Jump to content
IGNORERAD

Thailändare spindel i nätet vid noshörningsjakt


Wangthong

Recommended Posts

En thailändsk man har i dagarna dömts till ett 40-årigt fängelsestraff för sin inblandning i den illegala handeln med noshörningshorn från Sydafrika. Hittills i år har 528 noshörningar i Sydafrika dödats av tjuvjägare. Det slår förra årets svarta siffror på 448 illegalt dödade noshörningar.

Thailändaren fick 40 år för att han varit ledande i att organisera tjuvjakten.

Link to comment
Dela på andra sajter

helt otroligt, dom snackar om detta precis på Nyheterna på raqdion här hemma i Svedala. straffat är som sagt hårt nog för att dom kanske inte gör om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte kommentera rubriken men sen tänkte jag att nu skall du inte vara sån.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Galna straff dom har...

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Galna straff dom har...

Tycker du att det är för milt eller för hårt för en man som varit delaktig i att kommande generationer inte ska kunna få se en noshörning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Galna straff dom har...

Läste om en amerikanare idag som fick 7 livstidsstraff + 140 år på det. Han hoppas nog inte på att komma ut efter 2/3 del av straffet

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är sjukt hårt :(

Jämfört mot att dom kan släppa en våldtäkts man mot böter så är deras straffsatser helt galet fel.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tycker det är sjukt hårt :(

Jämfört mot att dom kan släppa en våldtäkts man mot böter så är deras straffsatser helt galet fel.

Jag är inte så säker på att jag tycker att det är hårt i jämförelse med vad han bidrar till.

När det gäller att släppa en våldtäktsman med böter så hoppas jag att du har fel om det var en fällande dom, det brukar ju vara relativt härda straff på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller att släppa en våldtäktsman med böter så hoppas jag att du har fel om det var en fällande dom, det brukar ju vara relativt härda straff på det.

Tror att det gick till så tex. här http://www.maipenrai...p-skakar-krabi/

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GRErWjo809g

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är sjukt hårt :(

Jämfört mot att dom kan släppa en våldtäkts man mot böter så är deras straffsatser helt galet fel.

Hade det varit för dom thailändska myndigheterna så hade nog noshörningsjägarn inte suttit så länge.

Detta utspelar sig i sydafrika. Noshörningshorn är dyrare än guld och det är asiaterna som driver upp priserna. Mestadels kineserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...