Jump to content
IGNORERAD

Bakmaskin - eget bröd


JohanB

Recommended Posts

Är det någon som har koll på vad det finns för bakmaskiner (bread making machine) att köpa i Thailand och prisläge?

Är det någon som använder och kan rekommendera någon speciell bra maskin som går att få tag i i Thailand?

Vi har 10 mil till närmsta ställe där man kan köpa någorlunda OK bröd!! 7/11 nämner vi inte här!!

Vi åker till Thailand på några månader i slutet av november, så alternativet om det inte finn nån lämplig, är att släpa med en från Sverige. Men dom är rätt tunga, så jag skulle absolut föredra att köpa i Thailand (Bangkok)

Jag har lång erfarenhet av att använda bakmaskin i Sverige, så inget problem med det.

Men min trogna Panasonic är över 20 år gammal gammal och lite trött. 9Kg väger den dessutom..och sladden är trasig.

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Central har ett bra utbud på kvalitets grejor till köket.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg för någon vecka sedan att det finns på Robinson. Dom har massor av köksprylar som en farang inte kan vara utan.

Kollade inte priset så noga men det kan ligga runt 800-1000 THB.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns d sjysst mjöl o tillbehör att köpa då? Är också sugen på lite mackor ibland.. :)

Bla Macro har lämpligt mjöl.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver man jäst och så? helt värdelös när d gäller bakning,hehe

Jo jäst är en förutsättning ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra importerat mjöl finns på Foodland, Central Supermarket, Villa Market, ibland på Big C Extra i Pattis.

Köper färsk jäst från bageriet hos Foodland, beställnings vara 1/2 kilo åt gången, fryser det sedan i 50 grams bitar.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har iofs aldrig haft en bakmaskin, men har fått för mig att det ska vara torrjäst till bakmaskiner?!? Rätt eller fel?

I så fall, finns det i Thailand?

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har iofs aldrig haft en bakmaskin, men har fått för mig att det ska vara torrjäst till bakmaskiner?!? Rätt eller fel?

I så fall, finns det i Thailand?

Mvh

BBJ

:wai:

Det går bra med både och, torrjäst brukar jag ta med mig, väger ju inte särskilt mycket.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns d sjysst mjöl o tillbehör att köpa då? Är också sugen på lite mackor ibland.. :)

Se min tråd " För er som bakar eget matbröd i Thailand", där finns en länk till en firma som säljer mjöl och diverse andra saker till bakning.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bra med både och, torrjäst brukar jag ta med mig, väger ju inte särskilt mycket.

Torrjäst finns överallt på de stora varuhuser Tops, Lotus, Big C ...

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig riktigt lyckats med torrjäst köpt i Thailand, brödet jäser upp men när det hamnar i ugnen så sjunker det ihop, formbröd funkar. Med färsk jäst är det aldrig några problem.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...