Kenneth4618 Inlagd November 21, 2012 Dela Inlagd November 21, 2012 Det får snart alla göra. Men vem säger att det passar på samma arbete i alla år? Vissa kan ju byta jobb efter hand. Så har jag gjort. Det var liksom menat som fast utan :ironi:skylt eftersom de flesta måste jobba till 65 fast helst till 67 enligt somliga. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd November 21, 2012 Dela Inlagd November 21, 2012 Eller 75 enligt andra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IngeVidare Inlagd November 21, 2012 Dela Inlagd November 21, 2012 Ändrar inte SAS på service inställningen och på service tänket. Så kan dom lägga ner. Sura och slöa Flygvärdinnor bör söka, annat jobb på annat håll. Hälsar pigge01 Så här menar du? http://www.svd.se/naringsliv/branscher/handel-och-tjanster/danska-flygvardinnor-sager-upp-sig_7689490.svd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd November 21, 2012 Dela Inlagd November 21, 2012 Kabin personalen som säger uppsig hos sas kan säkert arbeta som fågelskrämmor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 21, 2012 Dela Inlagd November 21, 2012 Har åkt med SAS flera gånger och tycker servicen varit OK! varje gång Är god service och gott bemötande som är bra service eller är utseende på personalen som avgör vad som är bra “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 21, 2012 Dela Inlagd November 21, 2012 Kabin personalen som säger uppsig hos sas kan säkert arbeta som fågelskrämmor Vad jag kan förstå är det mest Dansk personal som säger upp sig, och det är väl bara bra.det är väl de som ofta satt käppar i hjulen och varit missnöjda...ett steg mot försvenskande av SAS. Finns garanterat hur många som helst i Sverige som köar för de jobban i SAS, glada trevliga och arbetsvilliga. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd November 21, 2012 Dela Inlagd November 21, 2012 Vad jag kan förstå är det mest Dansk personal som säger upp sig, och det är väl bara bra.det är väl de som ofta satt käppar i hjulen och varit missnöjda...ett steg mot försvenskande av SAS. Finns garanterat hur många som helst i Sverige som köar för de jobban i SAS, glada trevliga och arbetsvilliga. För en 6-7 år sedan när jag flög med SAS mellan Ängelholm och Stockholm var det alltid minst en dansk och en norsk i kabinpersonalen att det skulle finnas personal från alla tre länderna på alla flighter-det var tydligen ett krav från facken. Vad kostade inte detta under alla år? Traktamenten, överliggningar, You name it... Men den reglen verkar vara bort sedan ett par år tillbaka, nu är det alltid svenskor och svenskar i personalen ombord på dessa inrikesflighter. Supertrevliga och i mina ögon väldigt serviceminded. Kommer även ihåg för ett antal år sedan när den danska kabinpersonalen motsatte sig att SAS anställde kinesiska flygvärdinnor på flighterna till och från Kina. Har man besökt Kina så inser man att det finns massor med folk som inte pratar eller förstår något annat än Mandarin och det kan då vara komplicerat att förklara allt för dem. På Finnair var det inga problem så där förlorade SAS mycket av Kinatrafiken innan facket till slut gav med sig. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd November 21, 2012 Dela Inlagd November 21, 2012 Så här menar du? http://www.svd.se/na...sig_7689490.svd Nej! Normalt byter en del jobb inom företaget eller söker annat jobb efter 10-20 år på samma jobb. Själva har jag byt arbetsuppgifter 5-7 gånget. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IngeVidare Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Har åkt med SAS flera gånger och tycker servicen varit OK! varje gång Är god service och gott bemötande som är bra service eller är utseende på personalen som avgör vad som är bra Jag håller absolut med dej, alltid bra service och korrekt behandlad sen deras köpa till en bagage plats på upp till 23kg för 400:- är helt kanon när det ska släpas hem diverse mat och prylar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Har åkt med SAS flera gånger och tycker servicen varit OK! varje gång Är god service och gott bemötande som är bra service eller är utseende på personalen som avgör vad som är bra Naturligtvis är det service och gott bemötande som är det viktiga för mig. Att en del andra sätter peronalens utseende som viktigast beror nog på att dom själva för länge sedan passerat "bäst före datum" men vägrar inse detta faktum genom att t.ex vägra se sig själva i spegeln. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Naturligtvis är det service och gott bemötande som är det viktiga för mig. Att en del andra sätter peronalens utseende som viktigast beror nog på att dom själva för länge sedan passerat "bäst före datum" men vägrar inse detta faktum genom att t.ex vägra se sig själva i spegeln. Fritz.. Håller med. Flygvärdinnors ålder och utseende är inte viktigt för mig, jag värdesätter trevligt bemötande och god service. Dock tråkigt när en del kvinnors uppenbara klimakterieproblem går ut över mig. