Jump to content
IGNORERAD

Sveriges fotbollslag i Kings Cup


Repe

Recommended Posts

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    7

  • smaland

    7

  • Borgmästarens Son

    6

  • PeterDahlin

    3

Mest aktiva i denna tråd

Sverigesfotbollslag kommer troligtvis spela Kingscup i januari i Chiangmai allt enligt Herr Ekwall på 4an.

Anländer till Thailand den 18/1 och spelar den 23 och 26
Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan ska dom i det där "lappträsket" och göra när vi har så fin plan i Udon, den är t.o.m. lämplig som både vattenpolo,risfält och dyngtrampning! :ahh:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan ska dom i det där "lappträsket" och göra när vi har så fin plan i Udon, den är t.o.m. lämplig som både vattenpolo,risfält och dyngtrampning! :ahh:

För dom vill undvika sur gubbar i publiken. :giggle:

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

För dom vill undvika sur gubbar i publiken. :giggle:

jrk

HaHa...sur på dej själv du!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan! Jag som åker hem den 20 Jan.

Några vänner till mig såg landslaget i Kings Cup på 90-talet när dom vann. Tror det var i Bangkok då.

Efter matchen träffade dom spelarna och fick även skriva autografer eftersom dom också hade "landslagströjor" på sig.

Thomas Ravelli sa till en av mina kompisar på plan efter matchen att han luktade sprit med ett flin på läpparna.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan! Jag som åker hem den 20 Jan.

Några vänner till mig såg landslaget i Kings Cup på 90-talet när dom vann. Tror det var i Bangkok då.

Efter matchen träffade dom spelarna och fick även skriva autografer eftersom dom också hade "landslagströjor" på sig.

Thomas Ravelli sa till en av mina kompisar på plan efter matchen att han luktade sprit med ett flin på läpparna.

ska uppdatera dig Ravelli sa det luktar pilsner grabbar

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från fotbollskanalen.se

KLART: Sverige vinterturné klar: Vi ville dit

Sverige har bestämt sig för att åka till Chiang Mai i januari för att spela King's Cup.

- Vi ville dit och har jobbat för det. Det brukar vara en bra turnering och jag har pratat med danskar och norrmän som varit där efter oss och de är positiva, säger Lasse Richt till fotbollskanalen.se.

Sverige åker till Thailand 18 januari och spelar match 23 och 26 januari och de går i Chiang Mai och inte i Bangkok. Klart är att fyra lag är med i King's Cup varav Sverige och Thailand är klara och att man spelar semifinaler och sedan möts vinnarna i final och förlorarna i match om tredje pris.

- Vi ville bara ha två matcher, det handlar om de allsvenska klubbarnas försäsong och hur länge man kan vara borta, de börjar tidigare i och med att Svenska Cupen ligger tidigt under våren, säger Richt.

Blågult ville vara med i den klassiska turneringen redan i fjol då Danmark, Norge, Sydkorea och Thailand deltog, men i stället hamnade laget i Qatar. Då var landslagsledningen irriterad på Kentaro som ordnade vinterturnén.

- De är sena med sina uppgörelser. Det är klart att om vi kan fixa något på egen hand ska vi göra det. Jag har ju haft synpunkter på Kentaro tidigare men jag förstår också ekonomin, sade förbundsbasen Lars-Åke Lagrell då.

Nu har Erik Hamréns landslag alltså fått klartecken att vara med. Det blir inte första gången som Sverige spelar King's Cup i Thailand. Blågult var med 1997, 2001 och 2003. Samtliga gånger slutade med turneringsseger. Vid det första besöket var Magnus Hedman och Niclas Alexandersson två lyckade spelare. Tobias Linderoth slog igenom 2001 och 2003 fick Mikael Nilsson ett genombrott.

King's Cup blir Erik Hamréns fjärde vinterturné med Sverige. 2010 var Blågult i Oman och Syrien, 2011 i Sydafrika och i år var man i Qatar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan! Jag som åker hem den 20 Jan.

Några vänner till mig såg landslaget i Kings Cup på 90-talet när dom vann. Tror det var i Bangkok då.

Efter matchen träffade dom spelarna och fick även skriva autografer eftersom dom också hade "landslagströjor" på sig.

Thomas Ravelli sa till en av mina kompisar på plan efter matchen att han luktade sprit med ett flin på läpparna.

Jag var där 97 och 2001 och tittade och träffade Mr Tommy söderberg ,kul snubbe det , jag fråga om han skulle med till nana , blir hotellivet sa han med ett leende , men var många svenska (fan)tröjor på nana dom kvällarna

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var där 97 och 2001 och tittade och träffade Mr Tommy söderberg ,kul snubbe det , jag fråga om han skulle med till nana , blir hotellivet sa han med ett leende

Undrar hur Svennis hade ställt sig till en sådan förfrågan? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg Sverige - Thailand 03 Bkk, satt ihop med personal från Svenska Ambassaden...

Trevlig match..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från fotbollskanalen.se

KLART: Sverige vinterturné klar: Vi ville dit

Sverige har bestämt sig för att åka till Chiang Mai i januari för att spela King's Cup.

- Vi ville dit och har jobbat för det. Det brukar vara en bra turnering och jag har pratat med danskar och norrmän som varit där efter oss och de är positiva, säger Lasse Richt till fotbollskanalen.se.

Sverige åker till Thailand 18 januari och spelar match 23 och 26 januari och de går i Chiang Mai och inte i Bangkok. Klart är att fyra lag är med i King's Cup varav Sverige och Thailand är klara och att man spelar semifinaler och sedan möts vinnarna i final och förlorarna i match om tredje pris.

- Vi ville bara ha två matcher, det handlar om de allsvenska klubbarnas försäsong och hur länge man kan vara borta, de börjar tidigare i och med att Svenska Cupen ligger tidigt under våren, säger Richt.

Blågult ville vara med i den klassiska turneringen redan i fjol då Danmark, Norge, Sydkorea och Thailand deltog, men i stället hamnade laget i Qatar. Då var landslagsledningen irriterad på Kentaro som ordnade vinterturnén.

- De är sena med sina uppgörelser. Det är klart att om vi kan fixa något på egen hand ska vi göra det. Jag har ju haft synpunkter på Kentaro tidigare men jag förstår också ekonomin, sade förbundsbasen Lars-Åke Lagrell då.

Nu har Erik Hamréns landslag alltså fått klartecken att vara med. Det blir inte första gången som Sverige spelar King's Cup i Thailand. Blågult var med 1997, 2001 och 2003. Samtliga gånger slutade med turneringsseger. Vid det första besöket var Magnus Hedman och Niclas Alexandersson två lyckade spelare. Tobias Linderoth slog igenom 2001 och 2003 fick Mikael Nilsson ett genombrott.

King's Cup blir Erik Hamréns fjärde vinterturné med Sverige. 2010 var Blågult i Oman och Syrien, 2011 i Sydafrika och i år var man i Qatar.

Trevligt! Lite synd att det blir Chiang Mai, inget direkt som drar där annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra. Nu ska man planera in de matcherna.

Baa, vi ska ta ett allvarligt resonemang ang "Lappträsk" i Udon på annandagen...;-)

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera kan man flyga direkt mellan Udon och Chiang Mai

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera kan man flyga direkt mellan Udon och Chiang Mai

Vilket bolag är det?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket bolag är det?

Herr Chang har talat.

NokAir!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, jag har redan berättat för Puy att jag åker dit. Vi kanske får ihop en liten klack.

vi träffas på annandagsträffen o lägger upp en plan. Jag får väl fixa en sverigeflagga oxo.Stora bajen flaggan finns redan med.

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

vi träffas på annandagsträffen o lägger upp en plan. Jag får väl fixa en sverigeflagga oxo.Stora bajen flaggan finns redan med.

Bajenflaggan ska vi bränna upp på udonträffen :P

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur Svennis hade ställt sig till en sådan förfrågan? :crazy:

"Dä sa bli möcke, möcke sköj"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bajenflaggan ska vi bränna upp på udonträffen :P

Lilla gubben! Ska du verkligen ha en kall falcon när du kommer till Udon.

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Lilla gubben! Ska du verkligen ha en kall falcon när du kommer till Udon.

Fixar du en sån så ska jag hjälpa till att hissa upp den :)

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...