Jump to content
MaiChai

Läser ni böcker nuförtiden?

Recommended Posts

audirs2

Prova också Arto Paasilinna "kollektivt självmord" riktigt rolig och riktigt läsvärd den också

Den där Paasilinna verkar vara Nordens bokkung, får massor med beröm överallt! Måste nog köpa en lunta med han!

audirs2

Jag har också väldigt svårt för den mannen. Och nu snackar vi inte böcker.

Men man undrar samtidigt...

Eftersom de flesta på detta forum har kraftiga problem med läsförståelsen så borde man rimligtvis hålla sig borta från böcker.

Kan inte vara hälsosamt att läsa "Fem-bökerna" och gå i taket för något som man har missuppfattat totalt.

Bilderböcker är att föredra.

Jo fan, den där Gulli lo gjorde inte ens lumpen, sedan fick han medalj av kungen för sitt skrivande! Fjuckk! Var visst kompis med bögen på Fryshuset, superröd som den!

MaiChai

Har självbiografier med grym dekadens som klara favoriter. Måste hitta boken om Iommi.

Annars är de flesta, inklusive lemmy's, tämligen bleka. Marilyn Mansons bok är ju ett dåligt skämt, jävla mes.

Kanske för att jag först läste The Dirt om Motley crue.Alla deras medlemmar har ju självbiografier och bläddra

gärna igenom "The diary of a heroin addict"

En annan grym bok är "No Angel" med Jay Dobins som infiltrerade och blev medlem i Hells Angels

/ SatanG

Självbiografier och faktaböcker om historiska händelser samt diverse böcker om maffia och den kriminella världen brukar jag sluka, har svårt för rena fiktionshistorier.

Antar att du ska skaffa "Helvetet inifrån: 15 år i Sveriges största brottsorganisation" om den avhoppade HA medlemmen Michael "Mega" Johannsesson?

B747

Jag läser också böcker om den kriminella världen (fakta böcker)Tänkte också beställa Mega Johannessons bok.Senast läste jag en bok om Spetsnaz de ryska specialförbanden,som medlemmen Audirs tipsade om.Mycket intressant bok om hårda killar,milt sagt.

Dempa

Är lite av en historienörd och måste rekommendera Conn Igguldens böcker om Julius Caesar och Djingis och Kublai Khan. Minst sagt fängslande.

http://www.conniggulden.com/

Edited by Dempa

MaiChai

Hittade den här på Aisa Books idag, det blir antingen den, Mötley Crües "The Dirt" eller Dag Öhrlunds "Brott i Sverige" under resan till Sverige imorgon.

post-3473-0-50819200-1351326442_thumb.jp

Bengan

Blir mest ljudböcker för mej nu ladda ner över internet. Där jag bor går det inte att få tag i böcker på svenska eller engelska. Har bytt en del engelskaböcker från kamrater här.

Bor 20 mil nordost Udon Thani nära Mekong River.

Drivern

Har lånat en bok på 941 sidor av en bekant,Shantaram är titeln och författare Gregory David Roberts,har ej läst honom tidigare.

Skall tydligen vara en streckläsbok,måste bli bra på beachen och i hängmattan.

Tack och Hej

Biblioteket har en fantastisk fint tjänst. Lada böcker direkt till dator eller surfplattan.

Jag är mycket nöjd då jag har bara en sak att bära.

Peolito

Efter 12 års uppehåll har jag börjat läst igen. George R.R. Martin - Kampen om Järntronen. Den följs av flera böcker så jag har att läsa.

Kenneth4618

Dagens skörd i brevlådan

post-3485-0-66191800-1370277822.jpg

post-3485-0-23765000-1370277824.jpg

Peter Lundström är en gammal lek/skolkamrat till mig och de övriga böcker

han och Ulf Broberg skrivit kan jag varmt rekommendera :thumbsup:

Edited by Kenneth4618
  • Fint 1

Kollba

Jag har inte sett den här tråden förrän nu...

När det blev klart att jag skulle flytta till Thailand så började jag dammsuga Röda Korset och loppmarknader efter böcker.

Jag hade en hel del innan men resultatet är att jag tog med mig runt 550 böcker skönlitteratur plus en del facklitteratur.

Jag kan inte leva utan böcker och är bokslukare, men jag har den fördelen att efter några år så har jag glömt det mesta av innehållet och kan med god behållning plocka fram boken för en andra (eller tom tredje) genomläsning...

Om det är någon som är intresserad av att ta över böckerna mot en rimlig summa till min fru den dagen jag dör så går det alltid att ordna...

• Fint 2

Minne00

Innan MPR läste jag cirkus 400 böcker om året. läser snabbt!

Läser nästan allt men orkar inte ta till mig verklighetsbaserade tragedier längre, ser för mycket av de i vardagen.

Har snöat in på Laurell K Hamilton bla.. gillar serier... gillar sex. gillar det knasiga :)

Orka läsa kärleks skräp.. går ju inte att sätta sig in i och glömma verkligheten för det är vad böcker är för mig. en flykt från verkligheten.

Måste dock säga att jag sparat massor av pengar på att köpa en läsplatta.. *hint hint*

Så långt det är möjligt så läser jag på originalspråk, dvs svenska, tyska, norska, engelska..

Ljudböcker har bara en funktion. att försätta mig i koma!!!!!!!! Är det någon som hört Harry Potter på svenska. *rofl* det var det sämsta jag hört!!!!!!!!

Måste rekommendera Hungergames just nu. underbar serie. i bokform vill säga för gud va besviken jag blev på filmen.

måne

Självbiografier och faktaböcker om historiska händelser samt diverse böcker om maffia och den kriminella världen brukar jag sluka, har svårt för rena fiktionshistorier.

Antar att du ska skaffa "Helvetet inifrån: 15 år i Sveriges största brottsorganisation" om den avhoppade HA medlemmen Michael "Mega" Johannsesson?

Håller med om dina första rader,de speglar ungefär vad jag läser oxå(har alltid 2-3 böcker på G)Den sista är för mycket fiction men kan säkert intressera "Svensson"