Jerker Inlagd Mars 2, 2016 Dela Inlagd Mars 2, 2016 Sist jag var i byn så läste jag många böcker på min padda fungerar väldigt bra innan släppa jag mig med böcker skönt slippa det. Jesper & Pakusa http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 2, 2016 Dela Inlagd Mars 2, 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 3, 2016 Dela Inlagd Mars 3, 2016 On 2016-02-19 at 15:32, skrev Scandinaviancorner: Nu finns det flera av denna bok. Passa på att beställa innan dom är slut igen.. Jag väntar med spänning på nästa avsnitt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 3, 2016 Dela Inlagd Mars 3, 2016 5 timmar sedan, skrev rolba: Jag väntar med spänning på nästa avsnitt. Är det typ Gotlands "mein kampf"? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Mars 3, 2016 Dela Inlagd Mars 3, 2016 Blev klar med denna för några dagar sedan. Handlar om den så kallade "globala uppvärmningen", intressant läsning trots att det är Science Fiction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Mars 3, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 3, 2016 Läste Jackie Ferms biografi, mer känd som Lars-inge Svartenbrandts dotter. En i många stycken skrämmande skildring av livet som dotter till en psykopat och samhällets misslyckanden med att skydda henne och se till att hon får ett normalt liv. Kan rekommendera den varmt för den som är intresserad av dessa frågor. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Mars 3, 2016 Dela Inlagd Mars 3, 2016 (ändrad) En otroligt spännande bok som inte bara öppnar dörren till en ny värld utan bidrar till en ny verklighetsuppfattning som mycket bättre harmonerar med tillvaron än vare sig religion eller annat primitiv hokuspokus förmår. Det lönar sig att smaka på och låta sjunka in varenda ord även om man kanske int till fullo 'förstår' allt eftersom vi huvudsakligen rör oss utanför vår 'normala sinnesvärld' (=3D-rum&tid). Tänk att det finns (inte få) människor (även på detta forum) som inte skulle tveka en sekund att neka människor som Stephen Hawking allt existensberättigande och medmännsklighet om de bara kände till hans yttre belägenhet (ALS) och inte hans banbrytande insikter inom den moderna fysiken. The Grand Design When and how did the universe begin? Why are we here? What is the nature of reality? Is the apparent ‘grand design’ of our universe evidence for a benevolent creator who set things in motion? Or does science offer another explanation? In The Grand Design, the most recent scientific thinking about the mysteries of the universe is presented in language marked by both brilliance and simplicity.The Grand Design explains the latest thoughts about model-dependent realism (the idea that there is no one version of reality), and about the multiverse concept of reality in which there are many universes. There are new ideas about the top-down theory of cosmology (the idea that there is no one history of the universe, but that every possible history exists). It concludes with a riveting assessment of m-theory, and discusses whether it is the unified theory Einstein spent a lifetime searching for. This is the first major work in nearly a decade by one of the world’s greatest thinkers. A succinct, startling and lavishly illustrated guide to discoveries that are altering our understanding and threatening some of our most cherished belief systems, The Grand Design is a book that will inform - and provoke - like no other. //Singha711 Ändrades Mars 3, 2016 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 3, 2016 Dela Inlagd Mars 3, 2016 1 timme sedan, skrev Singha711: En otroligt spännande bok som inte bara öppnar dörren till en ny värld utan bidrar till en ny verklighetsuppfattning som mycket bättre harmonerar med tillvaron än vare sig religion eller annat primitiv hokuspokus förmår. Det lönar sig att smaka på och låta sjunka in varenda ord även om man kanske int till fullo 'förstår' allt eftersom vi huvudsakligen rör oss utanför vår 'normala sinnesvärld' (=3D-rum&tid). Tänk att det finns (inte få) människor (även på detta forum) som inte skulle tveka en sekund att neka människor som Stephen Hawking allt existensberättigande och medmännsklighet om de bara kände till hans yttre belägenhet (ALS) och inte hans banbrytande insikter inom den moderna fysiken. The Grand Design When and how did the universe begin? Why are we here? What is the nature of reality? Is the apparent ‘grand design’ of our universe evidence for a benevolent creator who set things in motion? Or does science offer another explanation? In The Grand Design, the most recent scientific thinking about the mysteries of the universe is presented in language marked by both brilliance and simplicity.The Grand Design explains the latest thoughts about model-dependent realism (the idea that there is no one version of reality), and about the multiverse concept of reality in which there are many universes. There are new ideas about the top-down theory of cosmology (the idea that there is no one history of the universe, but that every possible history exists). It concludes with a riveting assessment of m-theory, and discusses whether it is the unified theory Einstein spent a lifetime searching for. This is the first major work in nearly a decade by one of the world’s greatest thinkers. A succinct, startling and lavishly illustrated guide to discoveries that are altering our understanding and threatening some of our most cherished belief systems, The Grand Design is a book that will inform - and provoke - like no other. //Singha711 Detta är grymma frågor, helt klart! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Mars 4, 2016 Dela Inlagd Mars 4, 2016 Hur länge har han levt med sin ALS. Verkar ju vara hur länge som helst. Någon som vet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 10, 2016 Dela Inlagd Juni 10, 2016 Denna bok kanske skulle falla MPR´s medlemmar på läppen http://www.bokus.com/bok/9789198248630/Bangkok-10-vandringar-och-utflykter/ Illustrerad av en "kändis" och skriven av en icke heller så okänd. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 10, 2016 Dela Inlagd Juni 10, 2016 Ahh, snart klar med mitt hatobjekt Computer networking. A topdown approach. Ingen rysare direkt, och rekommenderas inte till nån. Jag tror tamigfan att dom får betalt för hur många sidor dom skriver - inte innehållet. Jag hatar denna bok, läser och läser men det kommer bara lite information. Efter ett tag blir det så dötrist så jag fattar inte vad jag läser och måste läsa om en massa sidor. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Juni 10, 2016 Dela Inlagd Juni 10, 2016 On 2016-02-18 at 18:20, skrev scorpio63: Just nu är jag inne på den sista boken av en triologi av 3 böcker av staffan nordstrand. Otroligt gripande böcker som rekommenderas att läsa eller lyssna på. Staffan Nordstrand har även skrivit " Byggfirman" som handlar om importerade byggarbetare i Stockholm Jag tyckte att den var segare än dom i triologin. Boken kom ut för ett par år sedan Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 16, 2016 Dela Inlagd Juni 16, 2016 Läste Jackie Ferms biografi, mer känd som Lars-inge Svartenbrandts dotter. En i många stycken skrämmande skildring av livet som dotter till en psykopat och samhällets misslyckanden med att skydda henne och se till att hon får ett normalt liv. Kan rekommendera den varmt för den som är intresserad av dessa frågor. Jag läste den. Hon är ju en kopia på sin far/mor och/eller Leila K. Hopplöst fall. Ihop med co-writern.... Hur skulle man kunna skylla detta på samhället?? Otroligt naivt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 23, 2016 Dela Inlagd Oktober 23, 2016 I höstmörkret så är en bok om försvunna tider helt ok att läsa + lite hett kaffe i köppen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 12 timmar sedan, skrev audirs2: I höstmörkret så är en bok om försvunna tider helt ok att läsa + lite hett kaffe i köppen! Jag rekommenderar dig att även läsa denna bok som innehåller en del obehagliga sanningar för en finsk patriot. http://www.gp.se/nöje/redaktörer-simo-muir-hana-worthen-finland-s-holocaust-silences-of-history-1.443673 Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 On 2016-06-16 at 17:17, skrev Nicholas: Jag läste den. Hon är ju en kopia på sin far/mor och/eller Leila K. Hopplöst fall. Ihop med co-writern.... Hur skulle man kunna skylla detta på samhället?? Otroligt naivt. Jag har inte läst boken men såg detta program på SVT Play och fick en helt annan uppfattning om dottern än den som du har. http://www.svtplay.se/video/10729943/pappas-flicka/pappas-flicka-1 Jag hade inte pallat med att kämpa så mycket som hon gjorde i den situation som hon befann och befunnit sig i. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 Själv läser jag helst böcker som jag garanterat inte somnar ifrån, som tex Jo Nesbös, hua vilka onda karaktärer det finns i hans böcker. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 4 timmar sedan, skrev Fritz: Jag rekommenderar dig att även läsa denna bok som innehåller en del obehagliga sanningar för en finsk patriot. http://www.gp.se/nöje/redaktörer-simo-muir-hana-worthen-finland-s-holocaust-silences-of-history-1.443673 Fritz.. Detta var inte nytt för mig i alla fall! Men Ådalen 39 skall man helt glömma! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 Detta var inte nytt för mig i alla fall! Men Ådalen 39 skall man helt glömma!Eller Ådalen 1931 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 20 minuter sedan, skrev Tallviking: Eller Ådalen 1931 Just det! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 5 timmar sedan, skrev Fritz: Jag rekommenderar dig att även läsa denna bok som innehåller en del obehagliga sanningar för en finsk patriot. http://www.gp.se/nöje/redaktörer-simo-muir-hana-worthen-finland-s-holocaust-silences-of-history-1.443673 Fritz.. Om man vill få någon att läsa en bok ska man nog inte länka en artikel där mytomanen Arnstad rekommenderar boken i fråga för då vet man att författaren haft rejäla skygglappar på sig när den skrivits. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 Sven Hassels böcker om andra världskriget läste jag när jag var ung. Undrar om jag skulle gilla de böckerna nu när jag inte är lika ung. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 5 timmar sedan, skrev Esspe: Kanske har rekats innan men bättre en gång för mycket än inte alls. "Käre Ledare - min flykt från Nordkorea" av Jang Jin-Sung. Mycket intressant och även lite spännande. Får lite inblick i hur det funkar i Nordkorea. Alla böcker av Jussi Adler-Olsen om "Avdelning Q". Spännande, roliga och inte helt PK. Kristina Ohlssons böcker om Fredrika Bergman. Bästa jag läst på länge. Hennes senare böcker håller inte samma klass. Förväxla inte med hennes barnböcker. Jepps, böckerna av Adler-Olsen gillar jag åxå men man bör läsa dom i ordningsföljd. I alla fall " Kvinnan i rummet " först så man får veta hur den fantastiska " Avdelning Q " kom till, humor på hög nivå. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 Och så skall man läsa den här också som säljes både I Sverige och Thailand. Uppföljaren är på gång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 24, 2016 Dela Inlagd Oktober 24, 2016 6 timmar sedan, skrev Raggmunken: Om man vill få någon att läsa en bok ska man nog inte länka en artikel där mytomanen Arnstad rekommenderar boken i fråga för då vet man att författaren haft rejäla skygglappar på sig när den skrivits. Ok, Det borde jag naturligtvis insett, sorry, mitt fel. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu