landsbygden. Kvalitetsmässigt känns den fortfarande som ny.

Några däckbyten och punkteringar är det enda. Har klarat mina 95-100kg galant. Luftkyld oljekylare m.m

Går som ett spjut med fet falang och frugan på bönpallen.

Yahama Spark 135 cc :thumbsup:

post-8709-0-96533100-1352882161.jpg

post-8709-0-96533100-1352882161.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Har en Honda Click,inkopt 2007,har rullat hela 44420km+200m,har funkat kanon forutom normalt slitage,servad enl. boken,har inte markt nagra problem med fjadringen,kan inte forsta problematiken med fjadringen,det ar val vardagskorning och inte racing i chikaner osv.,dagens moppar har ju ett valdigt modernt fjadringsystem atmindstonde bak,kan forsta forsamrade vagegenskaper om man gor denna mycket markliga forandringen som att lagga pa dom dar "cyckeldacken+falgarna" som man ser manga gor,det strider mot all tankbar vagegenskaps teknologi,ar inte precis liten jag heller,harom veckan akte vi 3 vuxna(ca.200kg) till kiosken.inga som helst problem.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Da har du aldrig kort pa nagon hund,du kor omkull oavsatt cc och storlek.

Halsningar

Chan2011

nix jag har inte kort på någon hund ÄN

vad korde du när du korde på hunden !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag körde över en hund som kom utrullandes under en toyota 4X4 men jag klarade mig med en jävla tur men jävla vad det small i moppen

Honda click -06

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

nix jag har inte kort på någon hund ÄN

vad korde du när du korde på hunden !

Har inte heller kort pa nagon hund lyckligtvis,men har nagra mil pa bana och landsvag genom aren,sa jag tror mej att ha erfarenheten att storleken inte har nagon betydelse i detta fallet.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, när jag kommer ner i december ska jag köpa en moppe och skulle gärna ta emot lite tips. Vilken modell ska man välja ( väger dryga 100 pannor)? Automat eller manuell låda? Köpa nytt eller beg? Vilka märken ska undvikas?

Tackar på förhand

Biran

För min del så går alla modeller med enkelsving bort!

Sen som jänkarna sa en gång i tiden-slagvolym är bra(nothing beats cubicinches).

Stora hjul är bättre på sämre vägar.

Är du inte van MC förare/vänstertrafik förare så definitivt automat!

Min favirit hittils i Thailand är Yamaha Nouvo, jag ligger också på dryga 100 pannor.

Inge

Link to comment
Dela på andra sajter

En std TucTuc med flak o tvärställda bänkar börjar vid dryga 55 000, en "farangmodell" med framåtriktad soffa och lite bling bling c:a 125 000.

Sen kan man nog få en för en halv mille också men tror inte det är ett alternativ till bil, eller moppe!

eller kanske ännu billigare http://www.delupe.se/shop/?q=Tuk-tuk-taxi&gclid=CPGWwaDzz7MCFUV66wodGGgAMw ???

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

För min del så går alla modeller med enkelsving bort!

Sen som jänkarna sa en gång i tiden-slagvolym är bra(nothing beats cubicinches).

Stora hjul är bättre på sämre vägar.

Är du inte van MC förare/vänstertrafik förare så definitivt automat!

Min favirit hittils i Thailand är Yamaha Nouvo, jag ligger också på dryga 100 pannor.

Inge

Honda har kommit med wawe 110cc aut.

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Titta inte på moppar med en dämpare och små däck, det är rena skiten.

Dream är klart skönast att köra, sitter bra och skönt. Enligt mig.

Kör själv just nu med air blade, den e ok men inte mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag kör en Yamaha Novou 135cc jag har bytt dämpare bak då jag tycker orginal är lite klena,jag väger 100 pannor med. Men är super nöjd med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Just nu håller jag på med en Honda CB 750 K 1979-1982 så det blir den som man ska åka på, tröttnat på Klicken nu då den är för liten för 2 st

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejens bror hade en Honda som gått otroligt mycket men så jobbade han som moppetaxi.

föreslår att titta på vad dessa taxicfassirar gillar för de vet bäst,.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...