Jump to content
IGNORERAD

Champagne i Thailand.


mytoman

Recommended Posts

Tjenixen allihopa, Sökte lite hastigt och hittade inget som beskrev detta ämne på detta forum.

Finns en liknande tråd om Öl.

Men nu vill jag inte veta något om öl då det är ett ämne jag redan är väl bekant med.

Så till frågan, "Champagne i Thailand?", Vad är gott? Vad är bra? vad är prisvärt? Vart hittar man champagne?

Jag är ingen erfaren champagne-drickare.

Jag sitter just nu med en flaska "Mont Clair Brut".

När jag öppnade flaskan luktade det en blanding av siamsato och mäsk men när jag sedan tog en sipp så smakade det rätt så OK.

Denna flaska inhandlades på Tesco Lotus för typ 300-350 baht.

Please räjta denna flarre och flera. Betygskala 1-10.

//Nick the dick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Montclair brut är väl sparkling wine.

Riktig champagne finns på många krogar och vinbarer i Bangkok. Ett problem med riktig skumpa är ju att det dyrt då lyxskatten slår hårt.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Montclair brut är väl sparkling wine.

Riktig champagne finns på många krogar och vinbarer i Bangkok. Ett problem med riktig skumpa är ju att det dyrt då lyxskatten slår hårt.

Vad är det för skilldnad på sparkling wine och champagne?

Sodastream:at vin?

Link to comment
Dela på andra sajter

The Champagne we know and love comes exclusively from the Champagne region of France, and claims the honor of being the most famous of the sparkling wines. Technically, it is the only sparkling wine that may be referred to as "Champagne." Bubbly from all other regions in the world are simply referred to as "sparkling wine." Italy, Spain, Australia, New Zealand and the U.S. give France a run for the money by producing some fantastic sparkling wines and they are often less expensive.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Tjenixen allihopa, Sökte lite hastigt och hittade inget som beskrev detta ämne på detta forum.

Finns en liknande tråd om Öl.

Men nu vill jag inte veta något om öl då det är ett ämne jag redan är väl bekant med.

Så till frågan, "Champagne i Thailand?", Vad är gott? Vad är bra? vad är prisvärt? Vart hittar man champagne?

Jag är ingen erfaren champagne-drickare.

Jag sitter just nu med en flaska "Mont Clair Brut".

När jag öppnade flaskan luktade det en blanding av siamsato och mäsk men när jag sedan tog en sipp så smakade det rätt så OK.

Denna flaska inhandlades på Tesco Lotus för typ 300-350 baht.

Please räjta denna flarre och flera. Betygskala 1-10.

//Nick the dick.

Detta är inte äkta skumpa, Mont Clair är Sparkling Wine, dvs mosserande vitt vin, det är mil emellan äkta champagne och detta. Att köpa äkta champagne i Thailand för 350 battar är inte möjligt, nu har jag inte kollat men tror inte att man hittar äkta vara för under 2-3000 bath, antagligen dyrare. Vin och speciellt champangne är mkt dyrt i Thailand pga tullar, ett bra vanligt vitt eller rött vin brukar kosta runt 1000 bath och uppåt. Jag har själv inte köpt Champagne i Thailand men någon annan här kanske kan detta bättre än mig. Jag tycker att vinsortimentet här i Thailand är under all kritik om man jämför med det svenska systembolaget som håller mkt hög klass. Vin kostar bara en fjärdedel i Sverigel av priset som man får betala i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde inte Jacobs Creek mouserande finnas? Visserligen inte äkta champagne, men i vart fall i Sverige klart prisvärd. Det vimlar ju av Jacobs creek viner i övrigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Den enda champangne jag känner till finns på Soi LK Metro i Pattaya, Champagne a gogo...

Den tycker jag smakar alldeles utmärkt!

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Den enda champangne jag känner till finns på Soi LK Metro i Pattaya, Champagne a gogo...

Den tycker jag smakar alldeles utmärkt!

MVH Nonki

Ja, tidigt på kvällen, sen blir den för salt och bitter.. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...