StefanJ Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=9527#DebateAnchor Idag 8 nov släpper Norwegian biljetterna till New York och Bangkok från Stockholm och Oslo. Bolagets första långdistansflygning från Stockholm till New York avgår den 31 maj 2013 och första flygningen till Bangkok avgår den 20 juni. – Dagens lansering är en stor och viktig milstolpe i Norwegians historia. Jag är mycket glad för att det nu är möjligt att boka de första flygbiljetterna till New York och Bangkok. Vi ser fram emot att önska alla välkomna ombord i vår fabriksnya Boeing 787 Dreamliner, det modernaste och mest tekniskt avancerade långdistansflygplan som finns i på marknaden idag, säger Norwegians VD Bjørn Kjos. Stockholm (ARN) – Bangkok (BKK) tre avgångar i veckan Med start den 20 juni kommer Norwegian att flyga från Stockholm till Bangkok tre gånger i veckan, varje tisdag, torsdag och lördag. Avgång från ARN är kl.14.50 med ankomst till BKK kl. 06.00 nästa dag. Avgångstiden från BKK är kl. 07.30 med ankomst till ARN kl.13.45. Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
StefanJ Inlagd November 9, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 9, 2012 Testbokning: UTRESA Stockholm-Arlanda - Bangkok Tisdag 25. jun 2013 kl.14:50 - Terminal: 5 Resväg DY7205 - LowFare Trafikeras av Norwegian Long Haul 1 Vuxen 1 699 SEK 1 x Plus-paket 549 SEK 1 x Nice&Tasty-meny 1 x Platsreservation 1 x Förbetalt incheckat bagage Hemresa Bangkok - Stockholm-Arlanda Söndag 7. jul 2013 kl.07:30 Resväg DY7206 - LowFare Trafikeras av Norwegian Long Haul 1 Vuxen 1 705 SEK 1 x Plus-paket 549 SEK 1 x Nice&Tasty-meny 1 x Platsreservation 1 x Förbetalt incheckat bagage Totalpris inkl. skatter och avgifter 4502 SEK Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Nu lär nog Thai och SAS också börja pressa sina priser? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Udon Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 (ändrad) Bah, SAS tänker ju lägga ner ARN-BKK från april. Det sägs att det är temporärt till oktober men stor risk att det blir permanent. De ska öppna linje till SFO och tror att de kan satsa på businessresenärer dit. Trots att deras hittills satsningar på business ju inte gått sådär riktigt bra. Och med mindre konkurrens kan THAI höja sina priser ännu mer. Ändrades November 9, 2012 av Udon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Verkar som att dom flyger ARN-OSL-BKK och BKK-OSL-ARN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Verkar som att dom flyger ARN-OSL-BKK och BKK-OSL-ARN Nej, utan fr.o.m juni 2013 blir det direkt ARN-BKK och vice versa. Hoppas att konceptet håller även i framtiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Bah, SAS tänker ju lägga ner ARN-BKK från april. Det sägs att det är temporärt till oktober men stor risk att det blir permanent. De ska öppna linje till SFO och tror att de kan satsa på businessresenärer dit. Trots att deras hittills satsningar på business ju inte gått sådär riktigt bra. Och med mindre konkurrens kan THAI höja sina priser ännu mer. Just nu verkar det tveksamt om SAS ens finns kvar till dess och inte går i konkurs före det. Mycket dåliga nyheter om bolaget de senaste dagarna. Senast nu på morgonen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 (ändrad) Nej, utan fr.o.m juni 2013 blir det direkt ARN-BKK och vice versa. Hoppas att konceptet håller även i framtiden. Ahh, fast det verkar inte vara varje dag. Efter lite pillande fram och tillbaka så hittade jag 11timmars flygning i stället för 17timmar på returen. Ligger ungeffär i samma prisklass som Thai (förutom att det fanns någon biljett för 3000:- utan väskor) Ordinariepris på 23kg bagage verkar vara 1500:- tur o retur. Just nu är det rea och kostar typ 950:- Kanske det lönar sig att skicka bagaget med posten Ändrades November 9, 2012 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Ahh, fast det verkar inte vara varje dag. Efter lite pillande fram och tillbaka så hittade jag 11timmars flygning i stället för 17timmar på returen. Ligger ungeffär i samma prisklass som Thai (förutom att det fanns någon biljett för 3000:- utan väskor) Ordinariepris på 23kg bagage verkar vara 1500:- tur o retur. Just nu är det rea och kostar typ 950:- Kanske det lönar sig att skicka bagaget med posten Från posten prislista. Postpaket utrikes 20 kg 1887 kr Och det är inte ens "tur o retur" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Från posten prislista. Postpaket utrikes 20 kg 1887 kr Och det är inte ens "tur o retur" Fast då slipper man ju bära Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Ahh, fast det verkar inte vara varje dag. Efter lite pillande fram och tillbaka så hittade jag 11timmars flygning i stället för 17timmar på returen. Ligger ungeffär i samma prisklass som Thai (förutom att det fanns någon biljett för 3000:- utan väskor) Ordinariepris på 23kg bagage verkar vara 1500:- tur o retur. Just nu är det rea och kostar typ 950:- Enl deras hemsida kostar bagaget max 139 SEK om man bokar via nätet innan resan. (kan nog bli dyrare för longhaul) Sen hem resans längd är nog det samma som Thais, eller hur. Non stop BKK-ARN 11 tim 15 min visar bokningen. Igår fanns det biljetter för 1699 enkel och t.o.r 3400 SEK för alla dagar men inte nu längre. (tydligen sålda igår) Rutten flygs Tis, Tor, och lörd ARN-BKK och Ons, fredag o Sönd BKK-ARN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Det är ju bra med lite fler alternativ men att returen från BKK är 07,30 lockar inte speciellt mycket även om det är med nya fina plan. Då måste man vara på flygplatsen vid 5. Jag skulle behöva åka från Nonthaburi vid 4 och många andra anlända kvällen innan. Flyga under dagtid gör det svårt att sova. Men då hinner man med att leka med alla spel och kolla film. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Enl deras hemsida kostar bagaget max 139 SEK om man bokar via nätet innan resan. (kan nog bli dyrare för longhaul) Sen hem resans längd är nog det samma som Thais, eller hur. Non stop BKK-ARN 11 tim 15 min visar bokningen. Igår fanns det biljetter för 1699 enkel och t.o.r 3400 SEK för alla dagar men inte nu längre. (tydligen sålda igår) Rutten flygs Tis, Tor, och lörd ARN-BKK och Ons, fredag o Sönd BKK-ARN Ok, hittade bara något "plus-paket" fast då ingick mat och annat. Ja, hemresans läng är typ samma som Thais. Det framgår väl av det jag skrev? Men det verkar inte vara BKK-ARN varje dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 (ändrad) Rutten flygs Tis, Tor, och lörd ARN-BKK och Ons, fredag o Sönd BKK-ARN Skrev lite odydligt, iallafall ARN-BKK Tisdag, torsdag och Lördag BKK-ARN Onsdag, Fredag och Söndag. Frågan är bara, orkar man sitta 12 timmar utan mat? Edit: tänk Dig halva flygplan med Thaidamer utan mat i 12 timmar. Skyddsombudet ställer in varannan flyg. Ändrades November 9, 2012 av Lemoni Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Skrev lite odydligt, iallafall ARN-BKK Tisdag, torsdag och Lördag BKK-ARN Onsdag, Fredag och Söndag. Frågan är bara, orkar man sitta 12 timmar utan mat? Edit: tänk Dig halva flygplan med Thaidamer utan mat i 12 timmar. Skyddsombudet ställer in varannan flyg. För min det är det lugnt och för frun i huset så spelar det ingen roll. Hon gillar inte flygplansmat. En påse chips och sen sprättar man tax-free spriten. Kanske man skulle ta premium biljett och hoppas att dom har 220V uttag. Då kan man starta cateringfirma och sälja "flied lies" och annan mat. Undrar om det funkar att ta med sig ett primuskök? Men jag hittade inte direktflyg BKK-ARN på dessa dagar. Kanske det var slutsålt? Nåja, du har nog kollat upp det bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Undrar hur många biljetter per avgång som har det lägsta priset? 10%, 20% eller mer?? Hemresa tidigt på morgonen är inte bra. Då förlorar man pengar på en extra övernattning I Bkk och en missad dag i . Sparar man ett par tusen, då får man överväga läget. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Hoppas Thai behåller sina priser så kanske jag slipper några skrikiga ungar . Stefan Täby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 För en annan som inte har mer än 30 mil till Oslo tänkte jag det kunde vara intressant att kolla priser direkt därifrån till Bkk vilket dock blev dyrare än att flyga från Sthlm med mellanlandning??? Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Norwegian Umeå - Bangkok fick också en helt skev prisbild. Umeå till Arlanda tor med Norwegian brukar ligga på 1000kr med ett bagage, men med kombinationen Arn- Bkk så kostade anslutningsflyget 2000kr i tillägg. Då blir det svårt att ha allt på en och samma bokning..genomgående biljett. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Norwegian Umeå - Bangkok fick också en helt skev prisbild. Umeå till Arlanda tor med Norwegian brukar ligga på 1000kr med ett bagage, men med kombinationen Arn- Bkk så kostade anslutningsflyget 2000kr i tillägg. Då blir det svårt att ha allt på en och samma bokning..genomgående biljett. Leif Det är därför jag oftast väljer SAS när jag kan. Norwegian är ofta bedrövliga om man har flera flygplatser på vägen till målet och oftast så är dom inte speciellt billiga heller. Ska man bara raka vägen från start till mål så kanske det inte spelar någon större roll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Det är därför jag oftast väljer SAS när jag kan. Norwegian är ofta bedrövliga om man har flera flygplatser på vägen till målet och oftast så är dom inte speciellt billiga heller. Ska man bara raka vägen från start till mål så kanske det inte spelar någon större roll Håller med... Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IngeVidare Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 För en annan som inte har mer än 30 mil till Oslo tänkte jag det kunde vara intressant att kolla priser direkt därifrån till Bkk vilket dock blev dyrare än att flyga från Sthlm med mellanlandning??? Det beror kanske på att lillebror är rikare än storebror? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aasoiskawbeach Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 . Då förlorar man pengar på en extra övernattning I Bkk och en missad dag i . Sparar man ett par tusen, då får man överväga läget. Leif Brukar du checka ut kl 12 om du ska med Thai kärran 01;10 ?? Själv vill jag alltid ha rummet till ca 21 och får oftast betala för en natt ändå... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Brukar du checka ut kl 12 om du ska med Thai kärran 01;10 ?? Själv vill jag alltid ha rummet till ca 21 och får oftast betala för en natt ändå... Jag checkar ut kl. 12 eller senare, om hotellet säger ok. Annars lämnar jag mina väskor i reseptionen till det är dags att åka till flygplatsen vid kl. 23 för Thai kärran. Är jag i Udon, så går anslutande Thai kärra 19.55... Behöver inget rum på eftermiddagen. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd November 9, 2012 Dela Inlagd November 9, 2012 Har inget problem med att ta en bil till suvvan 04:00 på morgonen för detta pris. Flyger ändå alltid med handbagage och käkar gör jag sällan Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu