Alarik Inlagd December 7, 2018 Dela Inlagd December 7, 2018 On 2018-02-21 at 14:05, skrev JJC: Boken är betydligt bättre än filmen. Jag såg filmen. Och den heter Das Boot. Har inte läst boken, men tv-serien var jättebra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 2, 2019 Dela Inlagd Februari 2, 2019 29 minuter sedan, skrev Esspe: väldigt bra av Grisham som vanligt. En så där man inte kan släppa. Grisham e bra, men har man läst en och tar nästa så e det samma tema lite granna, men det e väl så det är, som Sverige i ishokejj VM, man vet att dom tar det år efter år efter år! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 2, 2019 Dela Inlagd Februari 2, 2019 Dagens pockerskörd “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 2, 2019 Dela Inlagd Februari 2, 2019 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Dagens pockerskörd Beställd på Adlibris! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 2, 2019 Dela Inlagd Februari 2, 2019 (ändrad) 15 minuter sedan, skrev audirs2: Beställd på Adlibris! Bokus 55 spänn styck Ändrades Februari 2, 2019 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 6, 2019 Dela Inlagd Februari 6, 2019 Någon som känner till denna dansk? Verkar bra! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Februari 6, 2019 Dela Inlagd Februari 6, 2019 (ändrad) Jätte bra!! Går att låna den och de efterföljande Oxen böckerna som Ebok på biblioteket. Ändrades Februari 6, 2019 av Niro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Februari 6, 2019 Dela Inlagd Februari 6, 2019 När jag får tillgång till fiber så kan jag lägga upp en nedladdningssite för dom som är intresserade. Jag jag har just nuDrygt 800gb talböcker och tillgång till allt som Sveriges bibliotek har i talböcker.Men just nu är det svårt då jag bara har 2mb ut med ADSL. Någon gång under 2019 får jag 500/500 så då kan jag lägga upp en site. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 1, 2019 Dela Inlagd Mars 1, 2019 https://www.bokus.com/bok/9789174618808/sju-ar-som-spionchef-terrorism-hot-och-hemliga-operationer/?source=googleps&gclid=Cj0KCQiAzePjBRCRARIsAGkrSm6zPY1RdiPe9Ttqhf3DF4UsJTKTDWuTy3hRLmTnWDcyF-objFW_liIaAucsEALw_wcB Denna blir spännande att läsa! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Mars 1, 2019 Dela Inlagd Mars 1, 2019 Två nya till junior, bra att det inte är telefonen som gäller hela tiden. Han blir lugn och somnar bättre när han läser lite bok vid läggdags. Även jag uppskattar hans högläsning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Mars 9, 2019 Dela Inlagd Mars 9, 2019 (ändrad) Oxenböckerna är bra men............. Många villospår läggs ut efter vägen och inte förrän mot slutet går det att gissa sig till vem som ligger bakom allt. Dock tycker jag böckerna är onödigt tjocka och även ganska segdragna. Det tar tid att läsa böckerna och de är heller inte så spännande som jag önskat. Det hade inte gjort något om historien kortats och tempot höjts! Tyvärr blir det lite av upprepning men det blir det oftast också när det handlar om en serie. Likväl gillar jag Oxen och ser fram emot nästa bok i serien! Den fjärde boken skiljer sig något från de 3 andra Ändrades Mars 9, 2019 av evert 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Mars 9, 2019 Dela Inlagd Mars 9, 2019 7 minuter sedan, skrev evert 1: Oxenböckerna är bra men............. Då är Lee Child att föredra där varje bok verkligen blir ett avslutat kapitel, dock är Jack Reacher lite väl överdriven (omänsklig) Visserligen, men det absolut största fiaskot var ju att låta dvärgen och smilfinken Tom Cruise gestalta honom påvita duken. Vilket jävla skämt... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Mars 9, 2019 Dela Inlagd Mars 9, 2019 Det är ju ungefär som att Jonas Gardell eller gaypedofilen Richard Söderberg får gestalta Christoffer Silferbielke... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 9, 2019 Dela Inlagd Mars 9, 2019 Det är just en fysik eboks-läsare jag letat efter. Svårt att hitta annat än Kindle i Thailand men har för mig att jag sett Kobo någonstans men kommer inte ihåg var. Har fram tills nu läst böcker i telefonen men vill vidga mina vyer och har hör mycket bra om E-ink och vill prova det. Kanske att jag ska vidga mina vyer ännu mer och ladda ner böcker från den där onämnbara sidan.Sony.Har 2st, funkar perfekt med Stockholms stadsbibliotek.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 9, 2019 Dela Inlagd Mars 9, 2019 Det är ju ungefär som att Jonas Gardell eller gaypedofilen Richard Söderberg får gestalta Christoffer Silferbielke... Richard Wolff.Bara man är på rätt sida kommer man undan med det mesta.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dempa Inlagd Mars 9, 2019 Dela Inlagd Mars 9, 2019 God is not great, av Christopher Hitchens, rekommenderas 👍 https://www.goodreads.com/book/show/43369.God_Is_Not_Great F*ck Palestine! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Mars 10, 2019 Dela Inlagd Mars 10, 2019 Långt om länge så läser jag Contact av Carl Sagan. Bra och intressant bok, väldigt annorlunda jämfört med filmen med samma namn. / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Mars 10, 2019 Dela Inlagd Mars 10, 2019 16 hours ago, Benriach said: Visserligen, men det absolut största fiaskot var ju att låta dvärgen och smilfinken Tom Cruise gestalta honom påvita duken. Vilket jävla skämt... I böckerna är Jack Reacher en riktigt stor och stöddig kille, att låta Tom Cruise spela honom är ju bara löjligt! Jag antar att de ville ha en riktig kändis och jag kan inte riktigt komma på nån stor kändis just nu som inte är för gammal. Typ Arnold eller Dolph, båda för gamla... / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Mars 10, 2019 Dela Inlagd Mars 10, 2019 4 timmar sedan, skrev Joe: I böckerna är Jack Reacher en riktigt stor och stöddig kille, att låta Tom Cruise spela honom är ju bara löjligt! Jag antar att de ville ha en riktig kändis och jag kan inte riktigt komma på nån stor kändis just nu som inte är för gammal. Typ Arnold eller Dolph, båda för gamla... / Joe Håller med dig. Dessutom filmerna var riktig dåliga. Läste alla Jack Reacher innan jag såg filmerna och var riktig besviken. Hittills var det bara en film som var lika bra som boken. Das Boot. De kunde verkligen behålla spänningen under hela filmen. Rekommenderar både boken och filmen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Mars 21, 2019 Dela Inlagd Mars 21, 2019 Nu på äldre dagar verkar jag ha drabbats av vetgirighet om många ämnen som aldrig riktigt intresserat mig tidigare. Det är iofs kanske fel att säga att jag inte varit intresserad, men det har liksom aldrig blivit av, det har alltid varit så mycket annat som upptagit ens tid. Jag har också kommit till insikt att jag kunde valt väldigt annorlunda inriktning i mitt liv om denna inspirationen som jag har nu istället infunnit sig för 30-35 år sen... Nåväl, just nu läser jag From Eternity to Here: The Quest for the Ultimate Theory of Time Den är inte helt lättläst och inte helt lätt att förstå heller, men väldigt intressant. Sean Carroll är en riktig personlighet och det finns en mängd youtube filmer med honom. / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 22, 2019 Dela Inlagd Mars 22, 2019 7 timmar sedan, skrev Joe: Nu på äldre dagar verkar jag ha drabbats av vetgirighet om många ämnen som aldrig riktigt intresserat mig tidigare. Det är iofs kanske fel att säga att jag inte varit intresserad, men det har liksom aldrig blivit av, det har alltid varit så mycket annat som upptagit ens tid. Jag har också kommit till insikt att jag kunde valt väldigt annorlunda inriktning i mitt liv om denna inspirationen som jag har nu istället infunnit sig för 30-35 år sen... Nåväl, just nu läser jag From Eternity to Here: The Quest for the Ultimate Theory of Time Den är inte helt lättläst och inte helt lätt att förstå heller, men väldigt intressant. Sean Carroll är en riktig personlighet och det finns en mängd youtube filmer med honom. / Joe Kommer ihåg Bill & Ben, två cowboys man läste om på 70 talet, lättläst men kul då! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Mars 22, 2019 Dela Inlagd Mars 22, 2019 44 minutes ago, audirs2 said: Kommer ihåg Bill & Ben, två cowboys man läste om på 70 talet, lättläst men kul då! Ja, Bill & Ben har man ju läst. Remo var en annan lättläst favorit! / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Mars 22, 2019 Dela Inlagd Mars 22, 2019 On 2018-12-03 at 13:22, skrev Fritz: Jag läser bara kriminalare. Har just avslutat Jo Nesbös Polis som jag läst förr men väl värd att läsa igen. Nu har jag börjat Med Leif GW Perssons Den siste detektiven och har redan skrattat högt flera gånger. GW har en humor i sina böcker som jag gillar starkt. On 2018-12-03 at 13:44, skrev Esspe: Jo GW e go, speciellt om Bäckström är med. Såg att böckerna ska bli serie med Kjell Bergkvist som Backman. Avslöjade att en del avsnitt ska utspela sig i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 22, 2019 Dela Inlagd Mars 22, 2019 9 minuter sedan, skrev AnTove: Såg att böckerna ska bli serie med Kjell Bergkvist som Backman. Avslöjade att en del avsnitt ska utspela sig i Thailand. Bäckström heter han AnTove...Bäckström!! Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Mars 22, 2019 Dela Inlagd Mars 22, 2019 10 minuter sedan, skrev Fritz: Bäckström heter han AnTove...Bäckström!! Sorry! är snurrig. Sitter och lyssnar på intervju med författaren Fredrik Backman samtidigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu