Jump to content
IGNORERAD

Trip till Koh Chang


Emloy150

Recommended Posts

Tänkte resa till Koh Chang ett par dagar i slutet av November efter lite golf i Pattaya eller Hua Hin.

- Nån som har tips på något riktigt bra ställe eller annat kanon boende på Koh Chang, då vi aldrig varit där tidigare?

- Om vi inte bokar hem resan ifrån Koh Chang med samma taxi som vi kommer ner med, finns det då lokala transporter på Ön som tar mig tillbaka till t.ex Pattaya till normala priser?

You never get a second chance, to make a first impression!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Emloy150.

Thor's på White Sand Beach är mycket nice!  :great:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tänkte resa till Koh Chang ett par dagar i slutet av November efter lite golf i Pattaya eller Hua Hin.

- Nån som har tips på något riktigt bra ställe eller annat kanon boende på Koh Chang, då vi aldrig varit där tidigare?

- Om vi inte bokar hem resan ifrån Koh Chang med samma taxi som vi kommer ner med, finns det då lokala transporter på Ön som tar mig tillbaka till t.ex Pattaya till normala priser?

Varför? taxi det finns massor mini bussar och vanliga bussar till Koh Chang.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena Emloy150.

Thor's på White Sand Beach är mycket nice!  :great:

Mvh

Kimmo

Där har jag oxå bott, helt ok ställe!!! :yes:

Och ja, d finns transporter på ön... :yes:

Blir d nån Chang lr..?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Limo?

Det är ju bara en vanlig taxi som de skrivit Limo på bakluckan?

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha... på dörren som chaffören höll upp åt oss stod det Oriental på ...men jag tittade inte där bak men det stämmer nog om du säger så.

You never get a second chance, to make a first impression!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en skön bana som heter "soidoi highlands" inåt landet som jag spelade, den var kanon: Bor alltid på kaibae stranden. Minibuss är väl det bästa. Du behöver inte ha samma chaffis dit eller tillbaks, det finns massor. Minibuss till bkk landar på cirkus 5000b men då kan ni vara upp till åtta personer för den summan

tjing

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Emloy

Om du bodde på oriental så var det kanske en "riktig" limo? Själv ser jag aldrig dessa, kanske för att jag bor på andra sidan stan. :morgon:

Borde det inte varit lättare att bara nämna det i receptionen än att fråga här?

Vad gick det på?

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Limo?

Det är ju bara en vanlig taxi som de skrivit Limo på bakluckan?

Om man åker i en Toyota-taxi med "Limo" på bakluckan, innebär det, lustigt nog, att det är den billigaste möjliga modellen som bara säljs som Taxi, den har inget extra, som elfönsterhissar osv...

Det är helt OK att kalla en Volvo 940 från 1990 för Limosine, eftersom den var dyr i inköp då den var ny...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...