Alarik Inlagd Juli 22, 2020 Dela Inlagd Juli 22, 2020 Någon som läst denna bok? Berättar bland annat om inaveln i Västerbotten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 11, 2020 Dela Inlagd Augusti 11, 2020 Tog fram Gotlands boken för att läsa den igen, faktiskt riktig rolig! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 11, 2020 Dela Inlagd Augusti 11, 2020 On 2012-10-21 at 07:43, skrev MaiChai: Jag har kommit på mig själv med att börja sluka böcker igen efter att ha legat ganska lågt på den fronten ett tag, oftast när jag ska flyga så inhandlas det en pocketbok eller två på flygplatsen som jag ofta plöjer igenom under flygningen. Jag har extremt svårt att lägga ner en bok när jag väl börjat på den, senast blev det Anders Tegner och "Access All Areas" och när jag åker hem ska jag läsa Kee Marcello "Rockstjärnan Gud Glömde" I pocketbokhandeln blir det ofta biografier men där finns ju också många klassiker samt när man är på en flygplats i ett engelskt talande land kan man ju köpa böcker på engelska, köpte Romeo Dallaires "Shake Hands With The Devil" på Heathrow när jag var på väg till Australien med Qantas och det är en riktigt bra berättelse om kriget i Rwanda. Så MPR:are, fördriver ni tiden på flyget, i hängmattan, på stranden, vid poolen, osv, osv. med en bok och i så fall vilka kan ni rekommendera? Hallo, läser du nått då nuförtiden? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Augusti 15, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 15, 2020 On 2020-08-11 at 16:09, skrev audirs2: Hallo, läser du nått då nuförtiden? Jajamensann, har precis läst boken om Mats Magnussons helvete efter karriären. En bok om att ha allt och missbruka bort det utan att själv inse vad man gör.. Innan dess var det en annan bok på missbrukstemat, av en gammal kollega till mig. Annars blir det mest instruktionsböcker och handledningar nuförtiden... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 15, 2020 Dela Inlagd Augusti 15, 2020 20 minuter sedan, skrev MaiChai: Jajamensann, har precis läst boken om Mats Magnussons helvete efter karriären. En bok om att ha allt och missbruka bort det utan att själv inse vad man gör.. Innan dess var det en annan bok på missbrukstemat, av en gammal kollega till mig. Annars blir det mest instruktionsböcker och handledningar nuförtiden... Själv har Jussi Adler Olsen på nattduksbordet! Han kan skriva han! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 16, 2020 Dela Inlagd Augusti 16, 2020 conte https://www.karnevalforlag.se/bocker/all-inclusive/?fbclid=IwAR0rBWXT-I2_0MMdkIaJNipTKSJbBUZ_1i39hh47ah3alimslS_mx6MdATc “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Augusti 16, 2020 Dela Inlagd Augusti 16, 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd September 12, 2020 Dela Inlagd September 12, 2020 Påbörjat denna. Kanske handlar om Pattaya? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 14, 2020 Dela Inlagd December 14, 2020 Författaren John le Carré död i lunginflammation Författaren John le Carré har dött i sviterna av en lunginflammation, uppger hans agent för brittiska medier. Den brittiska författaren är känd för sina spionromaner, bland annat boken ”Tinker Tailor Soldier Spy”. Hans agent Jonny Geller beskriver John le Carré, som egentligen hette David Cornwell, som en ”obestridd jätte inom brittisk litteratur”, skriver The Guardian. John le Carré blev 89 år gammal. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 14, 2020 Dela Inlagd December 14, 2020 1 timme sedan, skrev Tallviking: Författaren John le Carré död i lunginflammation Författaren John le Carré har dött i sviterna av en lunginflammation, uppger hans agent för brittiska medier. Den brittiska författaren är känd för sina spionromaner, bland annat boken ”Tinker Tailor Soldier Spy”. Hans agent Jonny Geller beskriver John le Carré, som egentligen hette David Cornwell, som en ”obestridd jätte inom brittisk litteratur”, skriver The Guardian. John le Carré blev 89 år gammal. Vila i frid! Vem har inte läst hans böcker? Tror jag tar fram en bok ikväll! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 14, 2020 Dela Inlagd December 14, 2020 1 minut sedan, skrev audirs2: Vila i frid! Vem har inte läst hans böcker? Tror jag tar fram en bok ikväll! Hans spionromaner är väldigt bra. Märks att han har en bakgrund från MI6 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 14, 2020 Dela Inlagd December 14, 2020 16 minuter sedan, skrev Tallviking: Hans spionromaner är väldigt bra. Märks att han har en bakgrund från MI6 För du känner igen dig i från din tid där 🙃 Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 14, 2020 Dela Inlagd December 14, 2020 Precis nyss, skrev Enis: För du känner igen dig i från din tid där 🙃 Enis Sssssh..