Jump to content
IGNORERAD

Apelsinjuice


peckers

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Var många år sedan jag drack apelsinjuice i Thailand, men jag vet att jag hittade något liknande det vi har i Sverige förut.

Efter lite bildgooglande så tror jag att det kan ha varit Ufc orange juice det var, men är inte säker..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Tipco Squees, Har en massa olika men den som är mest "svensksmakande" är den som heter Valencia!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tipco juice är 100% apelsinjuice. Finns ingen som är godare enl min smak.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade på Tipco Valencia men köpte Malee 100% California Orange Den funkar men hade riktigt besk eftersmak! Blir testa Tipco Valencia nästa gång

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Varför köpa industripressad juice från koncentrat i Thailand när det finns färskpressad juice överallt?

Passionsjuice:

7upydana.jpg

Guavajuice:

e5enamab.jpg

Man får dock vara lite vaksam att den är osötad ( mei wan ) ..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns som sagt mycket juice på gatan som är god men knappast Apelsinjuice :/ Då är det Tangerine och gillar ej den juicen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett Tropicana juice på de större affärerna. Jag tycker den smakar gott.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför köpa industripressad juice från koncentrat i Thailand när det finns färskpressad juice överallt?

Passionsjuice:

7upydana.jpg

Guavajuice:

e5enamab.jpg

Man får dock vara lite vaksam att den är osötad ( mei wan ) ..

Med vänlig hälsning,

Håller med, varför nöja sig med industriprodukter, när det finns färsk apelsinjuice.

Min favorit i drickaträsket är dock "nam takai", (citrongräsjuice). Den har varit svår att få tag på förut men numera verkar den omöjlig att få tag på. Var så glad i sommar när jag trodde att jag fått tag på den under en hantverksmässa. Som tur var köpte jag inte på mig något större parti. Efter att ha smakat och inte tyckt att den var så speciell, köpte jag med mig några flaskor hem.

Hemma så upplyste de mig om att det fanns något annat än citrongräs som de gjorde "nam takai" av också. Citrongräs hördes vara för svårt att få tag på i större partier till vettiga priser efter översvämningarna. Tar gärna emot tips om var man kan köpa "riktig nam takai" gjord på citrongräs! Är det någon annan som smakat och tycker om smaken?

Ursäkta TS, hoppas att du inte tar illa om jag tar upp dessa juice relaterade frågeställningar i din tråd. Isåfall kan vi kanske be någon moderator att flytta den till en egen tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns som sagt mycket juice på gatan som är god men knappast Apelsinjuice :/ Då är det Tangerine och gillar ej den juicen

Jag har då inte sett riktiga apelsiner under min 9år här. Jag kanske är blind men det enda som verkar finns lokalt är olika "mandarin, klementensorter". Min favorit är helt klart Sai Nam Pung

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
mamma bäng fan pappa käng

Ge upp och ta ett alternativ?

8a4u8ete.jpg

Morot+Passion

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...