Jump to content
IGNORERAD

Vänner!


Vaxet

Recommended Posts

Under alla mina år jag bodde i Thailand lärde jag känna en massa folk som jag kallar bekanta, men fick också några riktigt goda vänner.

Man blir äldre, kontakterna blir mer sällan och det är lätt att snöa in på sitt egna liv mer och mer.

Igår fick jag förmånen att gå ut och ha en trevlig kväll med NoBuzz och denna morgon pratade jag i luren med Jive.

Sicken glädje det är att känna att vännerna finns kvar fast att man inte pratar med eller träffas varje dag, Tack vänner!

En tråd för er andra att också berätta om goda vänner.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • foreverbubbles8

    5

  • Vaxet

    5

  • Nonki

    5

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hade en lång och treflig konvesation med min undulat i morse och vi redde ut en del groll som lagt sodi på stämmingen här hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag skiljer på kompisar och vänner. Kompisar har de flesta hur många som helst men nära bra vänner växer inte på träd. Visa mig en man med 5 vänner så visar du mig en rik man. Två av mina bästa vänner genom åren har gått bort allt för tidigt och det gör att jag uppskattar de som jag har kvar ännu mer. Sensmoralen blir att ta vara på era vänner och berätta för dem vad de betyder för er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu på äldre dagar har man inte ens några ovänner kvar än mindre vänner

men jag har farfars troll och hunden och det räcker bra för mig och mina barn förstås :14:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktiga vänner kan man räkna på ena handens tumme.Själv har jag kanske 3-4 riktigt nära vänner och kanske ett 50-tal vänner i bekantskapskretsen.Det har under årens lopp visat sig vilka som är riktiga eller bara vänner.Fiender har jag haft desto fler men det är en svunnen tid och numera är det lugn och ro som gäller.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nästa vecka kommer en gammal kompis från USA på besök - det ser jag mycket fram emot.

Vi har under de senaste 20 åren lyckats med konststycket att resa om varandra till bl.a. Thailand,

vilket har medfört att vi under alla dessa år inte har träffats på samma plats och vid samma tidpunkt.

Men vi har i alla fall hållit kontakt via brev, telefon och mejl.

Men nästa vecka blir det äntligen dags att träffas för att "uppdatera varandra" med lite gött tjöt och

för att svinga en bägare eller två (på stan).

Jag tror faktiskt att det blir ett besök på Oakley´s :)

Lite burleskt uppträdande gör ju inte att biran och krubbet smakar sämre . . . :ok:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördelen med riktiga vänner är att dom alltid finns där. Både i medgångar som med motgångar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skaffade Facebook för bara ett par veckor sen, även fast jag varit negativt inställd till FB. Tänkte jag skulle prova. Inget jag ångrar, häromdagen kontaktade en kompis mig som

jag inte haft kontakt med på 29 år.

Vi var riktigt bra vänner då, gjorde en jäkla massa saker ihop. Men det var tiden när vi bodde i Saudi Arabien och människor kom och försvann. Men när han kontaktade mig var det precis som igår. Fan vilken glädje. Fick faktiskt en tår i ögat av glädjen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som relativt nyinflyttad till Norge så saknar jag verkligen mina vänner och familj i Göteborg...

Får erkänna att det var betydligt lättare att få vänner när man satt i sandlådan och lekte med sina bilar som barn, det var bara att fråga ”vill du vara min vän” och så var den saken klar...

bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Min bästa och närmsta vän är min fru.

Låter konstigt men min svenska ex tillika barnens mor är en riktig vän jag kan lita på :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Ja, många kompisar har man haft genom åren, men mina riktiga kompisar är de jag lärde känna under skoltiden. Trots alla olika vägar vi gått genom livet så finns banden kvar och det känns jäkligt skönt.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter konstigt men min svenska ex tillika barnens mor är en riktig vän jag kan lita på :14:

Jag måste säga att mitt ex också är en av mina bästa vänner,även om jag inte tänkte på det förrän du skrev det.Min thailändska sambo fick en bamsekram

av mitt ex när vi var på bowling med mina syskon och barn.Kanske var hon tacksam för avlösningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara så att fler än jag känner att riktiga vänner finns där även när man blir äldre och inte har så mycket kontakt som tidigare.

Och att fiender eller de som man inte gillar blir mindre irriterande ju äldre man blir och att man inte känner samma antapi till dessa som tidigare.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara så att fler än jag känner att riktiga vänner finns där även när man blir äldre och inte har så mycket kontakt som tidigare.

