audirs2 Inlagd Mars 14, 2021 Dela Inlagd Mars 14, 2021 Mohlin & Nyström skriver bra deckare! Man tror inte att hen har gjort det, asså mordet i Karlstad! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 14, 2021 Dela Inlagd Mars 14, 2021 On 2021-02-17 at 04:22, skrev Batting: och när kommer den? Om natt ar blir tusen sidor minst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Mars 15, 2021 Dela Inlagd Mars 15, 2021 Jag har precis plöjt igenom katten som gick genom väggar. En mer flummig bok får man leta efter man kan inte tro att den är skriven av samma författare som starship troopers . Kunde inte hänga med i den och den är rätt seg Gillar ni flummiga böcker så läs den . Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Mars 15, 2021 Dela Inlagd Mars 15, 2021 Jag har precis plöjt igenom katten som gick genom väggar. En mer flummig bok får man leta efter man kan inte tro att den är skriven av samma författare som starship troopers . Kunde inte hänga med i den och den är rätt seg Gillar ni flummiga böcker så läs den . Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 9, 2021 Dela Inlagd April 9, 2021 Har någon läst Lee Child? Verkar va bra! dödas en hel del i tex "på fiendens mark"! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 10, 2021 Dela Inlagd April 10, 2021 21 minuter sedan, skrev Esspe: Har ni inte läst den här så gör det. Bästa jag läst på mycket länge. Samma författare som Hundraåringen. Vad är en fabet........🙉? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 12, 2021 Dela Inlagd April 12, 2021 On 2021-04-10 at 18:31, skrev frogfish: Vad är en fabet........🙉? Något som avslutar ett träd eller ett hål. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 16, 2021 Dela Inlagd Juni 16, 2021 Här senaste i hyllan! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Juni 16, 2021 Dela Inlagd Juni 16, 2021 Den här ska jag ta med på nästa semesterresa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 22, 2021 Dela Inlagd Juni 22, 2021 On 2021-04-09 at 22:32, skrev audirs2: Har någon läst Lee Child? Verkar va bra! dödas en hel del i tex "på fiendens mark"! En väldigt produktiv författare, hans böcker är ett underhållande tidsfördriv. När det kommer till hans böcker så känns det som om man köper ett koncept, man vet vad man får. Inga mästerliga vändningar, utan lättläst action. Har läst runt 5-6 av 25 böcker I serien om Jack Reacher. Filmerna är otroligt dåliga, hur man kunde välja Tom Cruise i rollen, när karaktären är två meter lång och besitter 130 kg muskler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 7 timmar sedan, skrev AnTove: Filmerna är otroligt dåliga, hur man kunde välja Tom Cruise i rollen, när karaktären är två meter lång och besitter 130 kg muskler. Tom Cruise ersatt av Alan Ritchson och blir serie på Amazon. Tyckte för övrigt att filmerna inte var urusla som filmer, men totalt värdelösa som Jack Reacher-filmer. Har läst alla böckerna (utom de två senaste) och gillar dem skarpt för vad de är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 8 timmar sedan, skrev AnTove: En väldigt produktiv författare, hans böcker är ett underhållande tidsfördriv. När det kommer till hans böcker så känns det som om man köper ett koncept, man vet vad man får. Inga mästerliga vändningar, utan lättläst action. Har läst runt 5-6 av 25 böcker I serien om Jack Reacher. Filmerna är otroligt dåliga, hur man kunde välja Tom Cruise i rollen, när karaktären är två meter lång och besitter 130 kg muskler. Tycker att Dolph Lundgren borde varit som klippt och skuren för rollen som Jack Reacher. Filmerna är väl OK men böckerna blir bara sämre och sämre, jag misstänker att flera skrivs av spökskrivare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev lasseiudon: Tycker att Dolph Lundgren borde varit som klippt och skuren för rollen som Jack Reacher. Filmerna är väl OK men böckerna blir bara sämre och sämre, jag misstänker att flera skrivs av spökskrivare. De 2 sista böckerna är skrivna tillsammans med hans bror. De sämsta hittills. Håller med att de sista böckerna är inte speciellt bra. https://www.jackreacher.com/us/ Ändrades Juni 23, 2021 av mooton ändrat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev lasseiudon: Tycker att Dolph Lundgren borde varit som klippt och skuren för rollen som Jack Reacher. Filmerna är väl OK men böckerna blir bara sämre och sämre, jag misstänker att flera skrivs av spökskrivare. Och Tom Clancy är ju död men det kommer nya böcker i hans namn hela tiden och någon drar in stora pengar på detta, så spökskrivare finns helt klart bakom många av dom kända skrivargubbarna och damerna! Har för mig att sista Ian Flemming boken nu är filmad å klar med 007? Ändrades Juni 23, 2021 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 5 timmar sedan, skrev Surin P3: Tom Cruise ersatt av Alan Ritchson och blir serie på Amazon. Tyckte för övrigt att filmerna inte var urusla som filmer, men totalt värdelösa som Jack Reacher-filmer. Har läst alla böckerna (utom de två senaste) och gillar dem skarpt för vad de är. Det var nog mest så att jag inte kunde släppa detta med att Tom Cruise spelar rollen och att det förstörde hela upplevelsen. De håller sig nära orginalberättelsen och det får man ge dem. Lee Child själv säger i flera intervjuer att han var väldigt missnöjd med valet av Cruise, men att han inte hade rätten att välja skådespelare och filmbolaget körde över honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 5 timmar sedan, skrev lasseiudon: 2 timmar sedan, skrev mooton: De 2 sista böckerna är skrivna tillsammans med hans bror. De sämsta hittills. Håller med att de sista böckerna är inte speciellt bra. https://www.jackreacher.com/us/ Tycker att Dolph Lundgren borde varit som klippt och skuren för rollen som Jack Reacher. Filmerna är väl OK men böckerna blir bara sämre och sämre, jag misstänker att flera skrivs av spökskrivare. Det är nog svårt att variera konceptet efter 25 böcker med samma karaktär, inspirationen måste tryta till slut. Känns som om att David Baldacci har en bättre strategi och bygger flera serier baserade på flera karaktärer. Har just avsluta jag är Pilgrim av Terry Hayes, som jag tyckte var mycket bra. Hayes är en framgångsrik manusförfattare i Hollywood. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juni 23, 2021 Dela Inlagd Juni 23, 2021 51 minuter sedan, skrev AnTove: Det var nog mest så att jag inte kunde släppa detta med att Tom Cruise spelar rollen och att det förstörde hela upplevelsen. De håller sig nära orginalberättelsen och det får man ge dem. Lee Child själv säger i flera intervjuer att han var väldigt missnöjd med valet av Cruise, men att han inte hade rätten att välja skådespelare och filmbolaget körde över honom. Håller med... Fick titta på filmerna ett par gånger pga att det var så svårt att förtränga "Jack Reacher" ur filmerna. Uruselt val av skådis. Men jag har för mig att Tom Cruise köpte rättigheter till Jack Reacher och därför var han också i huvudrollen. Kan inte tänka mig att han läst en enda Jack Reacher bok om så är fallet. Eller total avsaknad av självinsikt. 🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Augusti 15, 2021 Dela Inlagd Augusti 15, 2021 Jag ha läst inställd apokalyps ( apopcalyps never) av Michael Sellenberger. Sicket svammel 😉😁😜🦒🤯 . Börjar bra men sen märker man att det bara är en samling tidnigsartiklar och reportage som han inte lyckats sälja till media, som han har samlat ihop till en bok. Okej han svamlar inte lika mycket som Lars Bern men det är nöstan omöjligt Nog kul läsning för folk här på MPR dock. Nåja lärde mig varför sugrören är i papp och muggen i plast i varje fall. Och vad den där söldpaddan ska föreställa. (nej nej inte den ihop med kaninen som betyder slow kanninen fast) Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Augusti 21, 2021 Dela Inlagd Augusti 21, 2021 Ska till att påbörja 'Thailandssvenskarna' av Joakim Medin. Antar att den är skriven av någon som redan hade bestämt sig innan boken skrevs? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 3, 2022 Dela Inlagd Januari 3, 2022 Den 10 maj 1996 nådde bergsklättraren och journalisten Jon Krakauer äntligen toppen av Mount Everest tillsammans med en grupp andra klättrare. Kort därefter drog ett oväder av katastrofala mått in över dem. En storm som dödade fem personer och lämnade de överlevande i ett tillstånd av chock, skräck och skuldkänslor. I den hyllade bästsäljaren Tunn luft berättar Jon Krakauer den fängslande och otäcka historien om den ödesdigra dagen och hur den förändrade hans liv för gott Bra tycker jag. Finns gratis som e-bok på Stockholms stadsbibliotek. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 3, 2022 Dela Inlagd Januari 3, 2022 Själv läser jag Jens Henrik Jensen! Spökfångaren heter den! Dom jagar en "paki" kille som rymt från USA! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Januari 3, 2022 Dela Inlagd Januari 3, 2022 har ni last Under floden en triologi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 4, 2022 Dela Inlagd Januari 4, 2022 12 minuter sedan, skrev thaiola: har ni last Under floden en triologi Har inte läst boken men har läst kundrecensioner - några utdrag ur dem: man får en bra inblick i hur människorna kämpar mot fattigdomen Boken är slarvigt skriven , vilket är synd då handlingen är jätte intressant. Nordstrand kan länderna och särskilt Thailand där han jobbade i 8 år. Han tycks drivas av en stor humanism och hans berättelser får ögonen att tåras. Men någon stor litteratur är det inte! Stilen är amatörmässig, dialogerna stela och personbeskrivningarna ytliga. Berättelsen var helt klart värd att berätta, bra research och viktig information men dialogerna var klart amatörmässiga och tjatiga. Ett rappare tempo och mindre utvikningar hade väsentligt förbättrat boken. Dåligt arbete från lektör eller kanske total brist på rådgivning före utgivning. Vad tyckte du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 4, 2022 Dela Inlagd Januari 4, 2022 12 timmar sedan, skrev audirs2: Själv läser jag Jens Henrik Jensen! Spökfångaren heter den! Dom jagar en "paki" kille som rymt från USA! Måste lyfta denna gubben, han skriver ju för jävla bra! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 18, 2022 Dela Inlagd Maj 18, 2022 För mig två nya författare! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu