Jump to content
IGNORERAD

LCHF


Wanchai

Recommended Posts

Är det någon som behöver mera inspiration, titta på den här killen. Han har losat 92.5 kilo (89 när detta filmades) på 2 år med LCHF.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peter_BKK

    17

  • Wanchai

    15

  • erik-sson

    14

  • andrejsdenruskige

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Körde en HCHF som experiment gick ner 4 kg på 10 dagar. Ensidig kost är grym.

Se bara till att det är taskigt med näringsämnen och allt annat också.

Men, till syvende och sist. Man måste göra av med mer energi än man tar in. Och till det behövs ingen matematik tråd. Enkel + & - funkar finfint.

HCHF :ahh: .. Man har kass fantasi eller är dåligt påläst om man påstår att LCHF-mat är tråkig... Men du körde ju en specialare HCHF så detta gäller inte dig som tur är :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

HCHF :ahh: .. Man har kass fantasi eller är dåligt påläst om man påstår att LCHF-mat är tråkig... Men du körde ju en specialare HCHF så detta gäller inte dig som tur är :crazy:

Var har jag påstått att LCHF är tråkigt. Väljer jag själv så käkar jag bara oxfilé utan något till.

Jag kanske är dåligt påläst, men du läser dåligt.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Var har jag påstått att LCHF är tråkigt. Väljer jag själv så käkar jag bara oxfilé utan något till.

Jag kanske är dåligt påläst, men du läser dåligt.

Detta gällde ju inte dig då körde en specialare HCHF ;-) . Dock kan "Ensidig kost är grym" tolkas olika. Ordet "grym" kan misstolkas vilket jag tydligen gjorde... :_russian:

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Detta gällde ju inte dig då körde en specialare HCHF ;-) . Dock kan "Ensidig kost är grym" tolkas olika. Ordet grym kan misstolkas på många sätt vilket jag tydligen gjorde... :_russian:

Ahh, förstå dig nu. Jag var som vanligt otydlig.

Bättre beskrivning kommer här.

Ensidig kost är väldigt bra om man vill gå ner i vikt. Kanske inte hälsosam, men effektiv.

Sen får man nog ta en eller två dagar med ganska liten mängd mat för att krympa magsäcken och på så sätt minska magsäckens storlek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en video som får en att tänka till ang vad det är vi stoppar i oss.

För den som orkar, kan hela serien på 11 avsnitt ses här

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde lite LCHF idag, 2 varmkorvar i 1 bröd!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var min sena middag. Parmaskinka, Salame Nostrano, Edamer, Gorgonzola, rökt ost, Philadelphia, Majonäs och slutligen lite dill för grönsakernas skull :crazy: .. Och till det vatten, fast ett glas vit vin eller två hade vart godare till maten helt klart, men går ju inte om man kör strikt LCHF.

Fick i mig all salami och majonnäsen och hälften av det andra innan det tog tvärstopp...

311410_10151157507393877_13873160_n.jpg

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nä Tommy. du beskrev precis vad HCHF var för något :crazy:

Det finns ju proteiner i korv. Då är det fusk.

Vitt bröd och majonnäs. Möjligtvis får man fuska med skinka, men det är bara socker och salt i dom så det kanske är ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var min sena middag. Parmaskinka, Salame Nostrano, Edamer, Gorgonzola, rökt ost, Philadelphia, Majonäs och slutligen lite dill för grönsakernas skull :crazy: .. Och till det vatten, fast ett glas vit vin eller två hade vart godare till maten helt klart, men går ju inte om man kör strikt LCHF.

Fick i mig all salami och majonnäsen och hälften av det andra innan det tog tvärstopp...

311410_10151157507393877_13873160_n.jpg

Vin är väl inget problem så länge det gäller torra viner, eller har jag missat nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vin är väl inget problem så länge det gäller torra viner, eller har jag missat nåt?

Vin är helt okay om man att villig att offra lite fettförbränning och inte kör så strikt. Med strikt LCHF menas att man inte intar som mest 10 gram kolhydrater per dag. Håller man en sådan strikt kost så hamnat kroppen så småningom in något som kallas Ketosis eller Ketosfas som är en normal anpassning av kroppen som inte är farlig och skall inte sammanblandas med ketoacidos. Ketoacidos är ett farligt tillstånd som vanligen uppstår vid diabetes och insulinbrist

Ökad ketogenesis innebär att koncentrationen av ketoner i blodet ökar. När mängden ketoner uppgår till 0.2 mmol per deciliter blod har man inträtt ett tillstånd som kallas för ketosis. Under en ketogen diet uppgår mängden ketonkroppar i blodet till 5-6 mmol / dl blod. Ketosis är ett tecken på att kroppen har övergått från att använda i huvudsak kolhydrater som energi till att använda fett som primär energikälla.

.

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Efter att för första gången i mitt liv fått högt blodtryck vill jag göra något åt det utan att använda medicin. Jag har hört mycket om LCHF, bara positivt så ville testa det. Efter en vecka har jag minskat 2,7 kg och vill fortsätta både pga vikt men även för att försöka få en positiv effekt på blodtrycket.

Problemet är att förklara detta för min thaifru. Jag har försökt att hitta någon sida om detta på thai men har inte funnit någon. Är det någon här som har någon länk till någon sida på thai om LCHF vore jag tacksam.

Tackar på förhand.

Prutten

4 kg ner och blodtrycket ok på två veckor. Plus att jag känner mig mycket piggare. Tror jag fortsätter med LCHF.

Jag hade problem att förklara för min fru i början med hittade till sist info om det på thai, så matlagningen funkar bättre för hon vill så gärna servera god mat.

En kul grej och tips. Igår såg jag att hon gjort vårrullar innan hon åkt till jobbet och jag tänkte att det är tveksamt om det är nåt för mig. Sen ringde hon och frågade om jag ätit av dem (jag hade inte det) och förklarade att hon gjort de med ostskivor. Jättegott, kan rekommendera det.

Hon har hittat på det själv enligt henne och jag har aldrig sett eller hört om det heller. De är fyndiga de små liven, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 kg ner och blodtrycket ok på två veckor. Plus att jag känner mig mycket piggare. Tror jag fortsätter med LCHF.

Jag hade problem att förklara för min fru i början med hittade till sist info om det på thai, så matlagningen funkar bättre för hon vill så gärna servera god mat.

En kul grej och tips. Igår såg jag att hon gjort vårrullar innan hon åkt till jobbet och jag tänkte att det är tveksamt om det är nåt för mig. Sen ringde hon och frågade om jag ätit av dem (jag hade inte det) och förklarade att hon gjort de med ostskivor. Jättegott, kan rekommendera det.

Hon har hittat på det själv enligt henne och jag har aldrig sett eller hört om det heller. De är fyndiga de små liven, hehe.

Var hittade du info på thai ??

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hittade du info på thai ??

Det var frugans son som hittade det. Tyvärr vet jag inte vilken site.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att för första gången i mitt liv fått högt blodtryck vill jag göra något åt det utan att använda medicin. Jag har hört mycket om LCHF, bara positivt så ville testa det. Efter en vecka har jag minskat 2,7 kg och vill fortsätta både pga vikt men även för att försöka få en positiv effekt på blodtrycket.

Problemet är att förklara detta för min thaifru. Jag har försökt att hitta någon sida om detta på thai men har inte funnit någon. Är det någon här som har någon länk till någon sida på thai om LCHF vore jag tacksam.

Tackar på förhand.

Prutten

Minimera ditt salt intag det hjälper mot högt blodtryck

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att för första gången i mitt liv fått högt blodtryck vill jag göra något åt det utan att använda medicin. Jag har hört mycket om LCHF, bara positivt så ville testa det. Efter en vecka har jag minskat 2,7 kg och vill fortsätta både pga vikt men även för att försöka få en positiv effekt på blodtrycket.