Och att fiender eller de som man inte gillar blir mindre irriterande ju äldre man blir och att man inte känner samma antapi till dessa som tidigare.

Hejsan Vaxet

Det finns egentligen bara ett sätt att få reda på vem som är ens riktiga vän, dvs en som ställer upp i alla lägen. Det är att gå och bli järn pank!

Den som blir järnpank och behöver hjälp får då ofta en mycket obehaglig överraskning...

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Hejsan Vaxet

Det finns egentligen bara ett sätt att få reda på vem som är ens riktiga vän, dvs en som ställer upp i alla lägen. Det är att gå och bli järn pank!

Den som blir järnpank och behöver hjälp får då ofta en mycket obehaglig överraskning...

MVH Nonki

Jag har gulat ett par gånger i mitt liv (inget jag är stolt över) men det har hänt, och den som har ställt upp varje gång är min fru. Jag är oxå säker på att om jag verkilgen behövt så hade mina kompisar backat mig när det var som värst. No doubt!!

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gulat ett par gånger i mitt liv (inget jag är stolt över) men det har hänt, och den som har ställt upp varje gång är min fru. Jag är oxå säker på att om jag verkilgen behövt så hade mina kompisar backat mig när det var som värst. No doubt!!

Att gula är inget att skämmas för och har du den fina back up som du säger så är ju allt frid och fröjd och du är bara att gratulera!!

MVH nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Vaxet

Det finns egentligen bara ett sätt att få reda på vem som är ens riktiga vän, dvs en som ställer upp i alla lägen. Det är att gå och bli järn pank!

Den som blir järnpank och behöver hjälp får då ofta en mycket obehaglig överraskning...

MVH Nonki

Tråkigt att du tror så Nonki, men nu är du ju inte pank eftersom du tidigare skrivet att du är ekonomiskt oberoendet, så du har väl mest hört det från andra.

Jobbar häcken av mig för att inte bli pank, och jovisst, både barnen, 5 stycken, och fru gör idoga försök att hjälpa mig bli av med mina små besparingar.

De flesta av de genuina vänner jag har träffade jag dock på den tiden när vacum i plånboken var ett konstant tillstånd, så jag oroar mig inte så mycket.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Att gula är inget att skämmas för och har du den fina back up som du säger så är ju allt frid och fröjd och du är bara att gratulera!!

MVH nonki

Tack Nonki. Min erfarenhet är att det är stor skillnad mellan vänner i nöd och vänner i ekonomisk nöd.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi Norden e ganska kalla och inte lätta att bli vän med,men träffar man på någon fron England då får man en vän ganska fort.Detta via min fru som går på FSI, där har hon blivit vän med engelskor och folk från Litauen, helt ok folk! Så jag träffade dom faktiskt första gången nu i kväll, vilka trevliga människor. Nu vill jag osså åka till Enland och Litauen!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Brevbärarn är min sanna vän kommer med räkningar och reklam varje dag utom på helgerna då sviker han mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att du har denna erfarenhet Nonki, men nu är du ju inte pank om jag förstått dina tidigare inlägg rätt, så du har väl mest hört det från andra.

Jobbar häcken av mig för att inte bli pank, och jovisst, både barnen, 5 stycken, och fru gör idoga försök att hjälpa mig bli av med mina små besparingar.

De flesta av de genuina vänner jag har träffade jag dock på den tiden när vacum i plånboken var ett konstant tillstånd, så jag oroar mig inte så mycket.

Hejsan Vaxet

Jag har inte denna erfarenhet själva då jag är så lyckligt lottad att aldrig ha behövt ha ekonomiska trångmål. Dock har jag sett mycket under åren som gått och jag har ju en mängd kompisar som inte har det lika förspänt som jag och som vittnat om hur de som de trott varit riktiga vänner flytt fältet då det verkligen gällde...

Det är ju jättebra att du har en stock av kompisar från den tiden innan du blev välbärgad, det unnar jag dig verkligen och jag ger dig gärna rådet att vara riktigt rädd om dessa. Men i ditt trådstartande så referade du väl till vänner, inget ont om dessa, som du träffat i under din tid i Thailand. Och då var du väl, om jag inte är fel underrättad, ganska välbärgad.

Elller...???

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog jobbat bort dom flesta av mina vänner.

Tur att det finns FB

men efter allt som hänt i Thailand dom senaste åren är jag glad att jag har en vän som Vaxet

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...