Jump to content
MaiChai

Läser ni böcker nuförtiden?

Recommended Posts

MaiChai

Jag har kommit på mig själv med att börja sluka böcker igen efter att ha legat ganska lågt på den fronten ett tag, oftast när jag ska flyga så inhandlas det en pocketbok eller två på flygplatsen som jag ofta plöjer igenom under flygningen.

Jag har extremt svårt att lägga ner en bok när jag väl börjat på den, senast blev det Anders Tegner och "Access All Areas" och när jag åker hem ska jag läsa Kee Marcello "Rockstjärnan Gud Glömde"

I pocketbokhandeln blir det ofta biografier men där finns ju också många klassiker samt när man är på en flygplats i ett engelskt talande land kan man ju köpa böcker på engelska, köpte Romeo Dallaires "Shake Hands With The Devil" på Heathrow när jag var på väg till Australien med Qantas och det är en riktigt bra berättelse om kriget i Rwanda.

Så MPR:are, fördriver ni tiden på flyget, i hängmattan, på stranden, vid poolen, osv, osv. med en bok och i så fall vilka kan ni rekommendera?

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Maitan

Läser en bok nu, ok när ja har tid. JENS LAPIDUS ALDRIG FUCKA UPP....

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy

Senaste boken jag läste var "100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann"

Grymt kul!

Och har hört den en massa gånger, sen farsan och brorsan köpte den på CD,

ligger på datorn nu, kan lyssna på ett kapitel när som helst, varsom helst i boken, den är lika bra överallt.

MVH Tommy

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Baa

Laser lite nastan varje kvall,, det hjalper mig att fa kroppen att slappna av och jag sover lugnare.

Just nu Ken Follet, On wings of eagle,,,,,valdigt valbeskriven sanningsdokumentation skrivet med den touch bara en bra thrillerforfattare kan fa till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang

Senaste boken jag läste var "100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann"

Grymt kul!

ligger på datorn nu, kan lyssna på ett kapitel när som helst, varsom helst i boken, den är lika bra överallt.

MVH Tommy

Kan bara hålla med, har man inte läst den så bör man göra det...underbar berättelse.

Hörde nått om att det var en filmatisering på G...men vet inte hur det gått med det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
MaiChai

Grymt kul!

MVH Tommy

Det här med ljudböcker har jag aldrig riktigt fastnat för-vet fasen varför? Kanske för att de kräver fler moment, en bok kan man bara plocka upp och börja läsa?

Tack för tipset, tittade på den sist på Arlanda men det blev några andra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Khun Ken

Jag har kommit på mig själv med att börja sluka böcker igen efter att ha legat ganska lågt på den fronten ett tag, oftast när jag ska flyga så inhandlas det en pocketbok eller två på flygplatsen som jag ofta plöjer igenom under flygningen.

Jag har extremt svårt att lägga ner en bok när jag väl börjat på den, senast blev det Anders Tegner och "Access All Areas" och när jag åker hem ska jag läsa Kee Marcello "Rockstjärnan Gud Glömde"

I pocketbokhandeln blir det ofta biografier men där finns ju också många klassiker samt när man är på en flygplats i ett engelskt talande land kan man ju köpa böcker på engelska, köpte Romeo Dallaires "Shake Hands With The Devil" på Heathrow när jag var på väg till Australien med Qantas och det är en riktigt bra berättelse om kriget i Rwanda.

Så MPR:are, fördriver ni tiden på flyget, i hängmattan, på stranden, vid poolen, osv, osv. med en bok och i så fall vilka kan ni rekommendera?

Läsa är ett måste ett livsexir, i böckernas värd kan man färdas genom tid och rum. Till olika världar och kulturer. Håller just nu på med Wolf Totem av den kinesiske författaren Jiang Rong, vinnare av Asiens

första littraturpris.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tack och Hej

Jag lyssnar mycket på ljudböcker, läser ganska mycket med.

Just nu är Zlatans bok på tapeten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Guest Oregistrerad knasen

Buthler & Öhrlund har tydligen kommit med en ny bok om Silfverbielke, den måste jag bara läsa :) Så har ni inte läst deras böcker så kan jag varmt rekommendera dessa :thumbsup:

http://www.buthlerohrlund.se/

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
svampen

Buthler & Öhrlund har tydligen kommit med en ny bok om Silfverbielke, den måste jag bara läsa :) Så har ni inte läst deras böcker så kan jag varmt rekommendera dessa :thumbsup:

http://www.buthlerohrlund.se/

Prova stora Coktailboken idag på rummet?????? :crazy:

• Snurrigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stefan5300

Dom här böckerna har jag läst nyligen

post-3132-0-31205600-1350804822_thumb.jp

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Myran

Minst ett par böcker i månaden blir det. Fast numer läser jag dom endast i mobilen. Så sjukt smidigt att bära med sig ett helt bibliotek i fickan som man alltid har åtkomst till.

Hypernörd som man är så blir det mest fantasy, men även biografier då och då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stefan5300

Dessa två blir att läsa härnäst.

post-3132-0-37205100-1350805391_thumb.jp

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Guest Gawar

När jag körde Finland vart det jävligt mycket ljudböcker.. Är inte jätte road av finsk radio... Nu har jag laddat upp med 3 st böcker inför thailands resan, b.la Den senila skalbaggens tröst...

Nyligen lästa böcker jag kan rekomendera är: hundra mot en, welcome to the jungle, el choco, iskallt och stenhårt. Den roligaste självbiografi jag nånsin läst är "Jag är Ozzy" med ozzy osbourne.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy