born41 Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 För er som vill ha både en roman och lite skildring av hur livet kan te sig i Thailand kan jag tipsa om: Samnang - tiggarpojken. Boken är tjock men lättläst och nummer 2 i en triologi där 3:e boken kommer i höst. Personer som var med i 1:an återkommer men man kan läsa 2:an utan att ha läst 1:an. Den är lite seg i början men bättrar sig. born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Började med den här i måndags pga goda vitsord i den här tråden. Och ? Betyg / recension ? Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Tänkte nu ge mig på denna... 51J1MF22ZGL._SY300_.jpg Av Vo Nugyen Giap, en av vår tids mest inflytelserika militärstrateger-idag är han 102 år gammal! Mycket intressant, hitta du den i Bangkok? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Började med den här i måndags pga goda vitsord i den här tråden. Läser "återvändaren" av Buthler & Örlund just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ducce Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Och ? Betyg / recension ? Cha cha 555 Har bara kommit till kapitel 79 än Men än så länge tycker jag den är underhållande. Är ju en mycket annorlunda "hjälte" som huvudperson om man jämför med annat man läst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ducce Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Läser "återvändaren" av Buthler & Örlund just nu. Tänkte komma till den jag också inom en snar framtid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 30, 2013 Dela Inlagd Juni 30, 2013 Har läst dessa två böcker denna vecka . Bangkok Babylon : Riktigt intressant och underhållande bok . Handlar om Jerry Hopkins och människor han har mött i Thailand och dessa är riktiga original . Han gick efter att man vet inte vad det är för slags människa som hamnar bredvid en på barstolen och hur mycket som är sant av den säger . http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0804840776 Den andra boken var Kristian Gidlund och berättelsen om hans resa och kamp emot cancern . Han kommer att förlora och berättar om hur han försöker att hantera att han snart ska dö . En fantastisk bok och det var länge sedan jag har gråtit så mycket . Vilken människa , helt fantastisk . http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9137140523 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Juni 30, 2013 Dela Inlagd Juni 30, 2013 Senaste resan läste jag First In som handlar om när USA gick in i Afghanistan skriven av en av CIA nissarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juni 30, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Juni 30, 2013 Mycket intressant, hitta du den i Bangkok? Nix, på Frankfurts flygplats av alla ställen. Men den borde finnas på Asia Books eller så kan de nog beställa den. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Juli 1, 2013 Dela Inlagd Juli 1, 2013 Tänkte komma till den jag också inom en snar framtid Psykopaten Christopher Silfverbielke är väldigt bra, snuten ganska medioker. Just avslutat sandmannen av L.Kepler tycker dock att Eldvittnet var bättre. Johan Theorin Sankta Psyko är det en av dom bättre som jag läst av svenska krim författere på senare tid. Tycker dock att det blivit lite för "main stream" på deckar fronten & vad som ges ut på svenska, om är som mig & gillar den riktig hårdkokta delen deckare & krim. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 3, 2013 Dela Inlagd Juli 3, 2013 Allt läsande är av godo för att träna upp abstrakt tänkande och för de dom aldrig läst och inte vet vad det innebär ska jag förklara.Abstrakt tänkande är nödvändigt för att kunna föreställa sig någon som man inte kan ta på (abstrakt). Brist på sådant tenderar i enkelspårighet och enfald. Njut av din läsning och var glad att den gör dig till en bättre fungerande människa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Tänkte just starta med den största sagoboken som någonsin skrivits, den sågades tydligen ordentligt av en massa kritiker på 1500 talet och redigerades och skrevs om ett flertal gånger. Vissa skulle kanske kalla den e biografi men jag kallar den sagor för vuxna. titel? Bibeln så klart. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juli 4, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Juli 4, 2013 Håller på att ta mig igenom "Det stora tågrånet" av Mikael Nyberg. En ganska intressant berättelse om avregleringen av järnvägstrafiken i Sverige och dess konsekvenser. Författaren är en Clarteist och före detta KPML® medlem och det lyser tyvärr igenom lite väl ofta, hade gärna sett fler intervjuer med folk från de olika bolagen, chefer i Banverket och liknande företag som tog över i styckningen av SJ´s spår och mindre intervjuer med fackpersonal och liknande för att få en heltäckande bild av fiaskot. Men trots det är det en intressant historia han berättar. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Just nu Ivar Lo Johansson-Kungsgatan, annars mest biografier och historia. Kan rekommendera en bok som heter Folket på Kieåsen, handlar om en gård i Norge som blev bebodd under digerdöden och beboddes ända till 1970-talet, inga vägar ledde dit och man slapp smittan. Med vänlig hälsning walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Aldrig läst en bok Kanske dags att börja: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lasning-gor-minnet-klarare_8319712.svd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Troll Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Läste mycket förr men har på något sätt blivit lite bekväm av mig. Lättare att sätta på en rulle eller kolla History Channel eller annat. Har på senare tid tagit mig I kragen då jag verkligen gillar att läsa böcker. På resande fot ser jag nu till att alltid ha med mig några böcker då jag verkligen saknat det. Några av favoriterna är Umberto Eco och även reseskildrarna Bruce Chatwin och Paul Theroux. Senast lästa boken med den föga tilltalande titeln är Ecos: Begravningsplatsen I Prag. Helt suverän trots titeln. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Hej Gideons ring hör till det senare jag har läst Skriven av C Gerhardsen Den handlar till en stor del om kvinnomisshandel Skurken finns på riktigt och sitter inne nu Det är alltså F D länspolisen i Uppsala " Kapten Klänning " Mycket i boken är rena fakta gripandet o uppläget En medl. frågade om ställe att hitta böcker i Pattis På Tops V 2 finns ett Man kan köpa o sälja tillbaka böcker kostar mellan 150--250bath eller lämna 3 få en i snitt Dom har mycket skandinaviskt Offe Ps hur mycket är en snis ( Danska ) Fjärs halvfems det kan jag men snis? Ds Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Läser massor gillar det mesta men inte fantasy, tragglar mig igenom böcker, sista lästa var "En man som heter Ove" riktigt läsvärd faktiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Minna 2 roligaste Den tappre soldaten Sveik 100 åringen Deckare Stieg Larsson J Guilio det mesta utom Dandy Herman Lindkvist Historien om Sverige Nårgra Krigs dokumenT Schweinfurt raiden Attacken på Dresden Gerneral Galland om Die Luftwaffe ( Närmaste man under "Der Dicke" som i sin tur stod under Gröfazz Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Minna 2 roligaste Den tappre soldaten Sveik 100 åringen Deckare Stieg Larsson J Guilio det mesta utom Dandy Herman Lindkvist Historien om Sverige Nårgra Krigs dokumenT Schweinfurt raiden Attacken på Dresden Gerneral Galland om Die Luftwaffe ( Närmaste man under "Der Dicke" som i sin tur stod under Gröfazz Offe Bra böcker, utom J Guilio han har jag svårt för men det är väl han som person lite översittare kanske ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joy Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Minna 2 roligaste Den tappre soldaten Sveik 100 åringen Deckare Stieg Larsson J Guilio det mesta utom Dandy Herman Lindkvist Historien om Sverige Nårgra Krigs dokumenT Schweinfurt raiden Attacken på Dresden Gerneral Galland om Die Luftwaffe ( Närmaste man under "Der Dicke" som i sin tur stod under Gröfazz Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joy Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Ja Dandy var väl ingen höjdare men böckerna om Hamilton klart läsvärda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 6, 2013 Dela Inlagd Juli 6, 2013 Gillade åsså Svejk Världen behöver fler som han.- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Juli 6, 2013 Dela Inlagd Juli 6, 2013 Ja Dandy var väl ingen höjdare men böckerna om Hamilton klart läsvärda Läser just nu Dandy. Ämnet är väl så långt från Hamilton som man kan komma, visste inget om bokens innehåll när jag köpte den. Trots att man försöker vara "openminded" känns det inte helt bekvämt att läsa om två mäns kärleksrelation. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joy Inlagd Juli 6, 2013 Dela Inlagd Juli 6, 2013 Dandy är den 2a boken i en planerad serie om förra århundradet Jag blev lite besviken då jag läste den.Första delen Brobyggarna var enligt min mening bättre om än lite överdriven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu