Jump to content
IGNORERAD

Läser ni böcker nuförtiden?

MaiChai

Recommended Posts

Scandinaviancorner
11 minuter sedan, skrev svampen:

Har varit dålig på läsningen sista året men inhandlat lite pocket !

Inget är bättre än bra bok avkoppling !

Blir väl lite mer tid för det nu i Los 🎴

Prova boken om hur man fotograferar

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Prova boken om hur man fotograferar

Ha Ha dagens bästa 😁

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Som nog de flesta har noterat så gillar jag skrönor och kåserier. Det finns en bok som är skriven utav en stor mästare i denna konstform och författaren är en motorskribent vid namn Åke Borglund.

Jag kan varmt rekommendera er att köpa denna bok som har det dubbelbottnade namnet "Färdknäpp".

656940137_ke.jpg.bbc36f78ace56df066db10aee3b9fc96.jpg

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
On 2018-08-29 at 18:11, skrev AnTove:

Mycket bra bok, det märks att det har tagit honom flera år att skriva den.

Mycket bra bok i Stockholms miljo.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Mycket bra bok i Stockholms miljo.

Men den största av av alla författare här på jorden kommer från Gotland, den boken borde landa hemma hos mig vilken dag som helst! Nobel pris nästa?:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
On 2018-08-31 at 08:04, skrev audirs2:

Men den största av av alla författare här på jorden kommer från Gotland, den boken borde landa hemma hos mig vilken dag som helst! Nobel pris nästa?:big_smile:

Jo men visst, här e den! In med pannbenet bara!DSC_0248.thumb.JPG.ae88c886424481a55e2d8a839821d805.JPGHär läses det inte några jävla Hemignway!!

Dela på andra sajter

Jo men visst, här e den! In med pannbenet bara!DSC_0248.thumb.JPG.ae88c886424481a55e2d8a839821d805.JPGHär läses det inte några jävla Hemignway!!
Den boken har jag.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Den boken har jag.

Har inte alla på mpr den? :embarrassed:

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Har inte alla på mpr den? :embarrassed:

Somna så sött lönnfetefarfar. 

Ändrades av Nakhon
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nakhon:

Kära Nakhon vi lider alla med din situation. Å vi förstår att du behöver rensa hjärnan med en rejäl fylla då och då. Det har vi inget emot. 

Men att man skall vakna på morgonen för att se dina inlägg i mer eller mindre samtliga aktiva trådar.... där inläggen bara är elakheter eller påhopp. 

Kanske bättre att logga ut vid 5:e ölen och komma tillbaka på morgonen. 

Vi älskar dina fina byggprojekt och du är alldeles säkert en mycket trevlig och omtänksam man. Men om natten i fyllan så skämmer du ut dig. 

Bättring käre Nakhon!

Dela på andra sajter

Sluta köp sprit.
Rimligen är du nykter i det tillfället då du handlar.
Kan du inte undvika inköpet i nyktert tillstånd då vet du vad klockan är slagen.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

Sluta köp sprit.
Rimligen är du nykter i det tillfället då du handlar.
Kan du inte undvika inköpet i nyktert tillstånd då vet du vad klockan är slagen.

Är han släkt med Tennek?☹️

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

En ny bok jag hittade på ICA! Handlar om en kille som blir jävulskt mobbad i skolan och börjar hämnas på sina mobbare många år senare! Själv blev man mobbad för att man inte hade riktiga föräldrar men gick inte riktigt så här långt, fast ibland fanns tanken där!DSC_0261.thumb.JPG.071d9ec591942eab6315de622c210cde.JPG 

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Esspe:

Har läst den och den var bra. Finns fler i samma serie tror jag.

Bra, då skall jag leta fram flera av den gubben! Ett jävla mördande i boken e det i alla fall! Han var väl inblandad i tv serien Bron åxå eller?

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev audirs2:

Bra, då skall jag leta fram flera av den gubben! Ett jävla mördande i boken e det i alla fall! Han var väl inblandad i tv serien Bron åxå eller?

1 timme sedan, skrev Esspe:

Tror jag inte, det var han Rosenkvist eller nåt?

Hans Rosenfeldt är det som har skrivit Bron, Marcella på Netflix och flera deckare tillsammans med Michael Hjorth. Även programledare På Minuten på SR och var programledare för Parlamentet.   Hörde Rosenfeldt prata  om Bron på bokmässan. Han berättade om hur bron kom till. Han hade skrivit en helt annan berättelse och med bara Saga som karaktär. Men fick ingen finansiering Sverige, bara ett dansk produktionsbolag var intresserad. De hade krav på att det skulle vara en dansk polis med och att handlingen skulle utspela sig i till viss del i Danmark. Han utbrast att det var enklare än sagt, vad fan skulle han göra? Skulle han ha halva kroppen i Danmark och den andra i Sverige? De tyckte att det lät utmärkt och så kom Bron till. 

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Gillade denna bok mycket och tyckte att den var överraskande bra. Finns även som ljudbok på storytel. 

9789188745057_200x_det-som-goms-i-sno.jpg

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Tror jag läst hela Hammarbyserien. Det är ett tag sen men eftersom jag läste alla måste dom ha varit bra :) Den där har jag inte läst men finns tydligen inte på pocket än.

Tog med mig runt 10 böcker till Thailand den här gången. Hade fotat dom jag lämnade Korat för att inte dubblera men det hjälpte inte. Hade glömt dom 10 olästa jag skickade med upp till Korat från Pattaya så nu tänkte jag starta en biblioteksfilial. Har nog 25 olästa där och naturligtvis lyckades jag köpa två dubbletter.

Det var första boken av henne som jag har läst. Får nog ta tag i hennes tidigare böcker, om de är lika bra. 

Ändrades av AnTove
Dela på andra sajter

On 2018-09-17 at 17:49, skrev audirs2:

En ny bok jag hittade på ICA! Handlar om en kille som blir jävulskt mobbad i skolan och börjar hämnas på sina mobbare många år senare! Själv blev man mobbad för att man inte hade riktiga föräldrar men gick inte riktigt så här långt, fast ibland fanns tanken där!DSC_0261.thumb.JPG.071d9ec591942eab6315de622c210cde.JPG En till spännande läsning!DSC_0342.thumb.JPG.6c14be9d539c16a891501eff29ed6c1b.JPG

Dela på andra sajter

On 2018-09-08 at 18:24, skrev audirs2:

Ja det där är en bra bok, men huvudpersonen verkar liiite ostyrig.  :40:

Dela på andra sajter

Jag läser "Djävulsdoften" som handlar om kriminalinspektör Malin Fors som super sig genom Bangkok med omnejd i sin jakt på en mördare.
Jag tänkte att det kunde vara en bra uppladdning inför min Jul/Nyårsresa dit.  :559bdc4880218_haveaniceday:

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Jive:

Håller just nu på med en rysare - Bankboken heter den.

Samma här. Tur att det fortfarande finns några blanka sidor på slutet att fylla med innehåll.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...