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 14, 2020 Dela Inlagd December 14, 2020 14 minuter sedan, skrev Tallviking: Sssssh..... Tallviking 007! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 14, 2020 Dela Inlagd December 14, 2020 3 timmar sedan, skrev audirs2: Tallviking 007! Hade i alla fall skeppsnummer 007 på Patrullbåten jag gjorde lumpen på i Göteborg en gång i tiden ! "Systemtekniker med rätt att löda" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 On 2020-12-14 at 07:07, skrev Tallviking: Författaren John le Carré död i lunginflammation Författaren John le Carré har dött i sviterna av en lunginflammation, uppger hans agent för brittiska medier. Den brittiska författaren är känd för sina spionromaner, bland annat boken ”Tinker Tailor Soldier Spy”. Hans agent Jonny Geller beskriver John le Carré, som egentligen hette David Cornwell, som en ”obestridd jätte inom brittisk litteratur”, skriver The Guardian. John le Carré blev 89 år gammal. Hörde på radio om hur han (John Le Carré) en gång såg en urtyp för trött och blasé spion i baren på en flygplats i London. Denna figur blev hans huvudperson i "Spionen som kom in från kylan". Killen, världsvan, såg trött och sliten ut, han ville ha en whisky och gick igenom sina fickor och hivade fram den ena valutan efter den andra - precis som att han varken visste vad det var för dag eller i vilket land han befann sig. Bad att få så mycket som pengarna räckte till.... (Om jag minns detaljerna rätt....) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 3 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Hörde på radio om hur han (John Le Carré) en gång såg en urtyp för trött och blasé spion i baren på en flygplats i London. Denna figur blev hans huvudperson i "Spionen som kom in från kylan". Killen, världsvan, såg trött och sliten ut, han ville ha en whisky och gick igenom sina fickor och hivade fram den ena valutan efter den andra - precis som att han varken visste vad det var för dag eller i vilket land han befann sig. Bad att få så mycket som pengarna räckte till.... (Om jag minns detaljerna rätt....) Låter som flygarn B747 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 17, 2020 Dela Inlagd December 17, 2020 On 2020-12-15 at 07:47, skrev Peolito: Låter som flygarn B747 Trött o sliten o har till en 2:a grants i plånkan👍 Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 Jag gillar att läsa böcker och har läst trilogin om Lisbet Salander och vet att någon skrev en fortsättning, vem skrev denna och vad heter böckerna och sist men inte minst, är de lika bra som de av original författaren? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 (ändrad) 10 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag gillar att läsa böcker och har läst trilogin om Lisbet Salander och vet att någon skrev en fortsättning, vem skrev denna och vad heter böckerna och sist men inte minst, är de lika bra som de av original författaren? David Lagerkrans frugan har 1 av hans böcker till salu. Det som inte dödar oss. FF Ändrades December 27, 2020 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 9 minuter sedan, skrev FF: David Lagerkrans frugan har 1 av hans böcker till salu. Det som inte dödar oss. FF Tack! Är den bra? Hur många uppföljare finns det? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 (ändrad) 9 minuter sedan, skrev UglyFarang: Tack! Är den bra? Hur många uppföljare finns det? Det är 3 böcker totalt, jag tyckte alla böckerna var bra. Hon måste dö. som. Manen som sökte sin skugga. Det som inte dödar oss. FF Ändrades December 27, 2020 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 A most wanted man av John le Carre`läser jag just nu! På svenska så klart! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 Frugan har lite över 4 tusen böcker till salu på Tradera sök på Easi som säljare. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 2 timmar sedan, skrev FF: Frugan har lite över 4 tusen böcker till salu på Tradera sök på Easi som säljare FF Hur gör man det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu