Jump to content
IGNORERAD

För er som bakar eget matbröd i Thailand


Rebnel

Recommended Posts

Hej,

För er som gillar att göra sitt eget matbröd så har jag nu hittat en firma som säljer olika sorter mjöl och tillbehör.

Dem finns i Bangkok, Phuket, Samui, Chiang Mai och Udon Thani

http://www.choco-schmidt.com

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Hej,

För er som gillar att göra sitt eget matbröd så har jag nu hittat en firma som säljer olika sorter mjöl och tillbehör.

Dem finns i Bangkok, Phuket, Samui, Chiang Mai och Udon Thani

http://www.choco-schmidt.com

Rebnel

Jag skulle gärna vilja baka eget bröd, men jag har haft flera olika lägenheter och alla saknar ugn, letar nu en större lägenhet men det verkar som thailändare inte gillar ugn, finns inte en enda lägenhet som har ugn verkar det som, kanske kan man köpa en mindre "portabel" som man kan ta med sig om man flyttar. När det gäller bröd så gillar jag det mörka "finska" brödet, någon som vet mer om detta bröd, tror att man bakar det på något annat sätt, surbröd eller vad det nu heter :morgon:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna vilja baka eget bröd, men jag har haft flera olika lägenheter och alla saknar ugn, letar nu en större lägenhet men det verkar som thailändare inte gillar ugn, finns inte en enda lägenhet som har ugn verkar det som, kanske kan man köpa en mindre "portabel" som man kan ta med sig om man flyttar. När det gäller bröd så gillar jag det mörka "finska" brödet, någon som vet mer om detta bröd, tror att man bakar det på något annat sätt, surbröd eller vad det nu heter :morgon:

Om du vet vilken sorts mjöl som används i det finska brödet så går det att kolla i deras prislista om det finns.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna vilja baka eget bröd, men jag har haft flera olika lägenheter och alla saknar ugn, letar nu en större lägenhet men det verkar som thailändare inte gillar ugn, finns inte en enda lägenhet som har ugn verkar det som, kanske kan man köpa en mindre "portabel" som man kan ta med sig om man flyttar. När det gäller bröd så gillar jag det mörka "finska" brödet, någon som vet mer om detta bröd, tror att man bakar det på något annat sätt, surbröd eller vad det nu heter :morgon:

Skaffar du en lägenhet med europeiskt kök sä lär det finnas ugn.

Jag har en gasspis med ugn, tyvärr är det bara en brännare i botten, det blir ojämn värme och svårt att laga mat eller bröd i den.

Jag har även en elektrisk ugn av bänk modell, den är allt för låg som om man bakar något annat än frallor så blir det lätt bränt om man inte täcker med folie i tid.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

För er som gillar att göra sitt eget matbröd så har jag nu hittat en firma som säljer olika sorter mjöl och tillbehör.

Dem finns i Bangkok, Phuket, Samui, Chiang Mai och Udon Thani

http://www.choco-schmidt.com

Rebnel

Nice! De säljer för privatpersoner också? Har de lager hemma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice! De säljer för privatpersoner också? Har de lager hemma?

Japp, det gör dom och dom har ett stort lager av mjölsorter (i allafall här i Udon).

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, det gör dom och dom har ett stort lager av mjölsorter (i allafall här i Udon).

Rebnel

Vad bra! Ska kolla in det. Har 10 mil till udon men d blir nån gång i månaden dit..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...