Jump to content
IGNORERAD

Vad är det för färgkod på färgen på dom thailändska cerise\rosa taxibilarna?


Calle The Playboy

Recommended Posts

Calle The Playboy

Hej!

Jag har fått smak på den "gräsligt" cerise rosa färgen som finns på många av Bangkoks Taxibilar..

Frågan är om någon vänlig bilintresserad individ har koll på om det är ne Pearl lack eller en Candy?

Jag har kikat närmre på bilarna och det verkar inte som att dom är "wrapade\folierade" utan ser ut som dom är lackerade.

Vad är isånnafall färgkoden till denna färg och vad är det för fabrikat?

Har lite planer på att lacka en bil i denna färgen därav mina frågor.

Även tips på var i Thailand man kan få reda på mer om färgen uppskattas.. eller om någon som är nere där nu skulle kunna kolla upp det?

Stort tack för hjälpen.

Mvh Calle!

post-6920-0-93459500-1352403132.jpg

post-6920-0-93459500-1352403132.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror de flesta är folierade, tittar man i dörrkarmarna så är de ofta silverfärgade där, men kan inte en lackerar blanda till rätt nyans med hjälp av bilderna?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Måste dom vara folierade bara för det finns en kant ?? Nej är svaret, maskeringstape gör kant åsså om man inte gör rätt

Knalla in till en bilackare eller till sikkens å begär få se på färgkartan med SEC effektlacker så hittar du den där

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...