Jump to content
MaiChai

Läser ni böcker nuförtiden?

Recommended Posts

Sam sip sam

Det är klart att man skall läsa böcker, bra träning för hjärnan ! Det skulle du prova jävla ölänning

Ingen fara jag har högt pannben :rolleyes:

Sam sip sam

Den som inte läst några böcker vet inte vad han eller hon går miste om.

Vill inte ens tänka på en värld utan litteratur

Trist liv om man inte klarar sig utan böcker

Kollba
Trist liv om man inte klarar sig utan böcker

Nej, där har du faktiskt fel.

Jag har läst mycket ända sedan jag var barn och visst, mitt liv har varit både trist och händelserikt i olika perioder.

Jag läser oftast på kvällen ett par timmar innan jag lägger mig - helt enkelt för att koppla av - eller när jag reser.

Och det gjorde jag även när jag hade 3 små barn. Att ta hand om 3 ungar kan knappast kallas för trist liv...

Sam sip sam

Nej, där har du faktiskt fel.

Jag har läst mycket ända sedan jag var barn och visst, mitt liv har varit både trist och händelserikt i olika perioder.

Jag läser oftast på kvällen ett par timmar innan jag lägger mig - helt enkelt för att koppla av - eller när jag reser.

Och det gjorde jag även när jag hade 3 små barn. Att ta hand om 3 ungar kan knappast kallas för trist liv...

Stackars barn säger jag bara

Swift 4X4

Har just läst färdig Inferno av Dan Brown. Jag är mycket besviken. Det var mera fakta bok än kriminalroman.

Alla hans tidigare böcker är mycket bättre. 

Börjar läsa på Herman Lindqvist Mitt i allt.

Det brukar bli en läst bok och en ljudbok i veckan.

Kollba
Stackars barn säger jag bara

Vet inte det jag... Den äldsta är visserligen knäpp som avbröt sina lärarstudier för att jobba, men den näst yngsta är färdig läkare och den yngsta studerar juridik på universitetet i Lund. Så helt har jag inte misslyckats...

Fuller1

Boktips, "Jag är wanted" o uppföljare "Jag är David", med Thailandsanknytning! Samma tema - Liam Norbergs "Insidan"

Leif GW's böcker e bra med ärkeskitstöveln Bäckstöm som krydda.

Allt med Michael Moore.

Kollba

Två av mina favoriter är Ian Rankin och John Nesbö (skall vara norskt ö) när det gäller deckare.

• Fint 1

måne
Men kan tänka mig hur jävla trist tillvaro i livet man har om man måste läsa böcker

Men körkortsboken har du läst?Hoppas jag  :crazy:

Sam sip sam

Men körkortsboken har du läst?Hoppas jag :crazy:

Nä var A4 papper på den tiden och muntlig undervsisning

audirs2

Jag säger bara:10 små @@@@pojkar av  Agatha Cristie! :crazy:

Sam sip sam

Vet inte det jag... Den äldsta är visserligen knäpp som avbröt sina lärarstudier för att jobba, men den näst yngsta är färdig läkare och den yngsta studerar juridik på universitetet i Lund. Så helt har jag inte misslyckats...

Berodde nog på modern :rolleyes:

mamma bäng fan pappa käng
Två av mina favoriter är Ian Rankin och John Nesbö (skall vara norskt ö) när det gäller deckare.
Nesbö är en höjdare. Finns en bok som utspelar sig i Bangkok och med höjdpunkten uppe på pelarna på de ej färdigbyggda .. väg/järnvägarna? Finns en bra isländsk krimförfattare också. En av böckerna utspelas på et hotell. Vad hette den gubben? Med vänlig hälsning, Med vänlig hälsning, Edited by mamma bäng fan pappa käng

Poffa
Nesbö är en höjdare. Finns en bok som utspelar sig i Bangkok och med höjdpunkten uppe på pelarna på de ej färdigbyggda .. väg/järnvägarna? Finns en bra isländsk krimförfattare också. En av böckerna utspelas på et hotell. Vad hette den gubben? Med vänlig hälsning, Med vänlig hälsning,

Bör vara Arnaldur Indriðason som Du är efter. Han är i alla fall både islänning och bra.

mamma bäng fan pappa käng

Bör vara Arnaldur Indriðason som Du är efter. Han är i alla fall både islänning och bra.

Stämmer bra!