Problemet är att förklara detta för min thaifru. Jag har försökt att hitta någon sida om detta på thai men har inte funnit någon. Är det någon här som har någon länk till någon sida på thai om LCHF vore jag tacksam.

Tackar på förhand.

Prutten

Genomsnittet i Sverige äter ungefär 12g per dag =4,3 kilo per år det skulle säkert kunna halveras med lägre blodtryck som följd

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

4 kg ner och blodtrycket ok på två veckor. Plus att jag känner mig mycket piggare. Tror jag fortsätter med LCHF.

Jag hade problem att förklara för min fru i början med hittade till sist info om det på thai, så matlagningen funkar bättre för hon vill så gärna servera god mat.

En kul grej och tips. Igår såg jag att hon gjort vårrullar innan hon åkt till jobbet och jag tänkte att det är tveksamt om det är nåt för mig. Sen ringde hon och frågade om jag ätit av dem (jag hade inte det) och förklarade att hon gjort de med ostskivor. Jättegott, kan rekommendera det.

Hon har hittat på det själv enligt henne och jag har aldrig sett eller hört om det heller. De är fyndiga de små liven, hehe.

Grattis Prutten,

Var själv tvungen att ta ett break då jag hade ett livsviktigt möte förre veckan och huvudet kändes som mossa. Folk på ett LCHF sa att det kunde ta upp till 4 veckor innan kolhydrats-bakfyllan gick över och rekommenderade mig att starta att äta "normalt" några dagar före mötet. Mötet gick kanon så det har väl firats lite med för många pilsner . Så nu +4kg :-p Men startade med LCHF igen idag måndag... 2 Stekta ägg med massor med smält ost till frukost och 175 gram fläskmedaljonger med massor med gorgonzolasås har det blivit idag.

Kör du strikt (<10 gram) eller?

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Din viktminskning har säkert inget med LCHF att göra! Du skulle ha minskat lika mycket utan. Det som hänt är att du verkligen vill få ett konstant lägre blodtryck. Så det är helt andra faktorer som påverkat din hjärna och fått dig att gå ner i vikt.

Fast alla sätt är bra utom de dåliga. Minska födointag och motionera mera är vad som gäller.

Läs detta och begrunda, är det populärskvallertidningarna som vet eller är det "de lärde" som har koll på problemet med LCHF-haipen?

Å andra sidan är väl redan LCHF ute bland skallertidningar och bloggerskor som tror sig veta allt om närlingslära!

http://www.lakartidn...articleId=17565

Det här är faktiskt kvalificerad bullshit! Går upp i vikt gör man om man äter mer energi än vad man förbrukar, men förbrukningen ställer in sig en hel del efter näringsintaget. Ät som en katt och förbrukningen ställer in sig på svält, man går nog ner i vikt men det finns ingen reson mellan plågorna och viktminskningen.Ät för mycket och förbränningen ökar -till en viss grad. Går upp i vikt gör dom flesta av oss därför att vi äter kolhydrater på ett sätt och i en omfattning som historiskt är totalt okänt för vår art och därför att kolhydrater är en förutsättning för att gå upp i vikt. Man blir fet av fett, men bara om man också äter kolhydrater! Förklaringen är att kolhydraterna snabbt omvandlas till glucos (socker) och då startar produktionen av insulin. Det hormonet är nödvändigt för att reglera blodsockret, men också för att lagra upp fett. Insulinet är nyckeln till fettcellerna. Insulin är också nödvändigt för återhämtning efter tung träning, styrketräning på LCHF är ingen hit.

Att reglera sin vikt är inte svårt, återgå till en kost som är normal för vår art och de flesta av oss går ner automatiskt. LCHF är ungefär vad man åt på stenåldern och ända fram till tiden för konstgödseln och dagens stora skördar och billiga säd och fram till potatisen, som nådde oss ungefär samtidigt.

Nej, Du kan inte banta med LCHF och dricka Chang. Sorry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...