Jump to content
IGNORERAD

Köpa moppe.


biran

Recommended Posts

Hej, när jag kommer ner i december ska jag köpa en moppe och skulle gärna ta emot lite tips. Vilken modell ska man välja ( väger dryga 100 pannor)? Automat eller manuell låda? Köpa nytt eller beg? Vilka märken ska undvikas?

Tackar på förhand

Biran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    4

  • piloten66

    4

  • Chryzaliz

    3

  • biran

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

min tankar och synpå det hela

åk bakom en tungt lastad mope och titta hur ramen beter sig

kor du på en hund eller ner i en liten storre grop så är risken stor att du stjälper

jag kor en honda Phantom 200cc och är nojd med den , har kort 32.000 Km med den

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, när jag kommer ner i december ska jag köpa en moppe och skulle gärna ta emot lite tips. Vilken modell ska man välja ( väger dryga 100 pannor)? Automat eller manuell låda? Köpa nytt eller beg? Vilka märken ska undvikas?

Tackar på förhand

Biran

Enligt min alldeles egen ovederhäftiga övertygelse är om vi pratar moppe, Honda AirBlade i en klass för sig, ångrar så inibängen att jag sålde den till förmån för en ny mindre variant!

Betr, förarvikt...nära 100 pannor här med!

Kostar tror jag runt 60 slängar! THB

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej, när jag kommer ner i december ska jag köpa en moppe och skulle gärna ta emot lite tips.

Vilken modell ska man välja ( väger dryga 100 pannor)? Automat eller manuell låda? Köpa nytt eller beg?

Vilka märken ska undvikas?

Tackar på förhand

Biran

Är det inte roligare att ha en TukTuk med partysoffor i bak?

post-5068-0-32575500-1352813782.jpg

http://www.globaltuktuk.com/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=21&Itemid=50&lang=en

post-5068-0-32575500-1352813782.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Enligt min alldeles egen ovederhäftiga övertygelse är om vi pratar moppe, Honda AirBlade i en klass för sig, ångrar så inibängen att jag sålde den till förmån för en ny mindre variant!

Betr, förarvikt...nära 100 pannor här med!

Kostar tror jag runt 60 slängar! THB

Den har utgått ur sortimentet

Så va köpa istället. Jag vet inte. Men som tur är har jag 2 på uppfarten så jag klarar mig ett tag.

PCX är för klumpig. Ok om man kör landsväg men åker man på mindre vägar och i stan går den bort för mig.

Hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar Yamaha Nouvo 135 cc med lättmetall fälgar. Canon

Japp den är kanon har haft min nu i ca 3 år funkar superbra

Skickat från mig

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya Honda Click.

Pris med combibrake ca 50 000b

Jag köpte en i mars, den kan klart rekomenderas!post-7842-0-67078800-1352820823_thumb.jp

post-7842-0-67078800-1352820823_thumb.jp

Ändrades av PeterA
Link to comment
Dela på andra sajter

Clicken blir rasslig ganska fort,min har bara gått 500mil o känns redan sådär.. Har en Pzx 125 Honda o den verkar mer välbyggd

o inte alls klumpig tycker jag,bra drag o soppasnål..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tuktuk ca 150000

Skickat från mig

Vad är priset för tuktuken.

En std TucTuc med flak o tvärställda bänkar börjar vid dryga 55 000, en "farangmodell" med framåtriktad soffa och lite bling bling c:a 125 000.

Sen kan man nog få en för en halv mille också men tror inte det är ett alternativ till bil, eller moppe!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En std TucTuc med flak o tvärställda bänkar börjar vid dryga 55 000, en "farangmodell" med framåtriktad soffa och lite bling bling c:a 125 000.

Sen kan man nog få en för en halv mille också men tror inte det är ett alternativ till bil, eller moppe!

Och det roliga är att en tuctuc ser olika ut i varje stad.en tuctuc i Bkk eller Udon tex är ju inte riktigt av lika modell eller pris.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det roliga är att en tuctuc ser olika ut i varje stad.en tuctuc i Bkk eller Udon tex är ju inte riktigt av lika modell eller pris.

Och det roliga är att en tuctuc ser olika ut i varje stad.en tuctuc i Bkk eller Udon tex är ju inte riktigt av lika modell eller pris.

Kom just på mig själv med att ha missat den lilla geografiska jämförelsen, tur att du är vaken...klockan är ju snart 3 på natten här i risbyn Udon!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yamaha nouvo 135cc gillar jag. Bra drag, stabil men ändå ganska smidig.

Instämmer

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

min tankar och synpå det hela

åk bakom en tungt lastad mope och titta hur ramen beter sig

kor du på en hund eller ner i en liten storre grop så är risken stor att du stjälper

jag kor en honda Phantom 200cc och är nojd med den , har kort 32.000 Km med den

Da har du aldrig kort pa nagon hund,du kor omkull oavsatt cc och storlek.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Satsa på en med dubbla stötdämpare bak om du inte köper en Yamaha Spark 135 som har "riktig" stötdämpning bak.

F.ö. den mest kraftfulla motorcykeln i den här klassen med 16 Hp och toppfart på 135+ Kostar strax över 50.000

Bland scootrarna är ju Yamaha Nouvo och Honda Airblade riktigt bra.

Själv har jag numera en Suzuki Hayate som jag är nöjd med. Det enda minuset är stötdämparna bak som är för klena och skall bytas mot gasdämpare. Då väger jag bara 75 pannor.

Ändrades av Chryzaliz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har en Yamaha Nouvo 135cc och jag är helnöjd.

Den har dubbla svingar och dubbla stötdämpare bak och är lite större än alla löjliga småmoppar.

Men den är inte onödigt stor som och är därför precis lika smidig som dom dom flesta andra.

En fördel är att det är bra klipp i motorn. När man står vid rödljuset är det inga problem att komma iväg först om man vill det.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...