Jump to content
IGNORERAD

Vänner!


Vaxet

Recommended Posts

Jag har nog jobbat bort dom flesta av mina vänner.

Tur att det finns FB

men efter allt som hänt i Thailand dom senaste åren är jag glad att jag har en vän som Vaxet

Fantastiskt att få läsa detta från en kanonkille som Knifetown.

Tack det samma!!!!!!!!!!!!!!!

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • foreverbubbles8

    5

  • Vaxet

    5

  • Nonki

    5

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tack Nonki. Min erfarenhet är att det är stor skillnad mellan vänner i nöd och vänner i ekonomisk nöd.

A friend in need is a friend indeed.

Ja, jag har ett fåtal goda vänner, och dom är jag tacksam över.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Nonki. Min erfarenhet är att det är stor skillnad mellan vänner i nöd och vänner i ekonomisk nöd.

Vad är det för skillnad på nöd och ekonomisk nöd?

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

A friend in need is a friend indeed.

Ja, jag har ett fåtal goda vänner, och dom är jag tacksam över.

Herr Chang har talat.

Ja, men gör inte det misstaget att dra in pengar i det hela, för då kan det sluta hur som helst...

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Vad är det för skillnad på nöd och ekonomisk nöd?

MVH Nonki

Ungefär 1200% om du inte vill blåsa dina nära och kära.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men i ditt trådstartande så referade du väl till vänner, inget ont om dessa, som du träffat i under din tid i Thailand. Och då var du väl, om jag inte är fel underrättad, ganska välbärgad.

Elller... ???

MVH Nonki

Varken NoBuzz eller Jive frågade om min plånbok var tom eller inte för rätt många år sedan när vi träffades, de får i övrigt själva svara på dina antydningar, båda gör mig dock jädrans glada!

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Varken NoBuzz eller Jive frågade om min plånbok var tom eller inte för rätt många år sedan när vi träffades, de får i övrigt själva svara på dina antydningar, båda gör mig dock jädrans glada!

Antydningarna har du själva skapat.

Jag vidhåller min ståndpunkt i mitt ursprungliga inlägg om att när det kommer till ekonomisk hjälp är vännerna få.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men gör inte det misstaget att dra in pengar i det hela, för då kan det sluta hur som helst...

Helt riktigt. De få gånger jag lånat ut en större summa pengar till en vän har det skett mot marknadsmässig ränta och säkerhet. Och då endast av speciella skäl. Fast jag hade helst sluppit.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt riktigt. De få gånger jag lånat ut en större summa pengar till en vän har det skett mot marknadsmässig ränta och säkerhet. Och då endast av speciella skäl. Fast jag hade helst sluppit.

Herr Chang har talat.

Självklart, vad annars har man polare till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nu ett år sedan jag senast träffade Vaxet här nere, men när han ringde igår var det som om tiden hade stått stilla.

Vi bara körde vårt snack spontant och rakt av utan krusiduller, som om det var två dagar sedan vi hade träffats.

Det är väl så det är med vänner - man blir så himla glad och orden bara sprutar.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart, vad annars har man polare till?

Är lite osäker på vad du menar...

Själv menar jag inte mindre summor typ fem hundra kronor, där behövs ingen ränta eller säkerhet.

Jag tänker snarare på belopp som hundratusentals kronor, då är det nog bäst med viss försiktighet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite osäker på vad du menar...

Själv menar jag inte mindre summor typ fem hundra kronor, där behövs ingen ränta eller säkerhet.

Jag tänker snarare på belopp som hundratusentals kronor, då är det nog bäst med viss försiktighet.

Herr Chang har talat.

Absolut helt rätt

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom antalet av riktiga vänner är få, så blir vikten att vårda dessa underbara människor så viktigt..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt otrevlig vän man har ;-) . kl 08.00 på en lördagmorgon börjar SMS:en i telefonen att Buzza.

Med den fantastiska frågan: Är du vaken?

post-3356-0-31500800-1352540010_thumb.jp

Tur man har Gevalia så man är förberedd på oväntat besök.

/Enis

post-3356-0-31500800-1352540010_thumb.jp

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar Buzzens inlägg här,han är väl inte bannad?För det kan väl inte vara en sån simpel orsak att det är jobbet som stör :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar Buzzens inlägg här,han är väl inte bannad?För det kan väl inte vara en sån simpel orsak att det är jobbet som stör :thumbsup:

Han håller på och förbereder grisknä festen

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi Norden e ganska kalla och inte lätta att bli vän med,men träffar man på någon fron England då får man en vän ganska fort.Detta via min fru som går på FSI, där har hon blivit vän med engelskor och folk från Litauen, helt ok folk! Så jag träffade dom faktiskt första gången nu i kväll, vilka trevliga människor. Nu vill jag osså åka till Enland och Litauen!

Fan Audirs va fasen ska du i Enland att göra när du kan resa till Tvåland.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Under alla mina år jag bodde i Thailand lärde jag känna en massa folk som jag kallar bekanta, men fick också några riktigt goda vänner.

Man blir äldre, kontakterna blir mer sällan och det är lätt att snöa in på sitt egna liv mer och mer.

Igår fick jag förmånen att gå ut och ha en trevlig kväll med NoBuzz och denna morgon pratade jag i luren med Jive.

Sicken glädje det är att känna att vännerna finns kvar fast att man inte pratar med eller träffas varje dag, Tack vänner!

En tråd för er andra att också berätta om goda vänner.

Härlig känsla det där Vaxet, igår ringde två av mina bästa vänner mig som bjöd på rotmos och fläsklägg. :nyam:

Riktiga vänner är som stjärnor... Du ser dem inte alltid, men du vet att de alltid finns där för dig.

Ändrades av Duracell

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nästa vecka kommer en gammal kompis från USA på besök - det ser jag mycket fram emot.

Vi har under de senaste 20 åren lyckats med konststycket att resa om varandra till bl.a. Thailand,

vilket har medfört att vi under alla dessa år inte har träffats på samma plats och vid samma tidpunkt.

Men vi har i alla fall hållit kontakt via brev, telefon och mejl.

Men nästa vecka blir det äntligen dags att träffas för att "uppdatera varandra" med lite gött tjöt och

för att svinga en bägare eller två (på stan).

Jag tror faktiskt att det blir ett besök på Oakley´s :)

Lite burleskt uppträdande gör ju inte att biran och krubbet smakar sämre . . . :ok:

SN

Det fanns en del kul att titta på.

post-5068-0-97856100-1352547029_thumb.jp

post-5068-0-61593600-1352547055.jpg

post-5068-0-60692500-1352547085.jpg

Snart var polaren uppe på benen och deltog i uppträdandet.

post-5068-0-64220900-1352547150_thumb.jp

post-5068-0-47198700-1352547220_thumb.jp

post-5068-0-97856100-1352547029_thumb.jp

post-5068-0-61593600-1352547055.jpg

post-5068-0-60692500-1352547085.jpg

post-5068-0-64220900-1352547150_thumb.jp

post-5068-0-47198700-1352547220_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt otrevlig vän man har ;-) . kl 08.00 på en lördagmorgon börjar SMS:en i telefonen att Buzza.

Med den fantastiska frågan: Är du vaken?

Tur man har Gevalia så man är förberedd på oväntat besök.

/Enis

Kommer de i stim?... vänförfrågningar altså.

Vid lunchtid idag så ringde min bästa polare, ja han som man växte upp med och sedemera på var sitt håll växte ifrån, och bjöd hem oss på middag i kväll.

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Här blev fart på publiken som dansade can-can

Därefter fick de tävla om vem av dem som kunde göra den bästa "sexy pose" !

(tyvärr blev de bilderna suddiga pga allt skratt)

post-5068-0-89917600-1352555090_thumb.jp

post-5068-0-89917600-1352555090_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...