Jump to content
IGNORERAD

Bangkok överväger att stämma FIFA över arena


MPR Nyheter

Recommended Posts

Bangkoks Storstadsadministration(BMA) överväger att stämma FIFA över deras beslut att inte använda Bangkoks Futsalarena för Futsal-VM.

Bangkoks guvernör Sukhumbhand Paribatra ledde en grupp med journalister runt i arenan, och sade då att FIFA ännu inte har förklarat exakt vad som var fel med den. Bygget uppskattades till att börja med ta upp till 560 dagar, men BMA lyckades korta ned detta till 286 dagar och arenan stod klar på tisdag kväll - vilket dock var 16 dagar senare än vad man tidigare planerat.

"Jag måste erkänna att byggnationen blev försenad, men förseningen var inte orimlig," sade han. "Jag ber om ursäkt till folket för att FIFA inte använda den nya stadion, men jag gjorde mitt bästa. Att färdigställa bygget på 286 dagar var ett mirakel och om någon tycker att det är ett misslyckande så respekterar jag det, och snälla döm mig i nästa guvernörsval."

Turism- och sportminister Chumpol Silpa-archa säger dock att hans departement redan från början varnade BMA att inte bygga arenan i Nong Chok, eftersom detta - enligt FIFA´s regler - skulle vara för långt ifrån spelarnas boende.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/local/320072/city-mulls-suing-fifa-for-futsal-arena-blow

975dce6cfccb3a989c006657ff9dbfe4.jpg

Läs artikeln på huvudsidan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...