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Professionellt agerande av kabinpersonalen vid ett nödläge är inte heller att förakta. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IngeVidare Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Vad jag kan förstå är det mest Dansk personal som säger upp sig, och det är väl bara bra.det är väl de som ofta satt käppar i hjulen och varit missnöjda...ett steg mot försvenskande av SAS. Finns garanterat hur många som helst i Sverige som köar för de jobban i SAS, glada trevliga och arbetsvilliga. Tydligen har dessa nytt på G. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15818812.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Tydligen har dessa nytt på G. http://www.aftonblad...icle15818812.ab Ok vad.. unnar du dom inte ett nytt jobb?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Håller med. Flygvärdinnors ålder och utseende är inte viktigt för mig, jag värdesätter trevligt bemötande och god service. Dock tråkigt när en del kvinnors uppenbara klimakterieproblem går ut över mig. Herr Chang har talat. Klockrent! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 (ändrad) Tydligen har dessa nytt på G. http://www.aftonblad...icle15818812.ab Men smart att ta ut lön utan att betala skatt som går till "pangsionen"! Men hur som haver,sas lovade extra poäng om man svarade på en 15min lång enkät, och visst kom det 1500p extra in på kontot! Ändrades November 22, 2012 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Det var intressant läsning om Emirates, visste inte att den är bara 27 år gammal bolag! Sen har de beställt över 200 nya plan, utöver de nuvarande 186 st. En av få flygbolag som går med vinst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Har rest med sas på långdistans men sista gången efter en anslutning från florida, från new york till arlanda så hade jag så jävlar ont i röven så det fanns inte en möjlighet att ens tänka på att sova - den värsta resan jag gjort någonsin, finns ingenstans att ta vägen efter ett tag - bara att sätta sig och lida halvsovande hela vägen till arlanda. En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Men smart att ta ut lön utan att betala skatt som går till "pangsionen"! Men hur som haver,sas lovade extra poäng om man svarade på en 15min lång enkät, och visst kom det 1500p extra in på kontot! Måste man inte vara en "pangbrud" för att få pangsion? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Har rest med sas på långdistans men sista gången efter en anslutning från florida, från new york till arlanda så hade jag så jävlar ont i röven så det fanns inte en möjlighet att ens tänka på att sova - den värsta resan jag gjort någonsin, finns ingenstans att ta vägen efter ett tag - bara att sätta sig och lida halvsovande hela vägen till arlanda. Been there done that! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Det var intressant läsning om Emirates, visste inte att den är bara 27 år gammal bolag! Sen har de beställt över 200 nya plan, utöver de nuvarande 186 st. En av få flygbolag som går med vinst. Jag misstänker att en stor del av vinsten bygger på tillgång till billigt flygbränsle... något som inte är alla flygbolag förunnat. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Åkte hem från Bkk med SAS, med 6 revben skadade efter en olycka i Thailand. Då var det skönt med svensktalande crew. Jag fick all hjälp jag behövde och de omplacerade mig till bättre plats. Bar mitt bagage, mm. Verkligt god service.... Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Tydligen har dessa nytt på G. http://www.aftonblad...icle15818812.ab Så bra då, även om jag tror att +50 åriga Svend och +50 Helle får det svårt hos araberna, de söker nog 25 åriga blonda Lena med d-kupa..det är nog den bittra sanningen för många. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 Jag misstänker att en stor del av vinsten bygger på tillgång till billigt flygbränsle... något som inte är alla flygbolag förunnat. Herr Chang har talat. det misstänker jag med, och sen har de sitt hub i Dubai, med reducerade avgifter. Shejk Ali Hassan, har dollar i kassan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 (ändrad) Glamouren om resande via flygplan har sedan länge försvunnit hos resenärerna...De som envisas är SAS ,som tror att vi lever på 50 talet med macho kaptener och nätta flygvärdinnor,,,,,, Acceptera att kaptenen kör tunnelbanan och flygvärdinnan severar på ett fik... Ändrades November 23, 2012 av chiangmai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu